یاهو (Yahoo) به گمان زیادً تصمیم دارد با راهاندازی توانایی جدیدی از موتور جستجوی خود در اغاز سال ۲۰۲۴، به بازار موتورهای جستجو بازگردد. انتظار میرود تا این توانایی تازه با طراحی مجدد و تحول نام تجاری موتور جستجوی یاهو همراه باشد و سپس در اواخر سال ویژگیهای گسترش یافتهتری برای آن معارفه بشود.
ابتدا «بری شوارتز»، روزنامهنگار صنعت فناوری، به این نوشته اشاره کرد که یاهو در هفتههای ابتدایی سال ۲۰۲۴ از موتور جستجوی تازه خود رونمایی خواهد کرد. بعد از آن حساب رسمی Yahoo Search در ایکس نیز نسبت به ادعای او عکس العمل نشان داد و او گفت: «گوشبهزنگ باشید.»
رقابت گوگل و یاهو از قبل تا به امروز
گوگل و یاهو در زمانهای قبل رقابت جدی با یکدیگر در بازار موتورهای جستجو داشتهاند. درنهایت گوگل بهعلت فناوری پیشرفته، تمرکز بر نوآوری و تمایل به ریسککردن پیروز شد. در روبه رو، یاهو بهکندی تطبیق اشکار کرد و موقعیت خود را در برابر یک رقیب فعالتر از دست داد. بااینوجود، میتوان ادعا کرد که رقابت این دو شرکت نقش بسیاری در گسترش اینترنت داشته است.
یاهو از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۵ یکی از پیشگامان مهم بازار موتورهای جستجو بوده است. اکنون با معارفه این توانایی تازه، این شرکت امیدوار است که بتواند جایگاه خود را در بازار جستجو بازیابی کند.
مطابق آمارهای اراعهشده، تا اکتبر سال ۲۰۲۳ گوگل با سهم بازار ۹۱.۵۵ درصدی هم چنان برترین موتور جستجوی جهان محسوب میبشود. بعد از آن نیز بینگ و یاندکس بهترتیب ۳.۱۱ و ۱.۸۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.
توانایی تازه موتور جستجوی یاهو انتظار میرود که در هفتههای ابتدایی سال ۲۰۲۴ راهاندازی بشود. به گمان زیادً طی ماههای آینده ناظر انتشار کردن اطلاعات بیشتری درمورد آن خواهیم می بود.
منبع