در حاشیه اتفاقات اچآر ویژن، نشست خبری جابویژن با وجود همبنیانگذاران و مدیرعاملان این پلتفرم کاریابی برگزار شد و چگونگی فعالیت گروه جابویژن و زیرمجموعههای آن پرداخته شد.
«هادی محمدآبادی» همبنیانگذار جابویژن در خصوص اتفاقات اچآر ویژن نقل کرد : «ما رویای تبدیل شدن به اکوسیستم منبع های انسانی را داریم و در این راستا تلاش میکنیم. از مدیران عامل و اساتید دانشگاه دعوت کردیم تا پژوهشها و یافتهها خود را در این اتفاقات به اشتراک گذاشته و شرکتکنندگان از آن منفعتمند شوند. این چنین در کنار این اشراکگذاری، در راستای تشکیل فرصتی برای ربط و شبکهسازی افراد در اکوسیستم منبع های انسانی سرزمین در این جمع هستیم.»
«مقداد ولایی» مدیرعامل و همبنیانگذار پلتفرم کاریابی جابویژن در ابتدای این نشست ضمن اصرار بر این که جابویژن فراتر از یک پلتفرم کاریابی است، نقل کرد: «رسالت ما تشکیل بازار کار منصفانه و عادلانه برای همه اقشار است. پلتفرم جابویژن در اغاز فعالیت خود تا کنون بدون اندوختهگذاری و به طور بوتاسترپ رشد کرده است و اولین عضو گروه جابویژن در اکوسیستم منبع های انسانی سرزمین است. جابویژن در همه شهرهای ایران فعال است و اکنون بیشتر از ۷۶ هزار سازمان در این پلتفرم فعال می باشند و بیشتر از ۶۰۰ شهر در سرزمین در پروسه استخدام، از این پلتفرم منفعت گیری میکنند. این چنین بیشتر از ۲ میلیون پرسنل یقه آبی و مدیران ارشد از طریق این پلتفرم جذب و استخدام شدند. در سال قبل ۲۶ میلیون ارسال رزومه در پلتفرم جابویژن داشتقم و ۱۰۰ هزار نفر در این راستا فعالیت خود را در موقعیت شغلی خود اغاز کردند.»
او در این راستا در ادامه گفت : «در سه سال تازه، به طور میانگین ۱۱/۶ درصد در اکثر شاخصها رشد داشتیم. این عدد نسبت به سالهای قبل ۱۰ برابر رشد داشته است. این چنین برای کارجویان ۸ برابر، آگهیهای شغلی ۱۱ برابر، رزومههای ارسالی ۱۲ برابر و استخدامها نیز ۱۷ برابر رشد داشته است.»
بیشترین سهم بازار را داریم
به حرف های ولایی، جابویژن بیشترین سهم بازار را در بین پلتفرمهای تخصصی جذب استخدام داشته و ۵۹ درصد این مارکت را دارا است.
او در رابطه جابویژن در ادامه گفت: «جابویژن پلتفرم تخصصی کاریابی به طور جاببرد است و در این حیطه، شماره یک بازار حاضر است. در سال ۹۸ ما ۴درصد بازار را داشتیم و از آن زمان تا کنون به داشتن ۵۹ درصد از بازار رسیدیم.
به حرف های مدیرعامل جابویژن، این پلتفرم در راستای مسئولیت اجتماعی نیز تلاش در شفافیتسازی در بازار حاضر داشته با انتشار کردن گزارشهای متعدد، به انتشار کردن و شفافیت اطلاعات میپردازد تا ابهامات حاضر در این حوزه که یکی از چالشهای مهم شناخته میبشود، از بین بردن بشود.
ولایی در رابطه مسئولیت اجتماعی گروه جابویژن اظهار داشت که در راستای تشکیل زمان شغلی برابر برای همه اقشار جامعه، جاب ویژن نگاه اختصاصیای به استخدام معلولان داشته و موقعیتهای شغلی آنها را به رسمیت شناخته است. به حرف های او ۱۴ هزار آگهی در این خصوص انتشار شده و ۶ هزار معلول در این راستا فعال می باشند.
ولایی به تشریح عضوهای دیگر گروه جاب ویژن پرداخت و عضو دوم را کندو، به گفتن رهبر بازار ATS معارفه کرد. به حرف های او کندو در سه ماژور جذب و استخدام، مدیریت واحد انسانی در سازمانها و ماژور سنجش تعلق نیروی انسانی در سازمانها فعال است.
«هادی محمدآبادی»، همبنیانگذار جاب ویژن، به نمایشگاه کار که عضو فرد دیگر از اکوسیستم منبع های انسانی جابویژن اشاره کرد و اظهار داشت که مقصد مهم این نمایشگاه، زمان ربط مستقیم و بدون واسطه، این چنین معارفه نیروهای مستعد با کارشناسان و متخصصین منبع های انسانی را تشکیل میکند.
او در این مورد فرمود: «در این نمایشگاه پنلهای آموزشی متفاوت نیز برگزار میبشود و ۲۰ دوره از آن نیز برگزار شده است. ۱۳ دوره آن دردانشگاه شریف و ۲ دوره در اصفهان نیز برگزار شده است.»
محمدآبادی، ضمن اشاره به سرویس تازه جابویژن و سرویس هدهانتینگ میرانا، آن را راهحلی برای جذب نیروهای رده بالا در سازمانها دانست.
او در جواب به دیجیاتو در خصوص موضوعات و چالشهای اخلاقی که امکان پذیر این سرویس داشته باشد تشریح کرد: «این سرویس شریک روال استخدام افراد در سازمانها است و به طور گارانتی محور فعالیت میکند و از هیچ خط قرمزی در نیروها عبور نمیکند. تمرکز این سرویس بر اشخاصی است که دارای علاقه و دغدغهمند برای ارتقا و جابهجایی خود در سازمانهای دیگر می باشند و تصمیم ترقی شغلی دارند.»
محمدآبادی در جواب به این سوال که آیا جابویژن در آینده تصمیم دارد به دیگر حوزههای کاری همانند روابط عمومی و… داخل بشود یا خیر نیز خبرداد آنها تصمیم دارند به طور متمرکز روی نوشته منبع های انسانی کار کنند و این بازار را پر از پتانسیل میبینند.
محمدآبادی اچآر مارکت را عضو تازه و فرد دیگر از گروه جابویژن معارفه کرد و گفت: «این سرویس بازاری برای معارفه همه محصولات و خدمات مورد نیاز منبع های انسانی همانند تسهیلات درمانی، خریدهای اقساطی، بستهها و پکیجهای مناسبتی، این چنین اطلاعات شفاف از تامین کنندههای وابسته و اختصاصی تشکیل شده و در حال فعالیت است. در این راستا ما تلاش کردیم پلی برای تامین نیازهای دو طرف برای واحد منبع های انسانی در راستای خدمات وابسته است.»
منبع