مدیرعامل اپراتور بزرگ Optus استرالیا بعد از قطعی سرویسهای این شرکت در ماه جاری میلادی از سمت خود کنارهگیری کرد. او در شرایطی استعفای خود را به هیئتمدیره اراعه کرده است که سرویسهای این اپراتور به زمان بیشتر از ۱۲ ساعت در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبانماه) قطع شده می بود.
به گزارش BBC، «کلی بیر رزمارین» (Kelly Bayer Rosmarin)، مدیرعامل اپراتور بزرگ استرالیایی Optus، بعد از سه سال هدایت این شرکت و فرازونشیبهای زیاد، بالاخره تحت سختی بابت قطعی دو هفته پیش ناچار شد از سمت خود استعفا کند.
افزون بر قطعی شبکه که علتعدم دسترسی نزدیک به نیمی از استرالیاییها به سرویس موبایل و اینترنت شد، پارسال در دوران مدیرعاملی او یک رخنه اطلاعاتی بزرگ نیز اتفاق افتاده می بود. رزمارین در بیانیهای در رابطه با استعفای خود خبرداد که خدمت در این شرکت برای او افتخارآمیز بوده و اکنون بهنظر زمان مناسبی بوده است تا از روی این صندلی بلند بشود.
استعفای مدیرعامل اپراتور استرالیا بعد از قطعی سرویسها
خانم رزمارین میگوید: «با فرصتی که برای تعمق شخصی در اختیار داشتم، به این نتیجه رسیدم که استعفای من میتواند بهترین اتفاق برای آینده Optus باشد.» اکنون قرار است «مایکل ونتر»، مدیر ارشد مالی این اپراتور، بهصورت موقت مسئولیت مدیرعاملی این شرکت را بر مسئولیت بگیرد تا هیئتمدیره بهجستوجو گزینه دائمی خود بگردد.
«یوئن کوان مون»، مدیرعامل شرکت سنگاپوری مالک Optus، در بیانیهای ضمن سپاس از خانم رزمارین خبرداد که تصمیم او برای استعفا را فهمیدن میکند: «نیاز Optus به جلب مجدد مطمعن و مطمعن مشتریان را فهمیدن میکنیم…برتری Optus قرارگرفتن در مسیر احیای حالت شرکت در چشم مخاطبان و مشتریان آن است.»
قطعی روز ۸ نوامبر فعالیتهای نزدیک به ۱۰ میلیون استرالیایی و صدها کسبوکار را مختل کرد. این قطعی جهت تأخیر در حملونقل، قطعی خطوط تلفن بیمارستانها، ازکارافتادن سیستمهای پرداخت و ناتوانی در دسترسی به خدمات اورژانس شد. خانم رزمارین بهخاطر عکس العمل به این قطعی مورد انتقاد قرار گرفته می بود.
منبع