بانی مد که تا بحال بهگفتن یک فروشگاه اینترنتی در حوزه پوشاک، اکسسوری و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت کرده، در کاری تازه، داخل حوزه فروش کالای دیجیتال شده است. دراینباره با یکی از اعضای هیئتمدیره این مجموعه او مباحثه کردیم و او از اهمیت انتخاب فروشندهها برای ورود به این بازارگاه او گفت و خبرداد که جامعه مقصد مشتریانش با رقیب ها متفاوت است.
«مهران بخار»، عضو هیئتمدیره بانی مد، در جواب به این سوال که چرا بانی مد تصمیم گرفت داخل فروش کالای دیجیتال بشود؟ او گفت: «درواقع نوشته دستهبندی دیجیتال در مسیر گسترش بانی مد قرار دارد و مقصد این مجموعه تبدیلشدن به مرکز خرید آنلاین است. ما در دستهبندی پوشاک زیاد شناختهشده هستیم و در فروش دیگر محصولات هم در مسیر گسترش قرار داریم و به برخی از دستهبندیها هم همانند کالاهای دیجیتال، کالاهای مربوط به خانه همانند مبلمان، لوازم برقی آشپزخانه و… درحال ورود هستیم.»
او در ادامه گفت: «بانی مد تصمیم دارد که به هر موضوعی که به سبک زندگی مربوط میبشود، ورود اشکار کند. نوشته سلامت و زیبایی، شامل لوازم آرایشی و کالای خواب، ازجمله دستهبندیهایی است که درحال تحکیم آن هستیم.»
بخار درمورد چالشهایی که در مسیر ورود این سرویس به بازار پیش روی آنها قرار داشت، به دیجیاتو او گفت: «درواقع یکی از بزرگترین چالشهای ما در مسیر، او گفت و گو نگهداشتن سطح کیفی اراعه خدمات بانی مد بوده و این موضوعی است که ما روی آن زیاد تمرکز کردیم و تلاش ما این می بود که کیفیت را نگه داری کنیم.»
در ادامه، او درمورد چالشهای بانی مد در این حوزه و جهت اثبات سطح کیفی فروشندگان این پلتفرم، گفت: «فکر ما این می بود که با ورود به بازارگاه، سطح کیفی خدمات با کم شدن روبه رو بشود و به همین علت، رویکرد ما این می بود که فقط بهسراغ فروشندههای شخصی رفتیم که بتوانند در بانی مد فروشنده باشند. بهطور کلی، هرکسی نمیتواند در بانی مد فروشنده بشود؛ فردی که قرار است در بانی مد محصولات خود را به فروش بگذارد، باید سابقه فوق الاده در بازار داشته باشد.»
عضو هیئتمدیره بانی مد درمورد کیفیت سیستم لجستیکی این مجموعه او گفت: «سرویس لجستیکی بانی مد از بهترین سرویسهای لجستیکی حاضر در ایران است که خدمات را زیاد باکیفیت اراعه میدهد و زیاد هم دقیق و سروقت است. یکی از موضوعات زیاد مهم برای ما نگه داری و نگهداری این سیستم در طول این سالها بوده است.»
بخار درمورد برنامههایی که برای تبلیغ این سرویس دارند، گفت: «تمرکز جاری ما افزایش منبع های فروش است و احتمالا برنامه خاصی برای پروموشنها نداشته باشیم و فقطً پروموشنهایی که از سمت خود فروشندهها تنظیم خواهد شد، اراعه میدهیم، اما حتماً از سال آینده، برنامههای خوبی را برنامهریزی می کنیم.»
او درمورد چگونگی رقابت با دیجیکالا گفت و خبرداد که مسیر متغیری را در پیش گرفتهاند: «درواقع نوشته رقابت در اینجا نقل نیست و بانی مد متفاوت از دیجیکالاست و قرار است که فروشندهها را بهصورت گزینششده انتخاب کند و جامعه مقصد مشتریانش زیاد متفاوت است. ما جامعه خاصی از مشتریان را مقصد قرار دادهایم و درواقع مشتریان بانی مد، مشتریان متفاوتتری نسبت به باقی بازار می باشند.»
با دقت به این که فروشگاههای آنلاین حوزه پوشاک همانند «بامیلو» و «شیکسون» در ایران با ناکامی روبه رو شدهاند، بخار در جواب به این سوال که آیا بانی مد از هراس ناکامی در بازار پوشاک داخل این حوزه شده است؟ گفت: «درواقع ما به پشتوانه قدرتی که در حوزه آنلاین و آفلاین در صنعت پوشاک داشتیم و توانستیم رتبه یک بازار را از آن خود کرده و خودمان را در این جایگاه تثبیت کنیم، داخل حوزههای دیگر میشویم. تفاوت ما با بقیه در این است که از سختترین قسمت نوشته اغاز کردیم و در آن موفق شدیم و اکنون داخل دستهبندیهای تازه خواهیم شد.»
او درمورد برنامههای آینده بانی مد در این عرصه و راهکارهای مقابله با چالشهای پیش روی این مجموعه او گفت: «برنامه ما این است که بهصورت بازارگاه داخل بازار شویم و در این مسیر فراهمکنندگان را با حساسیت بالا انتخاب میکنیم. فراهمکنندگانی که در بانی مد وجود دارند، باید خودشان نماینده مهم و واردکننده یا فروشندههایی با اعتبار بالا در بازار باشند.»
او درنهایت افزود: «درواقع ما فروشندههایی را در مرکز خرید داخل میکنیم که سطح کیفی خوبی در اراعه خدمات داشته باشند و بتوانند در مرکز خرید بانی مد فروشگاه افتتاح کنند.»
منبع