به گزارش خبرخوان
به گزارش خبرنگار فرهنگی ، اخیراً او گفت و گو درمورد ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور حرف های که هر تکه ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود این که امکان پذیر برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر تکه اغاز شوند، اما سالانه تعداد بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به رقم های ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر تکه میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تشکیل سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اظهار کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی مجدد به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در عکس العمل به این گمانهزنیها، بودجه شگفت و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم او گفت: واقعاً بودجه این سریال به همانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که زیاد بودجه معمولی می بود همانند دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
او گفت: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این مسئله را از همان «نونخ» اول هم میانها گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی همانند دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال دچار کار می بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر می بود. احتمالا برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما هم چنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی این چنین در جواب به این سوال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» آخر مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، او گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» اشکار میشود.
فرجی این چنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: با اهمیت ترین نوشته در سریالهایی که چند فصلهاند و به طور سری ساخته خواهد شد، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و اختصاصی دقت کنیم، چون دقت به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را تشکیل میکند که مردم آن سریال را مجدد ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی تشکیل کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی قشنگ را برایشان تکرار کند.
او در جواب به این سوال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من بعضی اوقات حس میکنم بینندگان ما زیاد تر از این آمارها و رقم هایاند. صداوسیما احتمالا در این خصوص زیاد سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چه مقدار این سریال را جستوجو کردهاند؛ به این باور میرسیم احتمالا بیشتر از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش می باشند.
فرجی که حرف های میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که زیاد جدّی امسال این سریال را جستوجو میکند که به جایی برسد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع