شنیدههای دیجیاتو حاکی از این است که سفرمارکت دستیار هوشمندی را گسترش داده تا فرایند خرید بلیت هواپیما را برای مشتریان خود تسهیل کند. منفعت گیری از هوش مصنوعی یقیناً محدود به بلیت هواپیما نخواهد می بود و در آیندهای نزدیک، در دیگر حوزهها نیز به مشتریان این پلتفرم پشتیبانی خواهد کرد.
اهمیت هوش مصنوعی در آینده زندگی بشر بر فردی پوشیده نیست. چندین سال است که شرکتهای گوناگون با منفعت گیری از این تکنولوژی تلاش دارند خدمات بهتری را به مردم اراعه کنند. حال شنیدهها حکایت از این دارد که سفرمارکت نیز با این چنین رویکردی، در حوزه هوش مصنوعی قدم گذاشته و محصول جدیدی را اراعه خواهد کرد.
این محصول «دستیار هوشمند» سفرمارکت است که فرایند سفر را تسهیل میکند و با صرفهجویی در زمان و هزینه، یک مزیت رقابتی برای این پلتفرم محسوب میبشود. دستیار هوشمند سفرمارکت از قابلیت او گفتوگوی کلامی به زبان فارسی و تعامل نوشتاری (چت) بهصورت همزمان منفعت میبرد.
آنطور که بهگوش میرسد، نسخه اولیه این دستیار هوشمند برای بلیت هواپیما گسترش یافته است که به کاربران اجازه میدهد فرایند جستجوی خود را فارغ از الگوهای رایج پیش ببرند و پرواز دلخواه خود را بهسادگی و تنها با چند دستور صوتی یا نوشتاری انتخاب کنند.
به گمان زیادً تا آخر سال این فرایند گسترش ادامه مییابد تا برای دیگر محصولات ازجمله تورهای داخلی و خارجی نیز بتوان از دستیار هوشمند منفعت برد. این کار به کاربران پشتیبانی میکند با دقت به برتریها، امکانات و محدودیتهای خود بتوانند در مختصرترین زمان و با مطمعن، سفر دلخواهشان را برنامهریزی کنند.
شنیدههای دیجیاتو حاکی از این است که سفرمارکت هفته آینده بهصورت رسمی از این محصول خود رونمایی خواهد کرد. با دقت به کاربردیبودن این محصول و این چنین دانش کسبشده توسط تیم سفرمارکت، این امکان وجود دارد که در حوزههای دیگر نیز از محصولات شبیه در مختصرترین زمان منفعتبرداری بشود.
گفتنی است هوش مصنوعی با تحول الگوهای جستجو در بستر وب، اقتصاد دیجیتال را منقلب خواهد کرد. این فناوری با فراهمسازی امکان تعامل دوسویه با کاربر بهصورت کلامی و نوشتاری و خارج از الگوهای متداول رابط کاربری جاری، نقش زیاد اختصاصیای در گسترش سهم اقتصاد دیجیتال در دنیا خواهد داشت.
دیگر فعال حوزه گردشگری، یعنی «علیبابا» نیز روی دستیار هوشمند اندوختهگذاری کرده است. در سال ۱۳۹۸ «دابی» بهگفتن دستیار هوشمند صوتی فارسی توسط شرکت «فناوریهای هوشمند ققنوس» و با اندوختهگذاری گروه علیبابا طراحی و اراعه شد. از نظر سازندگان این دستیار صوتی، این محصول جزو نخستین نرمافزاهای تبدیل متن به گفتار (Text To Speech) می بود که کلمهها را گفتن میکرد و امکانات تعداد بسیاری را در اختیار کاربران قرار میداد.
منبع