نسخه برقی از جک J7 که در ایران با نام کی ام سی جی ۷ برقی شناخته خواهد شد، داخل سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شده است. این ماشین با نام مهم JAC E-J7شناخته میبشود و یک ماشین همه الکتریکی است. کرمان موتور با اراعه جک J7 برقی، خود را به گفتن یکی از فعالان جدی اراعه خودروهای الکتریکی ثابت کرده است. این خودروساز به طور همزمان پروژه مونتاژ اسکای ول ET5 را نیز در برنامه دارد.
از نظر طراحی ظاهری، تفاوتها بین کی ام سی جی ۷ برقی و درونسوز محدود می باشند. از آنجایی که با یک ماشین برقی روبرو هستیم، نیازی به جلوپنجره در این ماشین حس نمیبشود و این منطقه با قطعهای یکپارچه جانشین شده است. در نمای عقب این ماشین نیز خروجیهای اگزوز دوگانه حذف شدهاند و طرحی همانند اگزوز ماشین روی سپر قرار گرفته است.
تفاوتها در کابین ماشین نیز محدود می باشند. قسمت اهرم معاوضه دنده از این ماشین حذف شده است، چرا که اتومبیلهای برقی به گیربکس تک دنده تجهیزمی باشند. با این حال دیگر کنترلرها در محل خود نصب شدهاند و تغییری را در این قسمت ناظر نخواهید می بود.
مشخصات فنی کی ام سی جی ۷ برقی
بزرگترین تحول کی ام سی جی ۷ برقی نسبت به نسخه بنزینی، زیر کاپوت این ماشین قرار دارد. این سدان الکتریکی به تک موتور برقی با توان ۱۴۲ کیلووات (۱۹۰ اسببخار) و گشتاور ۳۴۰ نیوتنمتر تجهیزاست. پکیج باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت نیز ماموریت تامین انرژی این ماشین را برعهده دارد. شتاب صفر تا صد ۷.۶ ثانیهای، نویدبخش یک ماشین سریع برای مشتریان ایرانی است.
جک J7 برقی از قابلیت شارژ سریع حمایتمیکند که قادر است تا در عرض ۴۸ دقیقه، مقدار ظرفیت باتریها را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. با این حال شارژ کامل باتری ماشین با برق شهری، ۸.۵ ساعت به طول میانجامد. یکی از مزایای کی ام سی جی ۷ برقی، سیستم خنکسازی باتریهای این ماشین است که از مایع برای افت حرارت این قطعه منفعت گیری میکند.
در قسمت تجهیزات رفاهی، این ماشین به آپشنهای شبیهی در قیاس با نسخه درون سوز تجهیزخواهد می بود. دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، پنل تهویه مطبوع لمسی و کروز کنترل بخشی از تجهیزات این ماشین را راه اندازی خواهند داد.
منبع