به نقل از خبرنگار فرهنگی ، چند روزی است نوشته تبلیغ سلبریتیها در ماجرای «کوروش کمپانی» که مالباختگان تعداد بسیاری را به جای گذاشته، به اوج خودش رسیده و یقیناً با عذرخواهی برخی از همین چهرهها همراه شده و برخی هم که سکوت اختیار کردهاند.
مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در او گفتوگویی با خبرنگار تسنیم به این مسئله اشاره کرد: هر تبلیغی برای آدمهای معروف مجاز نیست برای این که آن محصول و کالای خاص را متقاضیان به اعتمادی که نسبت به آدمهای معروف (چهرهها یا سلبریتیها) دارند خریداری میکنند. فردی که هزینه تبلیغ را پرداخت میکند در واقع هزینه آبروی آن مبلّغ را میپردازد. یقیناً تا جایی که من شناخت دارم و میدانم اگر این چهرهها بدانند آن شخصِ خواستدهنده تبلیغ، کلاهبردار باشد ورود نخواهند کرد. لذا آدمهای معروف که در جایگاه مبلّغ قرار میگیرند که تأثیرگذارند به گمانم بایستی جوانب امر را بسنجند و از صحت و سقمِ اتفاق، خبر اشکار کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ندانسته داخل این عرصه خواهد شد او گفت و گو فرد دیگر است و اگر دانسته که حتماً کاری عبث و بی نتیجه کردهاند؛ چرا که عدهای به واسطه اعتبار آنها به این اسپانسرها و صاحبانِ اندوخته مراجعه میکنند. به همین خاطر است که باور دارم هر تبلیغی را هرکس نباید انجام دهد.
رجبی به توانایی شخصی خودش در تبلیغ کردن اشاره کرد و او گفت: سال قبل به من راجع به فروش واحدهای مسکونی، نظر تبلیغ شد؛ در قدم اول به سراغ صحت و سقمِ آن رفتم و مدارک آن را از شهرداری و مراکز مرتبط خواست کردم. با این حال، علیرغم دریافت هزینه تبلیغ، یک واحد هم از همان واحدهای مسکونی پیش خرید کردم همچون بقیه اندوختهگذاری کرده باشم. اگر همه مورد کلاهبرداری قرار بگیرند من هم به گفتن مبلّغ مالباخته میشدم. لذا هر کاری را نباید انجام داد یا باید جوانب امر را سنجید.
او گفت: امروز سخن از «کوروش کمپانی» است که به من هم حرف های شد اما چون میدانم ذات این کارها گرفتاری است سراغ آن نمیروم. دیگرانی هم که تبلیغ نمیپذیرند این مسائل را میدانند. مگر میبشود در سایت خودِ «اپل» ۴۰ میلیون خرید و فروش میبشود و در این کمپانی ۲۰ میلیون به فروش میرسد؛ این یعنی کلاهبرداری آشکار! همچون شرکت هرمیها که آخریها زیان میکنند و اولیها سود، اینجا هم این چنین شد.
بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون پافشاری کرد: پیشنهادهای تعداد بسیاری به ما هم میبشود اما جزئیات را ندانم کاری را انجام نمیدهم. این اتفاقات برای برخی از همکارانمان میافتد چون با آگاهی کامل به سراغِ این چنین اتفاقاتی نمیروال. یک وقتی با یک سازمان، نهاد و کارخانهای مواجهیم که از یک سلسله مراتب و چارچوب و قواعد خاصی برخوردار است مبلّغ در روبه رو هر اتفاقی که پیش میآید پاسخگو نیست و وقتی هم با این چنین مواردی روبرو میشویم. ایکاش هر تبلیغی را آدمهای معروف نپذیرند مگر این که از صحت و سقم آن آگاهی اشکار کنند.
رجبی تصریح کرد: این روزها انتقادهای بسیاری به چهرهها میبشود، چون از ما که اصطلاحاً معروفهای جامعهایم انتظار فرد دیگر میرود. برای مثالً ما را فرهیختهتر میدانند انتظار نیست که هرکاری را انجام دهیم. احتمالا کمترین کار معذرتخواهی باشد اما این مسئله را هم میدانم همکارانمان در اینگونه موارد مورد اغوای این دستاندرکاران قرار میگیرند و واقعاً بدانند پشتِ پرده این نوع تبلیغات، کلاهبرداری است حتماً در آن وجود نخواهند داشت.
انتهای مطلب/
منبع