به گزارش خبرخوان
، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) فدراسیونهای ملی را بر پایه قوت کارکرد آنها در هفت شاخصه (مسابقات ملی و لیگهای داخلی)، (شراکتهای بین المللی، تامین مالی، حق پخش تلویزیونی، بازاریابی و پشتیبانیهای مالی)، (برنامه گسترش)، (مدیریت)، (موقعیت) و (رسانه) به پنج سطح طبقهبندی میکند که در تازه ترین سطحبندی فدراسیونهای ملی توسط FIVB، فدراسیون والیبال ایران از سطح سه به چهار ارتقاء یافته است که با اهمیت ترین عوامل تاثیرگذار بر این روال به قرار زیر است:
شاخص اول: تاثییر برگزاری لیگ های برتر و دسته یک در حوزه مردان و زنان با بازههای وقتی حداقل ۳ تا ۶ ماه و ثبت لیگهای مذکور در سیستم VIS FIVB بوده است، تاثییر نقل و انتقالات در یک فصل کامل و نیم فصل ورزشی و وجود بازیکنان حرفهای و بین المللی در لیگ داخلی و بالعکس، وجود تیم های باشگاهی کشورمان در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا و جهان، وجود تیم های ملی ساحلی در مسابقات قاره ای و بین المللی و تاثییر آن بر روال ارتقاء سطح کیفی فدراسیون و در مرحله آخر برگزاری و اظهار گزارشات Anti-Doping به طور منظم و شفاف است.
شاخص دوم: بر پایه اشکار شدن تقویم ورزشی فدراسیون والیبال جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا در اغاز سال میلادی و با دقت به تصمیم فدراسیون والیبال در خصوص وجود تیم های ملی والیبال مردان و زنان در حوزه سالنی و مردان ساحلی در رده های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در مسابقات گوناگون و وجود تیمهای ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی قارهها و جهانی در حوزه های سالنی و ساحلی.
شاخص سوم: بر پایه فعالیتهای منظم فدراسیون و باشگاهها در روال جمع آوری پشتیبانیهای مالی، بازاریابی، جذب اسپانسر و برندینگ و روابط عمومی و تامین کردن شرایط حرفهای و جذب بازیکنان، مربیان و مسابقات تاثیرگذار است. حق پخش تلویزیون و بازاریابی و قراردادهای حمایتمالی حداقل ۵۰ درصد از بودجه فدراسیون را تامین میکند.
شاخص چهارم: تصمیم فدراسیون در خصوص برگزاری دورههای آموزشی در همه سطوح (۱-۲-۳ و ملی) برای مربیان، داوران و کادر پزشکی تاثیرگذار است و این چنین شرکت افراد نامبرده و مقامات واجد شرایط فدراسیون در فعالیتهای FIVB و کنفدراسیون آسیا.
شاخص پنجم: دارای کادر مدیریت و دبیرخانه همه زمان و حرفهای برای اجرای برنامههای ملی، تیم های ملی، استراتژیهای گسترش و دارای پستهای کلیدی با ظرفیت رسیدگی به امور بینالمللی سازماندهی شده است.
شاخص ششم: جایگاه والیبال در بین چهار ورزش برتر سرزمین و جایگاه ثابتی در بین رسانهها دارد و این چنین دارای تماشاگران بسیاری در مسابقات والیبال سالنی و ساحلی است.
شاخص هفتم: وجود روابط خوب بین فعالیتهای روابط عمومی، بازاریابی و روابط رسانهای با مطبوعات، تلویزیون، بازاریابی و رابطه با اسپانسر و داراری جایگاه ثابت در بین رسانهها از طریق پخش مستقیم تلویزیونی، مطبوعات مکتوب و کانال های گزارش اینترنتی. پوشش تصویری و تلویزیونی مسابقات لیگ های داخلی و رویدادهای بینالمللی از طریق قراردادهای ثابت. دارا بودن وب سایت به روز که از طریق آن همه فعالیتها تبلیغ میشود.
در گزارش فدراسیون جهانی والیبال ۱۶ فدراسیون ملی از ۶۵ سرزمین منطقه آسیا و اقیانوسیه ترقی جایگاه داشتند. اکنون فدراسیونهای ملی چین، ژاپن و تایلند در سطح پنج قرار دارند و فدراسیونهای ملی استرالیا، ایران، قزاقستان و کرهجنوبی در سطح چهار این رتبهبندی قرار دارند.
گفتنی است بر پایه سطح بندی فدراسیون جهانی والیبال در دیگر مناطق جهان، فدراسیون های ملی برزیل (آمریکای جنوبی)، ایتالیا، لهستان، روسیه و صربستان (اروپا) در سطح پنج قرار دارند. این چنین فدراسیون والیبال آرژانتین (آمریکا جنوبی) و آمریکا (نورسکا) در سطح چهار قرار دارند.
بدین ترتیب تنها هشت فدراسیون ملی والیبال در جهان در سطح پنج (بیشترین سطح) و بالاتر از ایران قرار دارند و فدراسیون والیبال ایران و ۱۵ سرزمین جهان در سطح چهار دنیا قرار دارند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع