الوپیک به تازگی فعالیت خود را گسترش داده و بعد از پایتخت، به ساکنین شهر شیراز نیز خدمات اراعه میکند. آنها یقیناً نزدیک به چهار سال پیش نیز شانس خود برای فعالیت در شیراز را آزموده بودند. الوپیک در آن زمان خبرداد در هفته اول ثبت نام موتورسواران با استقبال خوبی روبه رو شده است، اما اراعه خدمت به مردم این شهر چندان دوام نداشت. حال به نظر میرسد با تحول مالکیت این شرکت و ورود گلرنگ به گفتن مالک تازه، ناظر گسترش فعالیت الوپیک در دیگر شهرهای سرزمین به غیر از پایتخت باشیم. این پلتفرم فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ اغاز کرده است و اکنون چهار میلیون کاربر و ۱۵۰ هزار سفیر دارد.
همزمان با خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک و انتقال مالکیت صددرصدی این پلتفرم به گلرنگ، اظهار شد که گلرنگ به جستوجو گسترش و ترقی شبکه حملونقل خود در فروشگاه آنلاین اکالا است.
حال نیز اراعه خدمات ارسال به فروشگاههای افق کوروش و اُکالا در شیراز، علت اغاز مسیر گسترش الوپیک از این شهر گفتن شده است؛ دو فروشگاهی که درواقع جزو مجموعه گلرنگ بهحساب میآیند. یقیناً خدمات این شرکت تنها محدود به فروشگاههای زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ نخواهد می بود و سایرکسبوکارها نیز میتوانند از الوپیک منفعت گیری کنند.
گسترش فعالیت الوپیک یکی از آثار ورود جدی یک بازیگر سنتی به اکوسیستم استارتاپی سرزمین است. بازیگری که شنیده میبشود هم چنان به جستوجو گسترش ناوگان لجستیکی خود است و تصمیم خرید یک شرکت شناخته شده دیگر در این حوزه را دارد. آنها این چنین با برند «اُفود» نیز به جستوجو رقابتی جدی با «اسنپفود» می باشند و به گمان زیاد از ناوگان تپسی در این سرویس ارسال غذا نیز منفعت گیری خواهد شد و فعالیت آزمایشی این پلتفرم میتواند در شهری همانند شیراز هم آاغاز بشود. سرویس خواست آنلاین غذا، شیرینی، نوشیدنی، نان و… که به تازگی فعالیت خود را از مشهد اغاز کرده است و احتمالا ناوگان لجستیکی گلرنگ، تبدیل به برگ برنده آنها بشود.
منبع