به گزارش خبرخوان
سه شرکت خودروسازی معروف ژاپن یعنی تویوتا، مزدا و سوبارو در یک کنفرانس خبری از تشکیل موتورهای درونسوز تازه با همکاری یکدیگر خبر دادند. به گفتن این سه شرکت، همکاری در تشکیل موتورهای درونسوز تازه جهت گسترش سریع تر و کمهزینهتر خواهد شد.
یقیناً سه شرکت ژاپنی یک پیشرانه را با یکدیگر به اشتراک نمیگذارند، بلکه در تشکیل پیشرانههای خاص خود به یکدیگر پشتیبانی خواهند کرد. تویوتا موتورهای چهارسیلندر خطی تازه میسازد. مزدا نیز بهجستوجو گسترش نسل تازه موتورهای روتاری یا چرخشی است. سوبارو نیز همانند قبل، گسترش موتورهای تخت یا باکسر را ادامه خواهد داد. موتورهای درونسوز مشترک ژاپنیها با چند سوخت ازجمله هیدروژن مایع، سوختهای زیستی و بنزین مصنوعی سازگار خواهند می بود.
نگاهی به موتورهای درونسوز و تازه ژاپنیها
سه شرکت ژاپنی همراه با اظهار این همکاری سهجانبه، موتورهای تازه خود را نیز به نمایش گذاشتند. مزدا موتور تک روتور و دو روتور را برای منفعت گیری در خودروهای پلاگین هیبریدی معارفه کرد. این موتورها بهگفتن ژنراتوری جهت شارژ باتریها عمل خواهند کرد و اتصال مستقیم به چرخها ندارند.
تویوتا یک جفت موتور درونسوز خطی چهار سیلندر را به نمایش گذاشت. موتور اول از نوع ۱.۵ لیتری و موتور دوم از نوع دولیتری است. به حرف های تویوتا، این دو پیشرانه دارای راندمان حرارتی بالا و خروجی قابلدقت خواهند می بود.
سوبارو نیز از نسل تازه سیستم هیبریدی خود رونمایی کرد. این سیستم در یک نمونه اولیه از سوبارو کراسترک قرار داده شد. این ماشین هماکنون در نسل سوم خود به سر میبرد و فاقد پیشرانه هیبریدی است. پیشرانه هیبریدی سوبارو، از ترکیب موتور دو لیتری باکسر، موتور الکتریکی ۱۲.۳ کیلوواتی و بسته باتری کوچک لیتیوم یونی راه اندازی شده است.
تویوتا، مزدا و سوبارو در کنفرانس خبری مشترک خود اظهار کردند با وجود اتحاد برای گسترش موتورهای درونسوز، رقیب یکدیگر باقی خواهند ماند. به حرف های خودروسازان ژاپنی، موتورهای درونسوز آینده کوچکتر خواهند می بود و به همین علت کاپوت خودروها نیز ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین دارد. این کار علتبهبود جریان ورود هوا به پیشرانه میشود و راندمان ماشین را بهبود میبخشد. درعینحال کوچکتر شدن موتورها، به طراحان آزادی عمل بیشتری برای طراحی متفاوت خودروها میدهد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار