تنسنت ۴۳ میلیارد دلار از قیمت بازار خود را به‌خاطر قوانین تازه چین از دست داد

علی باقری
3 Min Read


بعد از این که مقامات چینی مجموعه قوانین جدیدی را با مقصد محدودکردن بازی‌ها و صرف هزینه در آن‌ها نظر کردند، تنسنت (Tencent) نزدیک به ۴۳.۵ میلیارد دلار از قیمت بازار خود را از دست داد.

بر پایه گزارش اینسایدر، قانون‌گذاران چینی محدودیت‌های جدیدی را برای صنعت بازی‌های ویدیویی آنلاین نظر کرده‌اند و همین امر علتشده تا قیمت سهام تنسنت ۱۲ درصد افت اشکار کند و غول چینی با بزرگ‌ترین کم شدن یک روزه خود از سال ۲۰۰۸ روبه رو بشود. سهام Netease نیز ۲۵ درصد سقوط کرده است و به همین ترتیب شاخص فناوری Hang Seng نیز ۴.۳۷ درصد افت یافت.

در ایالات متحده نیز قیمت سهام شرکت‌های بازی‌سازی الکترونیک آرتز (EA) و Take-Two (مالک راکستار، سازنده بازی‌های GTA) نیز بیشتر از ۱ درصد افت یافته است. سهام مایکروسافت نیز با افت ۰.۱۳ درصدی روبرو شده است. سهام استودیو فرانسوی سازنده بازی‌های Assassin’s Creed، یعنی یوبیسافت نیز بیشتر از ۳ درصد افت داشته است.

قوانین تازه چین و عکس العمل تنسنت نسبت به آن‌ها

بر پایه گزارش رویترز، با وجود این قوانین، بازی‌های آنلاین دیگر برای ورود روزانه به حساب، پرداخت اولین هزینه یا چندین‌بار پرداخت متوالی در بازی‌ها، به بازیکنان پاداشی اراعه نمی‌کنند.

علاوه‌براین، بازیکنان دیگر نمی توانند در بازی‌های آنلاین کیف پول‌های خود را به مقدار دلخواهی شارژ کنند و مطابق این قوانین تازه، محدودیت‌هایی برای آن تعریف خواهد شد. با این وجود به نظر می‌رسد که چین یکی از صریح‌ترین قوانین خود برای محدودکردن پرداخت‌های درون بازی را نظر کرده است.

بازی‌ها این چنین با وجود این قانون دیگر نمی توانند به بازیکنان خود شانس‌های مبتنی بر قرعه‌کشی اراعه کنند و از امکان حراج آیتم‌های مجازی بازی‌ها نیز منع شده‌اند. این قوانین این چنین نگرانی‌های چین در رابطه داده‌های کاربران خود را مشخص می کند و ناشران بازی‌ها را وادار می‌کند تا اطلاعات خود را در سرورهای چین ذخیره کنند.

1703320297 1 تنسنت 43 میلیارد دلار از قیمت بازار خود را به‌خاطر

«ویگو ژانگ»، نایب رئیس تنسنت گیمز درمورد این قوانین می‌گوید:

«این عمل های تازه اساساً مدل کسب‌و‌کار و عملیات بازی آنلاین را تحول نمی‌دهد. [در عوض] حمایتمقامات از صنعت بازی‌های آنلاین را روشن می‌کند و راهنمایی‌های آموزنده‌ای را اراعه می‌کند که علتافزایش نوآوری در بازی‌های با کیفیت بالا می‌بشود.»

در سال ۲۰۲۱ نیز رگولاتورهای چینی قوانین شبیهی را تنظیم کرده بودند که به جهت آن محدودیت جدیدی برای کودکان خردسال اراعه شد تا در طول هفته زمان کمتری را صرف بازی‌های ویدیویی کنند. چین، در سال ۲۰۲۲ بعد از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ بازی‌های ویدیویی جهان از نظر فروش بوده است.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.



منبع

TAGGED:
Share This Article