اسپاتیفای با هوش مصنوعی گوگل کشف پادکست‌های تازه را راحت‌تر می‌کند

اسپاتیفای با هوش مصنوعی گوگل کشف پادکست‌های جدید را راحت‌تر می‌کند


یکی از مشکلات جاری دنیای پادکست‌ها و حتی کتاب‌های صوتی پیداکردن و کشف گزینه‌های تازه توسط کاربران است. برای پشتیبانی به از بین بردن این مشکل، اسپاتیفای خبرداد که از ابزارهای هوش مصنوعی Google Cloud برای بهبود قابلیت کشف محتوا و نظر‌های شخصی‌سازی‌شده سرویس اراعه پادکست خود منفعت گیری می‌کند.

اسپاتیفای توضیح می‌دهد که با این عمل، از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) گوگل کلود برای تجزیه‌و‌تحلیل تقریباً ۵ میلیون پادکست و ۳۵۰ هزار کتاب صوتی خود با مقصد تلاش برای «افزایش» متادیتاها منفعت گیری خواهد کرد. متادیتای یک پادکست یا کتاب صوتی شامل اطلاعاتی از جمله گفتن، نام میزبان یا نویسنده، یادداشت‌های نمایشی و دیگر جزئیات مربوط به آن می‌بشود که همه آن‌ها در نتایج جستجوی برنامه‌های پادکست همانند Apple Podcasts یا Spotify قابل مشاهده می باشند.

دیگر مزایای هوش مصنوعی گوگل برای اسپاتیفای

شناسایی محتوای «زیان اور» انگارً یکی دیگر از اهداف آزمایش هوش مصنوعی گوگل کلود توسط اسپاتیفای بوده است، هرچند جزئیاتی از آن اظهار نشده است. اسپاتیفای در قوانین خود برای سازندگان پادکست و خواننده‌ها چندین نوع محتوای «حساس» و «خطرناک» را ممنوع کرده است و اکنون برای اجرای این قوانین از ترکیب فناوری‌های خودکار و بازبینی‌های انسانی پشتیبانی می‌گیرد.

بهبود پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی پیشنهادی اسپاتیفای دیگر جنبه منفعت گیری از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل کلود محسوب می‌بشود. LLM گوگل به «فهمیدن بهتر الگوهای مربوط به محتوای گفتاری مورد علاقه کاربران» پشتیبانی خواهد کرد که این کار در نهایت تبدیل اراعه پیشنهادهای مناسب‌تر می‌بشود.

اسپاتیفای که در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ به اولین سود خود در بیشتر از یک سال تازه دست یافت، در چند زمان قبل دقت بسیاری به پادکست‌ها داشته است. این شرکت ماه قبل خبرداد که مشترکین سرویس پریمیوم آن به ۱۵۰ هزار کتاب صوتی دسترسی اشکار خواهند کرد. این چنین قابلیت نمایش خودکار متن پادکست‌ها نیز اخیراً توسط آن در حال آزمایش بوده است.



منبع