به گزارش خبرخوان
پژوهشی تازه مشخص می کند تا سال ۲۰۳۰، یکسوم بازار ماشین جهان در دست خودروهای چینی قرار خواهد گرفت. علت این رشد دیدنی هزینه ساخت پایین خودروهای چینی نسبت به رقبای اروپایی آنها است. این مطالعه را شرکت مشاوره مدیریت «Alix Partners» انجام داده است.
این چنین بخوانید: کانادا در پیروی از آمریکا و اروپا، تعرفه واردات خودروهای چینی را افزایش میدهد
بر پایه برسی الیکس پارتنرز، خودروسازان چینی نسبت به خودروسازان اروپایی و آمریکایی حاشیه سود کمتری در نظر میگیرند؛ در نتیجه تیراژ تولیدشان زیاد تر است. تشکیل کمهزینه نیز به خودروسازان چینی اجازه میدهد روندهای گسترش را سریع تر از سایرین طی کنند. گسترش سریع، قیمت پایین و تیراژ بالای اتومبیلهای چینی خودروسازان اروپایی، کرهای و ژاپنی را به دردسر انداخته است.
خودروسازان چینی برای تشکیل اتومبیلهای الکتریکی، یکسوم هزینه کمتری نسبت به خودروسازان اروپایی میپردازند. علاوهبراین، زمان موردنیاز برای تشکیل اتومبیلهای چینی نیز نسبت به خودروهای اروپایی، کرهای و ژاپنی کمتر است. بهعبارتی، چینیها در زمان شبیه، نسبت به کرهایها، ژاپنیها و اروپاییها خودروهای بیشتری روانه بازار میکنند.
قیمتگذاری تهاجمی، سیاست پیشبرد فروش خودروهای چینی
خودروسازان چینی برای به دردسر انداختن رقبایشان، از سیاست قیمتگذاری تهاجمی منفعت گیری میکنند. آنها از سود خودشان میکاهند تا اتومبیلهایشان را با قیمت ارزانتری به دست مشتریان برسانند. این رویه در محصولات دیجیتال تشکیل چین نیز مشاهده شده است.
بر پایه مطالعه الیکس پارتنرز، خودروسازان اروپایی بابت محصولات خود ۱۵ درصد سود از مشتریان میگیرند. این اتفاق درحالی رخ میدهد که سود چینیها از فروش ماشین به مشتریان، ۷.۱ درصد است.
قانونگذاران اروپایی برای جبران این نوشته تعرفه واردات اتومبیلهای چینی به اتحادیه اروپا را افزایش دادهاند. این کار علتمیشود واردات خودروهای چینی در مختصرزمان افت یابد. چینیها نیز برای دورزدن قوانین تعرفهای اتحادیه اروپا، سایتهای تولیدی خودشان را در اتحادیه اروپا به راه انداختهاند. تحلیلگران اقتصاد و صنعت اروپا تخمین میزنند سهم بازار خودروهای برقی تازه در اروپا از ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۴، به ۴۵ درصد در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. بیشک سهم خودروهای چینی از این رشد دیدنی خواهد می بود.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار