قابلیت کلوز فرندز برای پست‌ها و ریلزهای اینستاگرام + آموزش منفعت گیری

کلوز فرندز اینستاگرام


همه ما با قابلیت «کلوز فرندز» (Close Friends) یا همان دوستان نزدیک اینستاگرام آشنا هستیم. این ویژگی که تا پیش‌ازاین برای استوری‌ها و Notes در دسترس می بود، اکنون برای پست‌ها و ریلزها هم فعال شده است تا بتوانید آن‌ها را با گروه کوچکی از افراد خاص به اشتراک بگذارید.

گسترش قابلیت Close Friends به قسمت پست‌ها و ریلزها می‌تواند نحوه کارکرد اینستاگرام را به‌طور چشمگیری تحول دهد؛ چرا که فید شما دچار تغییراتی خواهد شد. برای مثال، نه‌تنها خودتان، بلکه دیگران هم می‌توانند نمایش پست‌های خود را محدود کنند و اگر در دایره دوستان نزدیک آن‌ها نباشید، در فید خود پست‌ها را نخواهید دید.

پست‌هایی که با افراد کلوز فرندز به اشتراک گذاشته شوند، در کنار آیدی آن‌ها یک آیکون سبز همراه با ستاره قرار می‌گیرد. این ویژگی می‌تواند به‌نوعی علتافزایش نگه داری حریم خصوصی کاربران بشود و یقیناً احتمالا به روشی برای کسب درآمد هم تبدیل بشود. برای مثال، افراد با دریافت پول، کاربران خاص را در لیست دوستان نزدیک خود قرار خواهند داد و پست‌های خود را تنها با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند.

آموزش منفعت گیری از قابلیت کلوز فرندز پست‌ها و ریلزهای اینستاگرام

برای منفعت گیری از قابلیت Close Friends برای پست‌ها و ریلزهای خود، باید در زمان به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها گزینه Audience را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Close Friends را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Done بزنید. در ادامه پست شما برای دوستان نزدیکتان انتشار می‌بشود.

اینستاگرام برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ ویژگی کلوز فرندز را برای استوری‌ها انتشار کرد تا کاربران استوری‌های خود را با گروه کوچک‌تری از افراد به اشتراک بگذارند. اکنون همین ویژگی برای پست‌ها و ریلزها اراعه شده است تا افراد خاص بتوانند آن‌ها را مشاهده کنند.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *