سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.
بدون شک اگر در حال خواندن این مقاله هستید، فکر راه اندازی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را، در سر پرورانده اید؛ تفاوتی نمی کند که صاحب یک کسب و کار خانگی باشید و یا مدیر مارکتینگ یک شرکت معتبر، ۶۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام ، ۵۰ میلیون در اینستاگرام و … ارقامی نیستند که بتوان به راحتی از آن گذشت!!!
حال چرا شما از موقعیت و فضای به وجود آمده جهت رشد و گسترش کسب و کارتان منفعت گیری نکنید؟
اگر شما نیز از کاربران شبکه های اجتماعی باشید و پیج های شناخته شده رقیب ها و همکاران تان را، که اکنون حرفی برای گفتن دارند، جستوجو و بازدید کرده باشید (منظورم دقیقا همان پیج های میلیونی همکاران و رقبای تان است که اکنون دیگر خودشان از آب و گل در آمده اند و تازه از دیگران هم هزینه های میلیونی جهت تبلیغات میگیرند!!!) به یک نتیجه ثابت و مشترک که جهت پیروزی آن ها شده است، خواهید رسید، آن هم چیزی نیست جز تبلیغ در شبکه های اجتماعی، یقیناً این مورد را هم باید مورد دقت تان قرار دهید که درصورت عدم مراعات اصول و قوانین تبلیغات در شبکه اجتماعی، نتیجه به طور کامل عکس خواهد شد؛ چرا که انجام تبلیغات در فضای مجازی نیازمند تخصص و توانایی است.
به همین علت ما در این مقاله مختصر و مفصل، تصمیم داریم تا باهم نکات طلایی و کمتر حرف های شده جهت پیاده سازی یک کمپین تبلیغاتی موفق را (تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغات در تلگرام و …) ، را به طور کامل بازدید کنیم، تا بازدهی بالاتر و نتیجه موثرتری را از تبلیغات مان ناظر باشیم.
نکات تبلیغات در شبکه های اجتماعی :
۱- تعیین مقصد از راه اندازی کمپین + اشکار کردنKPI ها :
در ابتدا میبایست مقصد تان را از راه اندازی کمپین تان اشکار کنید، آیا مقصد تان جذب فالوور است؟ برندیگ ؟ فروش زیاد تر؟ و یا …
چرا که در هر یک از این موارد نوع تبلیغ، مکان انتشار کردن و … متفاوت خواهد می بود، به این علت ابتدا مقصد تان را اشکار کنید و سپس برای آن یک سری شاخص تعریف کنید به طور مثال : مقصد تان از اجرای کمپین اینستاگرام تان جذب فالوور است، و میانگین هزینه ای که برای هر جذب فالوور می خواهید در نظر بگیرید ۱۰۰۰ تومن است و درصورتی که این هزینه برای شما ۱۵۰۰ تومان بشود برای شما صرفه نخواهد داشت و …
در این مثال شما شاخص را بر پایه “هزینه انجام شده بابت هر جذب” اشکار کرده اید، به این مسئله دقت داشته باشید که تعیین دقیق شاخص ها، نیازمند شناخت و فهمیدن کامل از فضای مجازی است و همینطور توانایی راه اندازی کمپین های دیجیتالی را میطلبد و شاخص یا همان کا پی آی از یک کمپین به کمپین دیگر کاملا متفاوت خواهد می بود. ( مشابه با جامعه مقصد ، کسب و کار و …)
۱-۱- تعیین درست مشتریان و جامعه مقصد ( یوزر و کاستومر پرسنا ) :
سرراست بگوییم همه چیز به تعیین دقیق و درست مشتریان آنلاین تان برمیگردد.
این که فهمیدن درست و عمیقی از نوع مشتریان، رفتارشان، علاقه مندی های شان و … داشته باشید ، بدون شک برگ برنده شما نسبت به رقبای تان خواهد می بود ، میدانم که تا الان فهمیدن نسبی از مشتریان تان اشکار کرده اید و یا حتی زیاد زیاد تر !!!
اما باور کنید کافی نیست چرا که جنس مشتریان آنلاین تان با مشتریان که به طور حضوری با شما ارتباط دارند مدام یکسان نیست و حتی امکان پذیر به طور کامل با هم تفاوت داشته باشد، مفهوم کاستومر و یوزر پرسونا در کسب و کار آنلاین شما ، پشتیبانی خواهد کرد تا به این مهم ، دستیابی اشکار کنید. حقیقیت امر این است که شرح کامل یوزر و کاستومر پرسونا در این مقاله نمی گند (به علت گستردگی و تخصصی بودن آن) اما به راحتی میتوانید با یک جست و جوی ساده در گوگل به نتایج خوب و قابل قبولی برسید.
مزایا تعریف یوزر پرسنا و کاستومر پرسونا در کمپین های تبلیغاتی :
فهمیدن کامل علاقه مندی ها ، عادات مشتریان و افزایش قوت شما جهت قانع سازی آن ها
نوشتن سناریوی موثر و قوی برای کمپین
انتخاب درست آفر، جایزه ها و … کمپین
انتخاب صحیح پیج های تبلیغاتی
اشکار شدن لحن برند و کسب و کارتان
و …
۲- اشکار کردن بودجه تبلیغاتی :
سپس از آن که مخاطبین و مشتریان آنلاین خودتان را به خوبی شناختید، حال زمان آن است که این مخاطبین را به چند دسته تقسیم کنید (مشابه با مقصد کمپین تان) و سپس بودجه ای را نسبت به مقدار اهمیت و برتری ای که هر دسته و یا مقصد برای تان دارد، به آن ها تعلق دهید.
دقت : اگر برای بار اول تان است که میخواهید تبلیغات بروید، همه بودجه تان را یکجا و صرف یک قسمت نکنید، به جای آن با مقدارهای پایین تر و بر روی چند دسته بندی متفاوت اندوخته گذاری کنید تا سپس از بازدید خروجی هریک و انتخاب بهترین گزینه های حاضر ، کمپین تان را به طور قوی و جدی استارت بزنید.
۳- انتخاب درست پیج های تبلیغاتی + تشخیص زمان مناسب هر پیج جهت انتشار کردن تبلیغ :
سپس از آن که یوزر پرسنونا و بودجه تان را اشکار کردید، زمان آن رسیده است که تا پیج های مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید ، حواستان باشد که گول ظاهر پیج ها را نخورید ، تعداد بسیاری از پیج های تبلیغاتی آمار و رقم های فریبنده و هزینه های پایینی دارند اما کوچکترین بازدهی برای شما نخواهند داشت (به علت فیک بودن و آمار سازی کردن فالوور، لایک ، کامنت، عدم تناسب نوشته پیج با کسب و کار شما و یا …
مورد فرد دیگر که به شدت حایز اهمیت است این است که بدانید کی و چه وقتی تبلیغات تان را انتشار کردن دهید؛ چه روزی از هفته بیشترین بازدهی را برای تبلیغاتتان خواهد داشت؟ ، در چه ساعاتی بیشترین نرخ تعامل های ممکن ، با پیج تبلیغاتی مورد نظرتان به و جود می آید و …
ابزار های آنلاین متفاوت و گوناگونی وجود دارد که این اطلاعات را در اختیار تان قرار میدهند؛ اما بهتر است قبل از هر چیزی از یک مشاور و متخصص در این حوزه پشتیبانی بگیرید، چرا که این نوشته یعنی انتخاب پیج و زمان درست انتشار کردن تبلیغ، عملا کلیدی ترین قسمت در فرایند راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق خواهد می بود.
۴- آماده سازی و بهینه کردن پیج تان جهت انجام تبلیغات :
این که فقط تبلیغات تان را اغاز کنید و چشم به راه نتایج پیروزی آمیز آن باشید، امری غیرممکن و دست نیافتنی است.
ورود مشتریان و کاربران به پیج شما، به وسیله تبلیغات، تنها نیمی از مسیر است؛ ما با غول بزرگتری قرار است رو به رو شویم و آن چیزی نیست جز رسیدن به شاخص های تعریف شده ( مقدار جذب ، فروش و …) ؛ جهت رسیدن به این شاخص ها، ملزوم است تا فرایند آماده سازی و بهینه کردن پیجتان به درستی صورت گرفته باشد.
) به موارد حرف های شده در ادامه مقاله به چشم یک چک لیست نگاه کنید و حتما از کامل بودن این چک لیست، قبل از انجام تبلیغات مطمعن حاصل نمایید (
انتخاب عکس پروفایل مناسب
نوشتن بایو دلنشین و قابل فهمیدن
قرار دادن پست های دلنشین ، سودمند و مشابه با سلیقه مشتریان تان
قرار دادن راه های ارتباطی (شماره تماس ، آیدی تلگرام و …) و مطمعن از دسترس بودن آن ها
طراحی دلنشین و کاربر پسند بنر و یا ویدیوی تبلیغاتی تان + کپشن (دقت به تون آف ویس)
پیچیدگی فرایند تبلیغات در شبکه های اجتماعی
فکر میکنم که تا بحال به این نتیجه رسیده باشید که انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی، همراه با پیچیدگی ها و نکات ریز و درشت تعداد بسیاری است و در صورت کوچکترین اشتباهی در فرایند تبلیغات، ضررهای چند ده و یا صد میلیونی غیر قابل جبران به کسب و کار و برندتان داخل خواهد شد.
به همین خاطر برون سپاری فرایند اجرایی کمپین تان ، به یک مجری و سایت معتبر و با توانایی ، آسان ترین و مطمعن ترین راهکار امکان پذیر.
محبوب شو، مجری پیشرو راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
تیم تبلیغات شبکه های اجتماعی محبوب شو، با برگزاری بیشتر از ۳۰۰۰ کمپین تبلیغاتی موفق در شبکه های اجتماعی و مطلب رسان های داخلی و خارجی و همینطور با مراعات به روز ترین اصول و قواعد جهت راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، بدون شک بهترین گزینه ممکن جهت راه اندازی کمپین شما، آن هم با حداکثر خروجی ممکن، خواهد می بود.
سایت محبوب شو، جزو معدود سایت هایی در این عرصه است که صفر تا صد فرایند تبلیغات در شبکه های اجتماعی (از چیدن استراتژی تا طراحی و پیاده سازی آن) را به طورکامل انجام میدهد.
حال زمان آت است تا با خیال راحت کمپین تبلیغاتیان را به محبوب شو بسپارید تا بدون کوچک ترین دغدغه ای ، کامل ترین و ایده عال ترین حالت ممکن جهت برگزاری کمپین شبکه اجتماعیتان رقم زده بشود
سایت محبوب شو : https://mahbobsho.com/
منبع