به گزارش خبرخوان
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) قانون جدیدی تصویب کرده است که انتشار کردن بازدیدهای جعلی و تشکیل هوش مصنوعی محصولات گوناگون را ممنوع میکند. این قانون کسبوکارها را از خرید بازدیدهای محصول که بیانگر احساسات خاص، خوب یا بد می باشند، منع میکند.
FTC در بیانیهای مطبوعاتی، قانون نهایی خودش را که بهجستوجو اعلامیههای بسیاری از سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به دست آمده، فرمود. نسخه نهایی این قانون تعدادی از فعالیتهای مربوط به جعل بازدیدهای محصول را به راه حلهای گوناگون ممنوع میکند.
ممنوعیتهای نقلشده برای بازدید محصول در قانون FTC
برای مثال، مطابق این قانون منفعت گیری از نقدهای افرادی که وجود خارجی ندارند (همانند نظرات تشکیل هوش مصنوعی) یا افرادی که توانایی واقعی از محصول ندارند، ممنوع است. این چنین شرکتها دیگر نمی توانند برای خرید بازدیدهایی که احساسات خاصی، مثبت یا منفی، درمورد محصولی را منتقل میکنند، هزینهای پرداخت کنند. علاوهبراین، کارمندان شرکتها بدون اشاره به ربط خود با شرکت، نمی توانند نظراتشان را ثبت کنند.
درنهایت، این قانون شرکتها را از حذف بازدیدهای منفی یا عمل (قانونی یا غیرقانونی) برای جلوگیری از ثبت آنها منع میکند. علاوهبراین، شرکتها نمی توانند برای رشد صفحات خود در شبکههای اجتماعی و خرید فالوور یا بازدید توسط باتها، هزینه پرداخت کنند.
«لینا خان»، رئیس FTC درمورد این قانون میگوید:
«بازدیدهای جعلی نهتنها زمان و پول مردم را هدر خواهند داد، بلکه بازار را آلوده میکند و کسبوکارها را از رقابت صادقانه دور میکنند. با تحکیم مجموعه ابزارهای FTC برای مبارزه با تبلیغات فریبنده این قانون از آمریکاییها در برابر فریب محافظت میکند، کسبوکارهایی را که به روشهای غیرقانونی سیستمها را فریب خواهند داد، هشیار میکند و بازارهایی را ترویج میدهد که منصفانه، صادقانه و رقابتی می باشند.»
قانون نهایی FTC که با ۵ رأی موافق و بدون رأی منفی تصویب شد، ۶۰ روز بعد از انتشار کردن اولیه خود اجرا خواهد شد. حداکثر جریمه تعیینشده برای هر تخلف نیز ۵۱۷۴۴ دلار در نظر گرفته شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار