به گزارش خبرخوان
به گزارش برنا؛ صدیف بدری در بازدید میدانی جهت پیگیری روال پیشرفت پروژه ملی راهآهن میانه – اردبیل افزود: تا زمان تحقق این مطالبه، پیگیریهای جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم بر الزام تلاش وزارت راه و شهرسازی برای پایان عملیات اجرایی این پروژه تا زمان سفر هیات دولت به استان اردبیل اصرار کرد.
وی این چنین با اشاره به تعلق ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تازه برای تسریع در اجرای پروژه فرمود: ریلگذاری پروژه راهآهن میانه – اردبیل به ۱۳۵ کیلومتر رسیده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنا به اظهار مسئولان شرکت ساخت و گسترش زیربناهای حمل و نقل سرزمین تا بحال ۱۳۵ کیلومتر از پروژه راهآهن اردبیل به طور ۱۱۰ کیلومتر از سمت اردبیل و ۲۵ کیلومتر از سمت میانه ریلگذاری شده است.
وی در عرصه پایان زیرسازی نزدیک به ۱۰ کیلومتر دیگر از این پروژه نیز او گفت: این ۱۰ کیلومتر هم آماده ریلگذاری است و بعد از آن ۲۵ کیلومتر از باقی مانده پروژه به زودی تکمیل شده و آماده منفعتبرداری میشود.
به حرف های استاندار اردبیل، طی سال قبل بیشتر از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه راهآهن میانه ـ اردبیل تعلق یافته است و این پروژه این روزها مرحله های نهایی اجرا را طی میکند.
عملیات اجرایی پروژه راهآهن اردبیل نزدیک به ۲ دهه قبل اغاز شده و انتظار میرود در نیمه اول سال جاری به منفعتبرداری برسد.
قسمتهای گلوگاهی و سختگذر این پروژه که در دوره دولت سیزدهم اجرا شد و شدت بخشی به عملیات اجرایی این پروژه در سه سال تازه این امید را به وجود اورده است که با ادامه مسیر این خط ریلی به سمت پارسآباد، اردبیل سهم با لیاقتای از اقتصاد ملی و منطقهای کسب کند.
عملیات اجرایی راهآهن اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۴ اغاز شد اما سالها راکد ماند تا این که مسئولان دولت یازدهم عملیات اجرایی آن را از سر گرفتند و در دولت دوازدهم نیز کار تا مرحله پایانی پیش رفت اما باز به سرانجام نرسید.
ساخت راهآهن اردبیل- میانه که جزو سختترین مطرحهای ریلی سرزمین به حساب می اید، پیش از سال ۹۴ با کندی پیش میرفت، اما با پیگیری مسئولان امر این مطرح به اختصاصی در سه سال قبل شدت گرفت و با وجود تنگناهای اعتباری عمل های زیرسازی و ریلگذاری اغاز شد.
مشخصات این پروژه ریلی که در ۱۲ قطعه در حال اجرا است، شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سختگذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت است.
این چنین مرتفعترین پل ریلی سرزمین به ارتفاع ۸۱ متر، ۲۷ کیلومتر تونل و بازگشایی هفت کیلومتر گالری از دیگر مشخصات فنی این پروژه به شمار می رود که تکمیل و احداث آن را در زمره دشوارترین پروژههای اجرایی سرزمین قرار داده است.
به حرف های مسئولان امر ، در پروژه راهآهن اردبیل- میانه در نهایت ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی زیاد گسترده بوده و برای تکمیل آن نزدیک به ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهنآلات، میلگرد، کابل و نزدیک به ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد منفعت گیری قرار گرفته است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع