به گزارش خبرخوان
شکایتهای گوناگون در دنیای فناوری چنان زیاد شدهاند که دیگر چندان از آنها غافلگیر نمیشویم. اکنون در تازه ترین مورد، ادوبی مورد مقصد قرار گرفته است. وزارت دادگستری آمریکا ادعا میکند که ادوبی با روشای فریبکارانه هزینه لغو زودهنگام (Early Termination Fee) اشتراکها را تعیین کرده است تا مصرفکنندگان نتوانند بهراحتی اشتراکهای گرانقیمت Creative Cloud خود را فسخ کنند.
بر پایه گزارش ورج، وزارت دادگستری از ادوبی به علت نهانکردن هزینههای سنگین و تشکیل مشکل در لغو اشتراک شکایت کرده است. در این شکایت وزارت دادگستری ادعا میکند که ادوبی در برنامه اشتراک پیشفکر خود که پرسودترین مطرح اشتراک این شرکت است، بدون اظهار آشکار شرایط آن به مصرفکنندگان صدمه رسانده است.
منظور از اشتراک پرسود ادوبی کریتیو، مطرح سالانه با پرداخت ماهانه است که هنگامی بخواهید اشتراکی از ادوبی بخرید، بهصورت پیشفرش این گزینه فعال است.
شکایت وزارت دادگستری آمریکا از ادوبی
وزارت دادگستری آمریکا میگوید شرایط و قوانین ادوبی تنها وقتی به وضوح گفتن خواهد شد که مشتری تلاش میکند آن را لغو کند و این شرکت هزینه لغو زودهنگام (ETF) را به ابزاری تبدیل میکند تا مشتری نخواهد انصراف دهد. علاوهبراین، ادوبی اطلاعات لغو اشتراک را در متنهای کوچک یا در لینکهای گوناگون قرار داده، تا فرایند لغو اشتراک برای مشتری پیچیده باشد.
وزارت دادگستری این چنین ادعا میکند که مشتریان زمان تلاش برای لغو اشتراک خود از طریق تلفن یا چت زنده نیز با مانع ها شبیهی مواجه خواهد شد. این شکایت ادعا میکند که تماسها یا چتهای مشترکین دائماً قطع خواهد شد و مشتریان باید مجدد تماس بگیرند و یقیناً علت تماس خود را مجدداً توضیح دهند. این دادخواست ادعا میکند که این روشها قوانین فدرال را که برای حمایتاز مصرفکنندگان وضع شدهاند، نقض میکنند.
ادوی مدتی پیش با فشارهای اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز روبه رو می بود. در سال ۲۰۲۲، این شرکت تلاش کرد تا پلتفرم طراحی محصول فیگما را به قیمت ۲۰ میلیارد دلار خریداری کند، اما سال قبل بعد از بازدیدهای ضدانحصاری و سختی رگولاتورها، این خرید وفروش را لغو کرد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار