اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی چطور به برند شما پشتیبانی می کنند

علی باقری
10 Min Read


تنها در سال‌های تازه است که اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی برای برخی افراد خوش‌شانس به یک حرفه پردرآمد تبدیل شده است. چه از طریق ظاهر خوب، چه از طریق شخصیت های شگفت و غریب، برخی از افراد توانسته اند به جایگاه اثرگذار رسانه های اجتماعی دست یابند. اکنون، این اینفلوئنسرها می توانند به شما در سفر به سمت رشد کسب و کار و پایگاه مشتری خود از طریق  اینفلوئنسر مارکتینگ پشتیبانی کنند. قوت اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی قدرتی است که نباید تضعیف بشود و می‌توانید از آن برای پشتیبانی به پیروزی محصول و خدمات خود منفعت گیری کنید.

اینفلوئنسر رسانه اجتماعی چیست؟

اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی شخصی است که در رسانه های اجتماعی طرفدارانی دارد و به گفتن یک متخصص در عرصه های وابسته به حساب می آید. اینفلوئنسرها در طیف گسترده ای از پلتفرم ها وجود دارند، از جمله:

  • یوتیوب
  • اینستاگرام
  • TikTok
  • توییتر

همه این اینفلوئنسرها یک چیز مشترک دارند: فالوورهای وفادار. هر چه یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی فالوورهای بیشتری داشته باشد، اگر اینفلوئنسر از کسب و کار شما در پلتفرم خود نام ببرد، شانس افزایش فروش شما زیاد تر خواهد می بود. به همین علت است که فهمیدن مزایای تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی زیاد مهم است. هر نوع کسب‌وکاری که دارید نوشتن، خواندن، مد، غذا یا هر حوزه فرد دیگر تعلق داده شده است، به گمان زیاد یک اثرگذار وجود دارد که آماده و مایل است برند شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کند.

آیا می‌توان خودروی توقیفی را خرید و فروش کرد؟
ادامه مطلب
آخرین مطالب

انواع اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

طیف گسترده‌ای از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که همه انها می‌توانند به شما در رشد کسب‌وکارتان پشتیبانی کنند و به شما در رسیدن به اهداف گوناگون کسب و کار پشتیبانی کنند. این تأثیرگذاران عبارت هستند از:

۱.افراد مشهور

افراد مشهور احتمالا برخی از بهترین اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی برای استخدام برای برند شما باشند. سلبریتی ها ذاتاً میلیون ها فالوور را از طریق حرفه موسیقی، هنر یا بازیگری پیدا کرده اند. پشتیبانی گرفتن از آنها برای تبلیغ محصول خود یکی از ساده ترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان زیاد در زمان زمان مختصر است. با این حال، این پرهزینه است.

۲. یوتیوبرها

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

یوتیوبرها یکی از انواع اینفلوئنسرهایی می باشند که سریع‌ترین رشد را در سال‌های تازه داشته‌اند. آن‌ها این مزیت را دارند که می‌توانند ویدیوها و وبلاگ‌های کامل را در کانال‌های خود قرار دهند، در حالی که تنها تکه‌هایی از ویدیوهای مختصر همانند اینستاگرام می باشند.  یوتیوب‌برها در دسترسی به طیف گسترده‌ای از مخاطبان عالی می باشند و می‌توانند نظرات مورد قیمت و عمیقی را در رابطه محصولات شما اراعه دهند یا به سادگی اسپانسرهایی را در ویدیوهای خود داخل کنند که اکنون هزاران و نه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تولید کننده محتوا برای سال 2023
ادامه مطلب

۳. اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام به اختصاصی در دستیابی به مخاطبان جوان موثر است. مسئله مهم در رابطه اینستاگرام توانایی آن در نمایش زیبایی محصولات شما توسط تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی است. اگرچه تعداد بسیاری از شرکت‌های فناوری و بازی فهمید خواهد شد که حامیان یوتیوب به انتشار کردن اخبار در رابطه محصولات و خدمات آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، به نظر می‌رسد بزرگترین اندوخته‌گذاران برای تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام، شرکت‌های مد و زیبایی می باشند.

۴. اینفلوئنسرهای کلان

چه در یوتیوب، چه در اینستاگرام، چه در پلتفرم های دیگر، ماکرو اینفلوئنسرها افرادی می باشند که بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ جستوجو کننده دارند اما کمتر از جستوجو کنندگان یک سلبریتی می باشند. اینفلوئنسرهای ماکرو برای شرکت‌هایی که می‌خواهند به شدت در رابطه محصولات خود سخن بگویید کنند، اما زیاد دلواپس تشکیل یک عکس برند خاص یا جستوجو‌کننده نیستند، عالی می باشند.

۵. میکرو اینفلوئنسرها

از نظر دیگر، میکرو اینفلوئنسرها، آنهایی که تقریباً بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ فالوور دارند، برای برندهایی که می‌خواهند فالوور تشکیل کنند و مخاطبان خاص را جذب کنند، الزامی به حساب می‌آیند. تحقیقات مشخص می کند که  ۸۲ درصد  از مصرف‌کنندگانی که به یک میکرو اینفلوئنسر حمایتکننده یک محصول نگاه می‌کنند، علاقه‌مند به خرید آن برای خودشان می باشند، که مشخص می کند این میکرو اینفلوئنسرها چه مقدار در افزایش فروش کسب‌وکار شما مؤثر می باشند.

معرفی بهترین شامپوی ضد ریزش مو آلمانی
ادامه مطلب

۶. کارمندان

در نهایت، کارمندانی که برای یک شرکت کار می‌کنند نیز می‌توانند خودشان به اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی تبدیل شوند و در این بین به افرادی زیاد قابل مطمعن تبدیل شوند. این امکان پذیر به علت این حقیقت باشد که  ۵۳٪  از مصرف کنندگان اظهار داشتند که کارکنان بهترین و قابل اعتمادترین منبع های برای یادگیری در رابطه یک شرکت از درون می باشند.

کارمندان می توانند به راحتی در حساب های رسانه های اجتماعی خود فعالیت های مربوط به زندگی روزمره خود را که به گفتن کارمند در شرکت شما کار می کنند، پست کنند و یک عنصر انسانی را اضافه کنند و در مصرف کنندگان مطمعن تشکیل کنند. مهمتر از همه، مهم نیست که کارمند شما چه تعداد مخاطبی دارد. تا وقتی که نظرات آنها در رابطه شرکت شما مثبت باشد، تفاوت تشکیل می کند.

چطور اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی می توانند به کسب و کار شما پشتیبانی کنند

راه‌های مختلفی وجود دارد که تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به کسب‌وکار شما پشتیبانی کنند، چه مشتریان رو به رشد و گسترش یا برای خود کسب‌وکار شما. در زیر برخی از مزایای اینفلوئنسرها برای تبلیغ شرکت شما آورده شده است.

۱.ROI  بازاریابی دیجیتال بالا

ROI  بازاریابی دیجیتال  معیار سود یا زیان است که بعد از راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال به دست می آید. استخدام اینفلوئنسرها یکی از بهترین ROI ها را در کسب و کار تبلیغاتی به ارمغان می آورد، به طوری که شرکت ها به ازای هر دلاری که برای بازاریابی اینفلوئنسر خرج می کنند تا ۵.۲۰ دلار درآمد کسب می کنند. این نرخ برگشت اندوخته زیاد بالایی است، و مشخص می کند که چه مقدار آسان است که بخواهید به جای دیگر کمپین‌های تبلیغاتی، روی تأثیرگذاران هزینه کنید.

راهنمای خرید قهوه: چطور قهوه‌ای باکیفیت انتخاب کنیم؟
ادامه مطلب

۲. تشکیل آسان محتوا

طراحی آگهی کار آسانی نیست. تبلیغات، از جمله  تبلیغات دیجیتال  آنلاین، طراحی، فیلمبرداری، ویرایش و معارفه به مخاطبان زمان می برد. با این حال، اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی کاملاً به تشکیل محتوا به تنهایی عادت دارند و فهمیدن می‌کنند که کدام نوع محتوا برای مخاطب خاص خود خوب است. به این ترتیب، وابستگی به یک اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی برای تشکیل محتوا و بازاریابی، استرس را از روی دوش شما می‌کشد، در زمان شرکت شما صرفه‌جویی می‌کند و می‌تواند به شما پشتیبانی کند علیرغم نداشتن بعد‌عرصه تشکیل محتوا، این خبر را به مخاطبان منتقل کنید.

۳. قابل مطمعن

منفعت گیری از اینفلوئنسرهای خرد و کلان یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود قابلیت مطمعن برند شما است. مخاطبان دوست دارند از پیشنهاد های افرادی پیروی کنند که دقیقاً همانند آنها می باشند، علایق شبیهی دارند و در عرصه خود متخصص به حساب می آیند. با این حال، افراد مشهور این چنین می توانند بر مشتریان قوت داشته باشند. اگر فردی بخواهد از یک سلبریتی پیروی کند، به گمان زیادً محصولاتی را خریداری می کند که این افراد مشهور از آن منفعت گیری می کنند.

نقش اینورتر در بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع تولیدی
ادامه مطلب

۴. به راحتی از طریق پلتفرم های گوناگون پخش بشود

اکثر اینفلوئنسرها پلتفرم های مختلفی دارند که در آنها تبلیغ می کنند. علاوه بر این، زیاد بهتر است به جای فضای تبلیغاتی برای هر پلتفرم جداگانه رسانه اجتماعی به یک اینفلوئنسر پرداخت کنید.

۵. روابط برد-برد

یکی دیگر از مزایای منفعت گیری از اینفلوئنسرها، تشکیل شراکت های طویل مدت و سودمند متقابل است. شما می توانید بر پایه بازاریابی وابسته به اینفلوئنسر پرداخت کنید  ، به این معنی که بخشی از کمیسیون فروش به آنها پرداخت می بشود. این ضمانت می‌کند که اینفلوئنسر شما هر کاری که امکان پذیر انجام می‌دهد تا در رابطه محصول شما اطلاعاتی را انتشار کند تا بتواند برای فروش پول دریافت کند، در حالی که شما از مزایای آن منفعت می‌برید و برای فضای تبلیغاتی که واقعاً به سود شما عمل می‌کند، هزینه می‌پردازید. علاوه بر این، با افزایش محبوبیت اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی، برند شما نیز می‌تواند در میانه حمایتاز محتوای آن‌ها.

جمع بندی

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی زیاد زیاد تر از مدل ها یا شخصیت های بامزه آنلاین می باشند. آنها اکنون سنگ بنای بازاریابی می باشند و هر فردی از اینفلوئنسر کلان گرفته تا میکرو اینفلوئنسر می تواند بر تصمیمات مشتری تاثییر بگذارد و فروش شما را بهبود بخشد.

انتهای نوشته/ منبع



منبع

Share This Article