عملیات سنگین فنی برای تاسیس ۲۰۰ کانال انتخاباتی/ سیر صعودی افتتاح کانال ها

عملیات سنگین فنی برای تاسیس 200 کانال انتخاباتی/ سیر صعودی افتتاح کانال‌ها


به نقل از خبرنگار ، در همایش سراسری افق تحول رسانه ملی بیشتر از یک‌هزار مدیر سازمان صداوسیما در ستاد و صداوسیمای استان‌ها در آن وجود اشکار کردند.

رئیس رسانه ملی و معاونانش در این نشست به تبیین ابعاد گوناگون این مطرح از منظر اجرا پرداختند. مهمان اختصاصی این مراسم نیز احمد وحیدی وزیر سرزمین می بود.

معاون فنی رسانه ملی خبرداد: افتتاح کانال‌های انتخاباتی در استان‌ها یکی بعد از فرد دیگر معاون گسترش و فناوری رسانه سازمان صداوسیما با گفتن این که امروز مطرح ۲۰۰ کانال انتخاباتی به ثمر نشسته و کانال‌ها یکی بعد از فرد دیگر در حال منفعت‌برداری می باشند او گفت: تا بحال ۸۵ درصد شبکه زیربار رفته و مابقی طی دوسه روز آینده زیربار خواهد رفت. امیدوارم مردم از این کانال‌ها به‌خوبی منفعت گیری کنند و کارشان برای انتخاب ساده‌تر بشود.

علیرضا شریفی در پنجمین نشست سراسری افق تحول مروری بر آنچه در ماه‌های قبل برای راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی محلی طی شده پرداخت و افزود: اواخر مهرماه ستاد انتخابات سازمان نوشته راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی را نظر داد. در ابتدا معتقد بودیم که یک کار نشدنی است چراکه سختی‌های تعداد بسیاری دارد.

او همین طور گفت: نظر اولیه منفعت گیری از تی اس ۴ و ۳ می بود، اما با چالش‌هایی همراه می بود و نمی‌شد تبلیغات این تعداد نامزد را از بستر ملی پوشش داد. در نهایت باید مطرح نویی اراعه می‌دادیم . باید بگویم که طراحی و اجرای مطرح ۲۰۰ کانال خودش یک انقلاب و تحول بزرگ در حوزه فنی می بود.

معاون گسترش و فناوری رسانه سازمان صداوسیما از کوششهای انجام شده در معاونت منبع های مالی و مرکز مطرح و برنامه برای تامین اعتبار این مطرح سپاس کرد و او گفت: ورود برخی تجهیزات در شرایط تحریمی‌زیاد دشوار می بود و با وجود پیچیدگی‌های تعداد بسیاری که در مسیر وجود داشت این کار امروز به ثمر نشسته و کانال‌ها یکی بعد از فرد دیگر در حال منفعت‌برداری می باشند.

شریفی اضافه کرد: با این عمل استان‌ها هرکدام به لحاظ فنی و گسترش کانال‌ها همانند جام‌جم وسعت یافته‌اند. ماموریت خودم می‌دانم از همه همکارانم در رسانه ملی به‌اختصاصی معاونت فنی ،امور استان‌ها و معاونت سیما سپاس کنم. این مطرح برکات تعداد بسیاری دارد و استان‌ها تا سال‌ها از آنها منفعت‌مند خواهند شد.

وی با گفتن این که تا بحال ۸۵ درصد شبکه زیربار رفته و مابقی طی دوسه روز آینده زیربار خواهد رفت، ابراز امیدواری کرد مردم از این کانال‌ها به‌خوبی منفعت گیری کنند و کارشان برای انتخاب ساده‌تر بشود.

رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی نقل کرد: تشکیل زمان‌ برابر رقابتی برای نامزدهای انتخابات در کانال‌های محلی رئیس ستاد انتخابات سازمان صداوسیما با اشاره به تلاش رسانه ملی در راستای تشکیل زمان‌ برابر رقابتی برای نامزدها در تلویزیون او گفت: درکنار پخش تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۰۰ کانال محلی، معاونت‌های مطلب نیز انبوهی از برنامه‌های متنوع را در نوشته انتخابات تهیه کرده‌اند که پخش عمده آنها از شبکه‌های گوناگون اغاز شده است.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

علیرضا خدابخشی در پنجمین نشست سراسری افق تحول به تبیین کارکرد ستاد انتخابات رسانه ملی طی ماه‌های تازه پرداخت و او گفت: دقت به دستگاه تقنینی سرزمین از نخستین روزهای استقرار مدیریت تازه سازمان، در معاونت سیاسی وجود داشت و نگاهی نو بر حکمرانی سرزمین و بازنمایی آن از رسانه ملی حاکم شد.

او گفت: در همین جهت سیاست سندمحوری باتوجه به صدمه‌شناسی حالت اداره سرزمین اتخاذ شد و پیگیری قوانین مترقی اما برزمین مانده، جایگاه مجلس را به گفتن دستگاه تقنینی اعتبار بخشید. پخش علنی جلسات مجلس از شبکه خبر نیز در ماه‌های ابتدایی دوره مدیریتی تازه اغاز شد، به‌طوری که اکنون می‌توان او گفت بازنمایی مجلس در رسانه ملی در قیاس با ادوار قبل چندبرابر شده است.

معاون سیاسی رسانه ملی با گفتن این که از اسفند سال قبل نوشته انتخابات مجلس مورد دقت قرار گرفت و در نهایت ستاد انتخابات ۱۶ فروردین راه اندازی شد او گفت: این درحالی است که در دوره‌های قبل طبق معمول ستاد شش ماه قبل از برگزاری انتخابات راه اندازی می‌شد.

خدابخشی افزود: تا بحال ۵۵ جلسه در ستاد انتخابات برگزار شده است. با اهمیت ترین کار این ستاد تهیه سند نقشه راه انتخابات به گفتن مبنای عمل در سازمان می بود. بعد از آن اجرای راهکنش‌ها بر پایه چهار راهبرد «امنیت»، «سلامت»، «شراکت» و «رقابت» در دستورکار قرار گرفت و در کنار برنامه‌های جاری، در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی به طور اختصاصی به منصه ظهور رسید.

وی با گفتن این که پافشاری ما در تاسیس این کانال‌ها، عملیاتی‌سازی راهبرد رقابت می بود او گفت: قانون انتخابات در مرداد ماه اصلاح شد و صداوسیما نقش مهمی در تصویب قانون تازه ایفاکرد و به واسطه آن مجاز شدیم زمان‌های برابر رقابتی برای نامزدها در تلویزیون تشکیل کنیم.

رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به این که یک عملیات سنگین فنی برای تاسیس ۲۰۰ کانال انتخاباتی انجام شد او گفت: معاونت‌های مطلب نیز انبوهی از برنامه‌های متنوع را در نوشته انتخابات تهیه کرده‌اند که پخش عمده آنها از شبکه‌های گوناگون اغاز شده است. برنامه‌های «تصویب شد»،  «فراکسیون شهدا» و «بالاتر» در معاونت سیاسی از این جمله می باشند.

وزیر سرزمین: ۲۰۰ کانال انتخاباتی، بسترساز شراکت، شفافیت و رقابت سالم‌اند

وزیر سرزمین با گفتن این که نزدیک به ۴۰ روز به موعد برگزاری انتخابات باقی مانده و باید حداکثر منفعت‌برداری را در عرصه رسانه‌ای داشته باشیم از عمل رسانه ملی در راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی سپاس کرد و او گفت: این کانال‌ها بستر نیرومندتری را برای شراکت، شفافیت، سلامت و رقابت انتخاباتی فراهم می‌کنند و حتما در مقوله امنیت هم به علت خبر‌رسانی به موقع، موثر‌اند.

احمد وحیدی در پنجمین نشست سراسری افق تحول، رسانه ملی را رکن مهمی در مقابله با جنگ شناختی دشمن دانست و او گفت: سازمان صداوسیما این چنین یک پایه مهم جهاد تبیین است.
او گفت: این که رسانه ملی در شرایط جاری و باوجود ابزارهای گسترده رسانه‌های معاند به مثابه یک جهادگر واقعی در میدان حاضر است زیاد حائز اهمیت است و نقشی تعیین‌کننده‌ در استقرار امنیت، ارامش و عرصه‌سازی برای تعالی و پیشرفت سرزمین دارد.

وزیر سرزمین به خبر‌رسانی جامع رسانه ملی در همه مرحله های انتخابات و به‌اختصاصی در دوران پیش‌ثبت‌نام‌ها بعد از تصویب اصلاحیه قانون انتخابات نیز اشاره کرد و او گفت: فاصله وقتی تصویب قانون تا اجرای آن کم می بود و سازمان صداوسیما با خبر‌رسانی به موقع و تبیین قضیه برای همه داوطلبان، کار مهمی انجام داد و ۴۹ هزار داوطلب پیش‌ثبت‌نام کردند. قدم اول زیاد خوب و محکم برداشته شد و صداوسیما در قدم‌های سپس هم خوش درخشید.

وحیدی با اشاره به این که راه‌اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی به عدد حوزه‌های انتخابیه کار زیاد ارزشمندی می بود و جای سپاس اختصاصی از سازمان صداوسیما دارد گفت: همیشه این دغدغه را داشتیم که نقش پول در انتخابات دارد پررنگ می‌بشود و افراد ناچارند برای تبلیغ خودشان هزینه بسیاری صرف کنند که عدل انتخاباتی را مخدوش می‌کند. افراد با لیاقت تعداد بسیاری داریم که منبع های کافی برای تبلیغ ندارند و از وجود در میدان انتخابات عقب می‌نشینند.

او همین طور گفت: در ریاست‌جمهوری تعداد نامزدها اندک است، اما در انتخابات مجلس کار دشوار می بود به خصوص که شمار نامزدهای قبول صلاحیت شده تا بحال به بیشتر از ۱۲ هزار نفر رسیده است. ساماندهی تبلیغاتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر در ابتدا امری نشدنی قلمداد می‌شد، اما  صداوسیما این کار را انجام داد و تحولی رقم زد.

وزیر سرزمین با گفتن این که علاوه بر تشکیل زمان برابر رقابتی برای نامزدها، این حق مردم هم هست که نامزدها را بشناسند گفت: کانال‌های انتخاباتی محلی بستر نیرومندتری را برای شراکت، شفافیت، سلامت و رقابت انتخاباتی فراهم می‌کنند و حتما در مقوله امنیت هم به علت خبر‌رسانی به موقع، موثر اند.

وحیدی بااشاره به این که انتخابات مدام پرشور و پرنشاط برگزار شده و یک جشن ملی  است او گفت: خود مردم برگزار کننده واقعی انتخابات می باشند، رأی خواهند داد و تعیین می‌کنند که چه فردی نماینده خواهد می بود. با همراهی رسانه ملی زمان‌های خوبی فراهم است و با در میدان بودن همکاران صداوسیما می‌توان به طوری پیش رفت که همه سلایق سیاسی بتوانند مسائل‌شان را نقل کنند و بامردم سخن بگویند.

او همین طور گفت: نزدیک به ۴۰ روز به موعد برگزاری انتخابات باقی مانده و باید حداکثر منفعت‌برداری را در عرصه رسانه‌ای داشته باشیم.

بنابر این گزارش، در انتهای قسمت اول این نشست، رئیس رسانه ملی و وزیر سرزمین از خانواده شهدای گرانقدر اصغر پاشاپور، مجید آل بوعلی و احمد حجتی‌پور سپاس کردند.

انتهای مطلب/



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *