شنیدههای دیجیاتو حکایت از این دارد که گروه گلرنگ تصمیم دارد با مجموعه افود (oFood) داخل حوزه خواست غذا بشود. این نوشته میتواند رقابت بازار در این حوزه را پررنگتر کرده و بازیگر مهم این حوزه یعنی اسنپفود را به چالش بکشد.
گروه گلرنگ که پیش از این در استارتاپهایی نظیر تارا و اکالا و دارتیل اندوختهگذاری کرده می بود، تصمیم گرفته با مجموعه افود oFood داخل حوزه خواست آنلاین غذا بشود. این مجموعه قرار است از همان ابتدای فعالیت خود امکان خواست غذا، شیرینی و سوپرمارکت را فراهم کند.
بازار حوزه خواست آنلاین غذا در سرزمین از دیرباز فراز و نشیب بسیاری داشته است. گروه اینترنتی ایران با ورود به بازار تجارت الکترونیکی مجموعه الوفود را راهاندازی کرد که بعد از چند ماه فعالیت، تنها رقیب خود در بازار یعنی زودفود را خریداری کرد. زودفود سپس از مدتی به اسنپفود ریبرند کرد و در بازار با بازیگران فرد دیگر نظیر ریحون، چنگال، چیلیوری و… داخل رقابت شد. این مجموعهها اما یک به یک به تعطیلی کشیده شدند و اکنون بازار مهم در دست اسنپفود است. در این بین برخی بازیگران محلی در شهرستانهای بزرگ و مجموعه دلینو تنها رقبای اسنپفود می باشند که سهم ناچیزی از بازار را در اختیار دارند.
ناگفته نماند گروه دیجیکالا با راهاندازی دیجیکالاجت تصمیم رقابت با این مجموعه را اشکار کرد اما حقیقت اینجاست که دیجیکالاجت درحال حاضر توانسته فقط در قسمت خواست محصولات تندمصرف (سوپرمارکتی) با اسنپفود رقابت کند و در قسمت خواست آنلاین غذا، راهی از پیش نبردهاست. گروه گلرنگ با اندوختهگذاری خود روی مجموعه افود میتواند رقیبی جدی برای اسنپفود در بازار برداشت بشود. این چنین باید او گفت ورود یک بازیگر بزرگ دیگر در این حوزه میتواند قوت انتخاب را برای کاربران تحکیم نموده و امکان تحول قواعد بازی این رقابت را فراهم کند.
تا این مدت خبر رسمی و جزییات بیشتری از مجموعه افود انتشار نشدهاست اما برخی آگهیهای استخدامی برای این مجموعه در شبکه اجتماعی لینکدین بهچشم میخورد. این چنین برخی شنیدهها حکایت از این دارد که این اپلیکیشن همانند اسنپفود روی دارککیچن و دارک استور (رستورانها و سوپرمارکتهایی که فقط خواست بیرونبر آنلاین دارند) تمرکز کردهاست.
باید دید که بازار خواست آنلاین غذا با وجود یک بازیگر تازه که اندوختهگذار آن گروه گلرنگ است، میتواند تغییرات چشمگیری اشکار کند یا خیر. گروه گلرنگ پیشتر با مجموعه اکالا در رقابت با گروه اسنپ می بود، هرچند طی سالهای تازه دیدیم که برخی فروشگاههای حاضر در اکالا در اپلیکیشن اسنپاکسپرس هم فعالیت دارند.
منبع