خلأ نوآوری در پرچمداران اندرویدی؛ چطور حالت تحول می‌کند؟_خبرخوان

علی باقری
6 Min Read


به گزارش خبرخوان

طی چند سال تازه، پرچمداران اندرویدی مختلفی از سازندگان متفاوت راهی بازارهای جهانی شده‌اند و هرکدام با شعارهای گوناگون به‌جستوجو دستیابی به جایگاه مدنظرشان بوده‌اند. بااین‌حال، تعداد تلفنهای خوب در این چنین بازاری انگشت‌شمار است و طراحی تکراری و نبوده است خلاقیت، انتخاب دستگاه دلخواه را برای کاربران دشوار می‌سازد. از طرفی، برخی برندهای سازنده، نسل‌ تازه پرچمدارانشان را با تغییرات اندک و قیمت زیاد تر اراعه می‌کنند که خود معضل فرد دیگر به‌حساب می‌آید. این درحالی است که اندروید قابلیت‌های متنوعی را به‌گفتن یک سیستم‌عامل پویا در اختیار کاربران می‌گذارد و رقابت نزدیکی با iOS دارد؛ به این علت به‌کارگیری راه‌حل‌های خلاقانه‌تر در قسمت‌های سخت‌افزاری پرچمدارها می‌تواند مجدد تنور رقابت را در این رده قیمتی زنده کند. 

چیزی که قیمت بالای پرچمداران اندرویدی را توجیه می‌کند، سطح بالای کارکرد و طراحی سخت‌افزاری آن‌ها در قیاس با دیگر تلفنها است. کره‌ای‌ها در سری گلکسی S24 تلاش کردند با اراعه هوش مصنوعی و ابزارهایی همانند Circle to search در کنار منفعت گیری از فریم تیتانیومی، رنگ‌وبوی فرد دیگر به سری تازه تلفنهای خود ببخشند. اما منفعت گیری از فریم تیتانیومی زیاد تر به پیروی از اپل همانند می بود تا یک طراحی تازه؛ درنتیجه این سوال برای کاربران به‌وجود آمده است که آیا تنها فریم تیتانیومی و قابلیت‌های AI، قیمت ۱۳۰۰ دلار را دارد؟ چرا نمی‌توان با مواد اولیه گوناگون، بدنه‌ای بی همتا و فراتر از تیتانیوم طراحی کرد؟

مدیر دیپ‌مایند گوگل درمورد خودآگاهی هوش مصنوعی سخن بگویید کرد_خبرخوان
ادامه مطلب

اگرچه هوش مصنوعی، تازه ترین کلیدواژه برندها برای اختلاف تلفنهایشان با دیگر رقباست، اما در کنار قسمت نرم‌افزاری، کاربران خواهان ویژگی‌های ملموس‌تر و کاربردی در سخت‌افزار دستگاه‌ها نیز می باشند. سیر پیشرفت دوربین‌ها به‌کندی پیش می‌رود و بعضاً از نسل قبل خود کارکرد ضعیف‌تری دارند؛ برای مثال، گلکسی S24 اولترا دیگر زوم Extreme 10X نسل قبل خود را ندارد و بعضاً تصاویری با کیفیت پایین‌تر ثبت می‌کند. این چنین سال‌ها است که ویژگی‌هایی همانند حافظه ذخیره‌سازی قابل‌ حمل، جک‌های هدفون و باتری‌های قابل‌ معاوضه از تلفنها حذف ‌شده است.

وان‌پلاس به‌لطف همکاری با Hasselblad، از آرایش متغیری برای دوربین‌ تلفنهایش منفعت می‌برد و سونی Xperia 5V هم چنان از جک هدفون و فضای ذخیره‌سازی قابل‌ حمل حمایتمی‌کند. از طرفی، ایسوس هم با به‌کارگیری طراحی دلنشین و ویژگی‌های بی همتا در سری تلفنهای گیمینگ ROG و همین‌طور Zenphone، حس خوبی را به کاربرانش منتقل می‌کند. اما تمایزها و تفاوت‌ها تنها محدود به‌ موارد حرف های‌شده است و در تعداد بسیاری از پرچمداران ناظر ادامه روال تکراری و نبوده است خلاقیت هستیم.

گزیده‌ای از تصاویر مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش 2024 انتشار شد_خبرخوان
ادامه مطلب
آخرین مطالب
پرچمداران اندرویدی

وجود برندهای خلاق، کلید تحول حالت

انگارً مشکل را باید در برندهای غالب بازار جستجو کرد. اکنون سامسونگ و گوگل، دو برند بازیگر مهم بازار تلفنهای اندرویدی ایالات‌متحده می باشند و دیگر برندهای بعضاً خلاق همانند وان‌پلاس سهم کمتری را در اختیار دارند.

تعدادی از سازندگان کاملاً از بازار تلفنهای اندرویدی خارج شده‌اند و کمتر فردی از دستگاه‌ها و نوآوری‌هایشان یاد می‌کند. برای مثال، ال‌جی یکی از همان شرکت‌ها است که طراحی‌های منحصربه‌فردی را در دوره خود به‌کار می‌گرفت و تلفنهای جالبی همانند سری اپتیموس، سری V و همین‌طور ال‌جی وینگ را روانه بازار کرد. اما وجود آن‌ها در سال ۲۰۲۱ آخر یافت و آن‌ها برای همیشه از بازار تلفنهای اندرویدی خداحافظی کردند. تلفنهای موتورولا نیز طراحی‌ جالبی در دهه میلادی قبلی داشتند، اما اکنون سهم این شرکت از بازار تلفنهای اندرویدی محدود است و زیاد تر در رده‌قیمتی بین‌رده و اقتصادی فعالیت دارند. 

مشتری در 2 ساعت و 30 دقیقه
ادامه مطلب
پرچمداران اندرویدی

درصورت فکر آینده‌ای بهتر برای پرچمداران اندرویدی، وان‌پلاس قطعاً بازیگر مهم آن خواهد می بود؛ شرکتی که با به‌کارگیری طراحی‌های متفاوت و قیمت مناسب، ثابت کرده است که می‌تواند شانه به شانه رقبای مهم خود پیش برود. نوبیا نیز اخیراً با Z60 اولترا داخل بازار ایالات‌متحده شده و در بازار جهانی نیز با کارکرد سخت‌افزاری دیدنی، مخصوصاً در تلفنهای گیمینگ، نامی برای خود دست‌وپا کرده است. سونی نیز علی‌رغم سهم زیاد محدودش در بازار جهانی، از استقلال مالی کاملی برخوردار است و در دیگر قسمت‌ها همانند کنسول‌های گیمینگ سخن اول را می‌زند. درنتیجه سونی برای گسترش سهم خود می‌تواند سیاستی شبیه اپل در پیش بگیرد و اکوسیستم اختصاصی خود را گسترش دهد. 

رقبای تازه، کلید تحول اوضاع جاری می باشند. آن‌ها می‌توانند با کارکرد خود، دیگر برندها را به تمرکز مجدد روی نوآوری و شوق وادار کنند و از همه مهم‌تر، آزادی انتخاب را مشابه با قابلیت و قیمت تلفنها برای مشتریان به ارمغان بیاورند.

چطور عکس زن در فیلم‌ های اکشن تحول کرده است؟
ادامه مطلب

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article