به گزارش خبرخوان
به گزارش خبرنگار فرهنگی ، این روزها دوران سردی را نمایشخانگی میگذراند. حتی اگر «زخمکاری» با فصل انتقام آمده باشد و هادی حجازیفر هم به گفتن اولین توانایی با قسمت عمدهای از گروه «پوست شیر» هیچ گرمایی را به پلتفرمها منتقل نکردند.
سریال «در انتهای شب» آیدا پناهنده و «جوکر۲» موقتاً روزهایی را به نمایشخانگی آوردند حداقل سپس از مدتی که برنامه و سریالی نبوده است مخاطب چشم به راه تکه بعدیاش بمانند این دو مجموعه توانست خلأ آن پرطرفدارها را تا نزدیک به بسیاری جبران کند. اما «در انتهای شب» به آخر راه رسید و «جوکر۲» سپس از محرم و صفر با تکه تازه برمیگردد.
زمانها میانها گفتند «داریوش» بمبِ نمایشخانگی خواهد شد اما به جز اضافه شدن باکسهای تبلیغاتی برای این سریال، اتفاق فرد دیگر نیفتاده است. با تماشای تکه سوم این سریال از پلتفرم (فیلمنت) مخاطب یک بار پیش از اغاز سریال و به جای یک نوبت پخش تبلیغات در جریان پخش سریال، این بار با دو نوبت پخش تبلیغات روبه رو میشود.
در جریان تماشای سریالی که با بازیگران خوبی همچون هادی حجازیفر، محسن قصابیان، عباس جمشیدیفر، مهرداد صدیقیان و ژیلا شاهی تا الان نتوانسته اتفاقی را خلق کند. در روزهایی که «زخمکاری» هم تا این مدت نتوانسته در قامت پیروزی فصل اولِ این سریال ظاهر شود. با دقت به این که چند پله توانسته از فصل دوم ضعیف و ناامیدکننده، جلوتر حرکت کند.
از طرفی دیگر «گل یا پوچ» ضعیفتر از «اسکار» با این همه هیاهوی رسانهای، قوت سرگرمکردن مخاطب را ندارد. این چنین «سرگیجه» دیگر مسابقه فیلیمو هم اتفاق شگفت انگیزای را تشکیل نمیکند. اگرچه برخی از آیتمهایش خاص می باشند و از «پدرخوانده» و امثال این برنامهها جلوتر هم هست.
آنقدر سردی پلتفرمها تشدید شده که گریبانِ «شب آهنگی» را هم گرفته است. برنامهای که با کوششهای فردی و خلاقانه حامد آهنگی مدام تلاش میکرد مخاطبان را چشم به راهِ تکههای این برنامه قرار دهد اما الان به یک برنامه معمولی با ایدههایی آشنا و میهمانان متوسط تبدیل شده است.
مسئله اینجاست مدام هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه به آگهیهای بازرگانی تلویزیون، سریالهای بیکیفیت و ضعیف و گستردگی برنامههای او گفتوگومحور خستهکننده صداوسیما انتقاد داشتند اما به نظر میرسد تماشای رایگان برخی برنامههای تلویزیون و سریالهایی همچون «سرزمین مادری» و حتی بازپخش «مختارنامه» و سریالهای جدیدی که در راهاند برای مخاطبی که از شبکه نمایشخانگی انتظار یک اتفاق شگفت انگیز را دارد، مقرونبه صرفهتر است.
پلتفرمهای شناخته شدهتر هرچه سریعتر باید رویکردِ خود را نسبت به پخش بیرویه تبلیغات بدون دقت به حقوق کاربرانشان و ساخت بدون حساب و کتاب سریالها و برنامههای ضعیف با وجود سلبریتیهای رنگارنگ، تحول دهند و مسیر خود را به سمت دقت به کیفیت ببرند نه افزایش مقداریّت. در واقع همان انتظاری که مخاطبِ امروز از تلویزیونیها دارد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع