به گزارش خبرخوان
تایید ساخت تکه نهم از سری رزیدنت اویل یکی از اخباری می بود که در آخرین استریم شرکت کپکام ناظر آن بودیم. اگرچه با وجود پیروزی خیرهکننده این سری در سالهای قبل، یقین بودیم که تکه نهم ساخته میشود، اما اظهار رسمی آن توسط کپکام حکم یک دلگرمی تازه را برای هواداران داشت. اما این تنها خبری نبوده است که کپکام درمورد رزیدنت اویل ۹ به اشتراک گذاشت.
«کوشی ناکانیشی» که نزد طرفداران این سری چهرهای آشناست، کارگردانی تکه نهم را به مسئولیت دارد. اولین نقش مهم او در این سری به طراحی مرحله های در تکه پنجم باز میگردد که اکنون به گفتن گوسفند سیاه سری شناخته میشود. ناکانیشی بعد از آن کارگردان نسخههای Mercenaries 3D، تکه اول Revelations و از همه مهمتر تکه هفتم را به مسئولیت گرفت.
ناکانیشی در دورهای که تکههای پنجم و ششم با تمرکز زیاد روی اکشن، دل طرفداران نسخههای ترسناک سری را به درد آورده می بود، مسئولیت ساخت اثری را قبول کرد که نشان داد کپکام تا این مدت هم به ریشههای رزیدنت اویل اهمیت میدهد. نسخه اول Revelations اگرچه ابتدا به گفتن یک بازی انحصاری کنسول دستی 3DS اراعه شد، اما طراحی خوفناک محیطها و دشمنها، دقت مجدد به المانهای کلاسیک و آن دوربین اول شخص چالشبرانگیزش موقع مقصدگیری، اثری را رقم زد که مجدد دل طرفداران را به دست آورد. استقبال از بازی طوری می بود که کپکام را ترغیب کرد آن را برای پلتفرمهای بیشتری در دسترس قرار دهد و عده بیشتری از توانایی اثری شبیه نسخههای کلاسیک لذت ببرند.
افراد تعداد بسیاری باور دارند نسخه اول Revelations پایهگذار مسیری می بود که امروزه کپکام آن را پیش گرفته است. بدون شک «رزیدنت اویل ۴» یکی از بهترین بازیهای تاریخ است، اما همان زمان افراد تعداد بسیاری، کپکام و میکامی را متهم به دور کردن این سری از ریشههای خود کردند. تکه پنجم و ششم هم حکم تایید بر این ادعا زدند و نشان دادند کپکام ساخت یک رزیدنت اویل با منفعت گیری از ترندهای آن زمان را به وفاداری به ریشهها ترجیح میدهد.
اما تیم سازنده تکه اول رولیشنز و در راس آنها ناکانیشی، نشان دادند تا این مدت هم میتوان یک رزیدنت اویل مدرن داشت که از عناصر کلاسیک فرنچایز منفعت ببرد. حد فاصل اراعه تکه ششم و هفتم که پنج سال طول کشید، کپکام تنها یک ادامه برای رولیشنز ساخت که احتمالا به اندازه نسخه اول خوب نبوده است. اما همین فاصله طویل نشان داد که کپکام برنامه فرد دیگر برای محبوبترین سری بازی تاریخ خود دارد.
اولین نتیجه این برنامه تازه هم چیزی جز تکه هفتم رزیدنت اویل نبوده است که باری دیگر ناکانیشی را در مقام کارگردان قرار میداد؛ اثری که تحول زاویه دوربین آن به اول شخص جنجال زیاد بسیاری به پا کرد، اما در نهایت نه تنها یک تاثییر عالی در سبک ترسناک است، بلکه هم چنان ریشههای رزیدنت اویل را در خود دارد. تکه هفتم در ابتدا فروش فوق الاده نداشت، اما تداوم فروش به کپکام نشان داد که راه درستی را برگزیده است.
حتی ساخت ریمیک نسخه دوم هم چیزی است که احتمالا از کارکرد خوب تکه هفتم نشأت گرفته باشد. کپکام با این تاثییر دید که چطور ترکیب المانهای قدیمی رزیدنت اویل با سیستمهای مدرن و جنس متغیری از هراس، نتیجه خوبی دارد و تلاش کرد همین مورد را در آثار بعدی سری اعمال کند. مطابق شایعه ها و گزارشهای انتشار شده، تکه نهم برای اولین بار در سری قرار است ساختاری جهان باز داشته باشد؛ سیستمی که ابتدا با بازی Dragon’s Dogma 2 در انجین داخلی کپکام یعنی RE Engine به کار گرفته شد و اکنون تصمیم دارند آن را به مرحله جدیدی ببرند. یک رزیدنت اویل جهان باز قطعا چیزی است که مجدد برای طرفداران نگرانی تشکیل میکند، اما اینسایدر مشهور DuskGolem خاطر نشان کرده می بود که کپکام هم چنان هویت و دیانای این سری را در تکه نهم نگه داری خواهد کرد.
به این علت میتوان بهتر فهمیدن کرد که چرا ناکانیشی کارگردانی این نسخه را به مسئولیت گرفته است؛ فردی که در دوره دور شدن رزیدنت اویل از ریشههای خود، تواناییای چون رولیشنز را در ادامه گفت و امید طرفداران را زنده نگه داشت. بعد از آن هم با تکه هفتم موفق شد تواناییای متفاوت از این سری در عین نگه داری هویت آن خلق کند. به این علت میتوان مجدد به او مطمعن کرد تا اثری تحویل دهد که یک المان کاملا تازه به رزیدنت اویل اضافه میکند، اما تا این مدت هم تواناییای اصیل باقی بماند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار