سامسونگ درمورد هوش مصنوعی گلکسی S24: هیچ تصویری واقعی نیست

علی باقری
3 Min Read


دوربین سری گلکسی S24 با پشتیبانی هوش مصنوعی عکس‌‌ها را در لحظه اصلاح می‌کند و نتیجه کار بعضی اوقات امکان پذیر غیرواقعی نیز به نظر برسد. اکنون یکی از مدیران ارشد سامسونگ حرف های است که هر عکسی که با دوربین گرفته می‌بشود، به نحوی غیرواقعی و جعلی است. از وقتی که اشکار شد سامسونگ در پرچمدارهای قبلی خود از فیلترهای خاصی برای نمایش بهتر ماه زمان عکاسی منفعت گیری می‌کند، نقدهایی به این شرکت داخل شد و اکنون هوش مصنوعی مولد Galaxy AI نیز در عرصه تصویربرداری منتقدانی اشکار کرده است.

بر پایه گزارش ورج، «پاتریک چومت»، یکی از مدیران سامسونگ حرف های از وقتی که عکس جعلی ماه انتشار شد، بحثی درمورد این که چه چیزی یک عکس واقعی را راه اندازی می‌دهد، به‌وجود آمد. او در ادامه گفت:

«درواقع چیزی به نام عکس واقعی وجود ندارد. به محض این که از یک سنسور برای ثبت یک لحظه منفعت گیری می‌کنید، آنچه را که می‌بینید، بازتولید کرده‌اید. اما اگر از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی زوم و فوکوس خودکار منفعت گیری کنید، آیا این عکس واقعی است؟ یا همه آن فیلتر است؟ درواقع هیچ تصویری واقعی نیست.»

منفعت گیری از هوش مصنوعی در گلکسی S24

به‌طور کلی همیشه او گفت و گو‌هایی درمورد ماهیت تصاویر دوربین‌ها بوده است؛ این که اساساً عکس‌ها هیچ‌زمان نمی توانند انعکاس واقعی دنیای بیرون باشند. بااین‌حال، از زمان تجهیز تلفنهای هوشمند به دوربین‌های پیشرفته، این او گفت و گو‌ها زیاد تر از همیشه درمیان کارشناسان به‌وجود آمده است. اکنون شرکت‌های بزرگ فناوری همانند اپل، گوگل و سامسونگ از چندین فریم در یک عکس منفعت گیری می‌کنند تا خروجی نهایی بهترین کیفیت را اراعه دهد، و هرچند که این خروجی‌ها بعضی اوقات زیاد قشنگ می باشند، اما بعضی اوقات اوقات آنچه را که به واقع‌ در دنیا وجود دارد، نشان نمی‌دهند.

هوش مصنوعی مولد نیز به‌رغم دلنشین‌تر و باکیفیت‌ترکردن عکس‌ها در سری گلکسی S24، به حقیقت چندان وفادار نیست. بااین‌حال، استدلال مدیر سامسونگ، که اگر همه عکس‌ها غیرواقعی باشند، بعد ما مجاز به انجام هرکاری در این عرصه هستیم، چندان قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد. یقیناً او حرف های است که صنعت هوش مصنوعی مولد نیاز به بازرسی‌هایی دارد و دولت‌ها حق دارند دلواپس باشند.

این چنین او می‌گوید استراتژی سامسونگ این است که به مصرف‌کنندگان دو مزیت بدهد، یکی راهی برای ثبت لحظات و فرد دیگر راهی برای تشکیل یک حقیقت تازه است. او می‌گوید که هر دوی این مزیت‌ها با هوش مصنوعی میسر شده‌اند. یقیناً از واترمارک‌هایی برای تشخیص عکس‌های هوش مصنوعی نیز منفعت گیری شده است.



منبع

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

Share This Article