به گزارش خبرخوان
بی ام و عاشق رونمایی از محصولات خود درVilla d’Este است. امسال نیز خودروساز آلمانی کانسپت کوپه دوسرنشین بدون سقف بی ام و اسکای تاپ را رونمایی کرد که به حرف های شرکت سازنده از مدلهای قبل خود الهام گرفته است.
آدریان ون هویدونک، رئیس قسمت طراحی گروه بی ام و میگوید: «کانسپت بی ام و اسکای تاپ با طراحی منحصر به فرد و شگفت و غریب خودش کاملا برایConcorso d’Eleganza Villa d’Este مناسب است. این ماشین ترکیبی از دینامیک رانندگی و ظرافت را در بیشترین سطح، قابل قیاس با اجداد خودش همانند بی ام و Z8 یا بی ام و ۵۰۳، اراعه میدهد.»
شباهتهای کانسپت اسکای تاپ به رودستر Z8 کاملا آشکار است. چراغهای عقب نازک و نمای جلوی پوزه کوسهای از رودستر اغاز دهه ۲۰۰۰ الهام گرفته شده است. طراحی کاپوت برجسته، چراغهای جلوی کوچک و تکه عقب صاف و بی همتا ما را به یاد ۵۰۳ از اواخر دهه ۱۹۵۰ میاندازد.
آنچه تا بحال از مدل مفهومی بی ام و اسکای تاپ میدانیم
احتمالا در نگاه اول فکر کنید که این کانسپت فقط یک سری ۸ بازسازیشده است. بی ام و اسکای تاپ ابعاد شبیهی با آن مدل دارد و از موتور ۴.۴ لیتری V-8با توان ۶۱۷ اسب بخار M8 کامپتیشن منفعت میبرد. احتمالا بی ام و در واقع از M8 به گفتن مدل پایه برای طراحی اسکای تاپ منفعت گیری کرده باشد.
بی ام و هیچ مشخصات فنی یا عملکردی فرد دیگر را درمورد این کانسپت اراعه نداده است. با این حال به گمان زیاد اسکای تاپ به همان گیربکس هشت سرعته خودکار و سیستم چهارچرخ محرک بی ام و M8 کامپتیشن تجهیزباشد.
طراحی داشبورد مستقیماً از سری ۸ الهام گرفته شده است، با یک کلاستر دیجیتال، نمایشگر چندرسانهای، کنسول مرکزی و انتخابگر دنده آشنا. صندلیها و فرمان با روکش چرمی نیز قشنگ به نظر میرسند.
رول بار بی همتا پشت صندلیها کاملا سفارشی است و دارای پنجرهای با قابلیت جمع شدن است. سقف یک آیتم دوتکه است که میتوان آن را به طور دستی جمع کرد و در صندوق عقب قرار داد.
در حالی که اسکای تاپ به گمان زیادً مبتنی بر محصولات تولیدی طراحی شده است، اما دور از انتظار به نظر میرسد که ناظر نسخه تولیدی آن باشیم. بی ام و اکنون سری ۸ را به شکل کوپه و کروکی میسازد، به این علت نیازی به ساخت یک مدل شبیه با سقف تارگا نیست. با این حال همه چیز به تصمیم مدیران ارشد این شرکت بستگی دارد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار