آماری از مناظره های تلویزیون/ ۳۵ میلیون بیینده ۲ مناظره آخر_خبرخوان

علی باقری
2 Min Read


به گزارش خبرخوان

به گزارش ، محسن شاکری‌نژاد رییس مرکز تحقیقات صدا و سیما این خبر را در شبکه خبر و بر پایه نظرسنجی‌هایی که دو روز بعد از کشیده شدن انتخابات به دور دوم (روز یکشنبه) انجام شده، اظهار کرده است.

گزارش‌های نظرسنجی دوره قبل مرکز تحقیقات در سال ۱۴۰۰ مشخص می کند که مخاطبان مناظرات آن دوره، ۵۰/۵ می بود که حاکی از افزایش ۶ درصدی مخاطب مناظره‌ها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری­ است. 

این چنین درمورد علت شرکت نکردن در انتخابات، بر پایه داده‌هایی که رییس مرکز تحقیقات صداوسیما به آن اشاره کرده است، سپس از دور اول با اهمیت ترین علت مردم برای شراکت نکردن، مسایل معیشتی و اقتصادی است. او حرف های است: «دشمنان تلاش می‌کنند اظهار کنند که این شراکت نکردن به معنی ضدیت با نظام است، که این‌گونه نیست و نظرسنجی ما هم اینگونه مشخص می کند و درصد زیاد مقداری در حد ۴ یا ۵ درصد علت شراکت نکردن را مخالفت با نظام می‌گویند اما درصد بیشتری که رای ندادن علت شراکت نکردن را حل نشدن مسایل اقتصادی اظهار می‌کنند.»

چند خبر از برنامه های ماه رمضان/ از «محفل» و «پناه» تا سحر شبکه دو
ادامه مطلب

حرف های شده نتایج این نظرسنجی‌ها سپس از انتخابات حالت محرمانگی ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آرشیو مرکز تحقیقات صداوسیما برای پژوهش‌های که انجام خواهند داد به این نتایج دسترسی اشکار کنند.

بر پایه این گزارش، پیشتر مدیرعامل تلوبیون با اظهار آماری از مخاطبان شبکه‌های تلوبیونی نامزدها حرف های می بود که آمار مخاطبان مناظره چهار برابر مسابقه فوتبال یورو بوده و مناظره پایانی نامزدهای انتخاباتی هم پربازدیدترین مناظره‌ بوده است.

انتهای مطلب/

اغاز سریالی در سیستان و بلوچستان با بازیگران شناخته شده+ عکس_خبرخوان
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article