ایران و فرانسه بر شراکت شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز شوند_خبرخوان

ایران و فرانسه بر مشارکت شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز شوند


به گزارش خبرخوان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در دیدار رئیس و نایب‌رئیس اتاق ایران با هیات‌رئیسه کنفدراسیون شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی فرانسه و رئیس انجمن فرانکوفون این سرزمین، بر همکاری بین بنگاه‌های کوچک و متوسط دو سرزمین به اختصاصی در حوزه تشکیل انرژی‌های تجدیدپذیر پافشاری شد.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در این دیدار به ظرفیت‌ها و امکانات دو سرزمین اشاره و پافشاری کرد: با دقت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران و فرانسه، دو سرزمین می‌توانند در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، جاده‌سازی و ساختمان‌سازی با یکدیگر همکاری کنند.

او در ادامه گفت: ایران در قسمت تشکیل و صادرات انواع محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای سرآمد بوده و همکاری‌های خوبی در این حوزه با روسیه، سرزمین‌های عربی و از طریق عراق با عربستان دارد؛ این ربط می‌تواند بین ایران و فرانسه نیز شکل بگیرد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به برگزاری ایران اکسپو، اجلاس اتاق‌های بازرگانی سرزمین‌های آسیایی در اصفهان و همایش کرمان آیدکس از ابتدای سال جاری تا کنون، افزود: در این اتفاقات‌های بین‌المللی که در ایران برگزار شد، بالغ بر ۴۷ هیات از سرزمین‌های گوناگون به ایران سفر کردند و در قالب همین دیدار‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ قرارداد به امضا رسید. مسئله قابل دقت اینجاست که نیمی از هیات‌هایی که در این زمان به ایران آمدند، از سرزمین‌های آفریقایی بودند و می‌دانیم که بین سرزمین‌های آفریقایی و فرانسه نیز ارتباطات گسترده‌ای جاری است.

حسن‌زاده با اصرار بر اهمیت جایگاه آفریقا در اقتصاد نوین جهان، اظهار کرد: ایران نیز در حال افزایش سطح مناسبات تجاری خود با سرزمین‌های آفریقایی است.

ایران و فرانسه با تکیه بر SME‌ها روابط تجاری خود را جستوجو کنند

در ادامه حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران با پافشاری بر این که سیستم اقتصادی فرانسه متمرکز بر بنگاه‌های کوچک و متوسط‌ها (SME) است، او گفت: در نزدیک به ۸۰ درصد صنعت ایران نیز بر شرکت‌های کوچک و متوسط متمرکز است، به این علت تحکیم روابط این بنگاه‌ها با همتایان فرانسوی آنها می‌تواند به افزایش سطح روابط بین دو سرزمین پشتیبانی کند.

او معتقد است: برای تحکیم روابط تجاری بین دو سرزمین، سفارت‌خانه‌ها زیاد اثرگذار می باشند و می‌توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات ملزوم به فعالان اقتصادی دو طرف در راستای گسترش سطح مناسبات، پشتیبانی کنند. در همین ربط به نظر می‌رسد ایران و فرانسه، امروز بهترین زمان را برای بازدید و شناسایی یکدیگر در اختیار دارند و در این مسیر نقش سفارت‌خانه‌های دو طرف زیاد پررنگ است.

پیرموذن به دوران برجام و وجود هیات‌های تجاری از سرزمین‌های گوناگون اروپایی به ایران اشاره و پافشاری کرد: در آن زمان قسمت قابل توجهی از هیات‌های تجاری که به ایران آمدند، متشکل از نمایندگان SME بودند. این مشخص می کند که دقت به جایگاه این واحد‌ها در احیا و گسترش روابط تجاری، زیاد مهم است.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

نایب‌رئیس اتاق ایران نظر کرد: گروه ارتباطی بین بنگاه‌های ایرانی و فرانسوی شکل بگیرد و به پشتیبانی آن اطلاعات اقتصادی ملزوم مبادله شود. این عمل پشتیبانی می‌کند تا بنگاه‌ها در ربط مؤثر و مستمر با هم حرکت کنند. فراموش نکنیم که این گروه ارتباطی، فقط متمرکز بر مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند. چون مقصد آن گسترش سطح روابط تجاری بین ایران و فرانسه است.

 

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع