نقش پررنگ طراحی وب سایت در برندینگ یک کسب‌و‌کار_خبرخوان

علی باقری
10 Min Read


به گزارش خبرخوان

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

در دنیای دیجیتال امروز، وب‌سایت شما نه تنها ویترین کسب‌وکار شما است، بلکه نقش مهمی در شکل‌گیری برند شما ایفا می‌کند. طراحی یک سایت حرفه‌ای و دلنشین، اولین و با اهمیت ترین قدم برای تشکیل یک برند موفق در ذهن مخاطبان است.

شرکت‌ها با پشتیبانی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در حال تکامل و رشد در سطح جهانی می باشند. وجود آنلاین که از طریق بازاریابی دیجیتال تشکیل شده است، برند‌ها را به شکل گسترده در معرض دیده‌شدن قرار می‌دهد تا به آنها پشتیبانی کند هویت خود را در بازار جهانی بسازند.

نقش طراحی وب سایت در برندسازی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک سایت حرفه‌ای به شرکت‌ها پشتیبانی می‌کند محصولات و خدماتشان را به بهترین شکل ممکن معارفه کنند تا هویت برند خود را بسازند.

غول 98 اینچی تی سی ال «اختصاصی گیمرها» در ایران معارفه شد_خبرخوان
ادامه مطلب

اما قبل از این که به اهمیت طراحی سایت در برندسازی بپردازیم، ابتدا باید بدانیم مقصد ما از برندینگ چیست.

مقصد از برندسازی چیست؟

در عصر مدرن، جایی که صنعت کسب و کار در اوج خود است، برندها هر روز در حال تکامل می باشند. شرکت‌ها تا وقتی که مشتریان، آن‌ها را با لیاقت بیابند، در موضع خود ایستادگی خواهند کرد. هنگامی که اتصال قطع می شود، شرکت در معرض سقوط قرار می گیرد.

برندها مایلند خود را در بازار جهانی تثبیت کنند تا دسترسی خود را افزایش دهند و مشتریان متنوعی را برای بازاریابی محصولات و خدمات خود بیابند.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

مصرف کنندگان در شرکت هایی با نام تجاری قابل مطمعن و قابل تشخیص اندوخته گذاری می کنند. در غیر این صورت، حتی اگر بهترین محصولات و خدمات را داشته باشید، مورد دقت قرار نخواهد گرفت.

برای ساختن یک برند، با مخاطبان خود و نیازهای آن‌ها ربط برقرار کنید، تقاضا برای محصولات و خدمات خود در بازار تشکیل کنید و وفاداری مشتری را تشکیل کنید.

نظر می‌کنم مقاله ” ۳ راهنمایی برای تبدیل کردن شرکت خود به یک برند” را مطالعه فرمایید.

رقابت در بازار جهانی نسبتاً زیاد است و برندسازی نشان می دهد که چطور شرکت ها از رقبای سرسخت خود جلوتر می همانند. به این علت، کار بر روی تشکیل و تشکیل هویت برند برای گسترش ربط با مشتریان و جذب مخاطبان تازه زیاد مهم است.

آمبرتو گیدونی، اولین فضانورد اروپایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی_خبرخوان
ادامه مطلب

کاربرد وب سایت برای کسب‌و‌کارها چیست؟

فناوری‌های پیشرفته در صنایع گوناگون از جمله صنعت تجاری ادغام می شود تا شرکت ها بتوانند محصولات و خدمات خود را به بازار اراعه کنند. تعداد بسیاری از شرکت‌هایی که مایل به جهانی‌سازی کسب‌وکار خود می باشند، بازاریابی دیجیتال را به گفتن وسیله‌ای برای تبلیغ برند خود در پلتفرم‌های آنلاین اتخاذ می‌کنند.

بازاریابان دیجیتال بر نقش طراحی وب در برندسازی اصرار دارند، چون این مرحله اولیه تکامل هر استراتژی برندسازی است.

برای این کار، شرکت‌ها وب‌سایت‌های خود را طراحی می‌کنند که به گفتن مرکز همه اطلاعات مربوط به کسب‌وکار عمل می‌کنند، ماهیت برند را به عکس می‌کشند و به مخاطبان پشتیبانی می‌کنند تا با برند ربط برقرار کنند.

همه چیز در وب سایت، از طراحی لوگو و اینفوگرافیک گرفته تا محتوای آن، قیمت‌ها و ماهیت برند شما را نشان می دهد. ترافیک تشکیل شده با اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به وب سایت مهم هدایت می شود، جایی که مصرف کنندگان می توانند اطلاعات بیشتری در رابطه برند کسب کنند و به خرید محصولات خود یا منفعت گیری از خدمات آنها ادامه دهند.

نقش طراحی سایت در برندسازی چیست؟

وب سایت شما همانند مرکزی است که در آن مخاطبان شما همه اطلاعات برندتان را در یک مکان دریافت می کنند.

استرالیا به برنامه ساخت بزرگ‌ترین هاب خورشیدی جهان چراغ سبز نشان داد_خبرخوان
ادامه مطلب

عناصر گوناگون یک وب سایت که در کنار هم قرار گرفته اند به برندسازی شرکت پشتیبانی می کنند. هرکسی که نام برند شما را اشکار کند می‌خواهد آن را در وب جستجو کند و هر ترافیک ورودی از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی یا هر پلتفرم دیجیتال فرد دیگر به صفحه وب شما هدایت می‌شود.

به این علت، یک طراحی وب سایت تعاملی، معتبر و دلنشین تا حد بسیاری در ساخت هویت برند پشتیبانی می کند. اگر وب سایت با محصولات و خدمات شما سازگار نباشد، بازاریابی کار نخواهد کرد.

برای مثال یک وب سایت برای یک بیمارستان باید ساده و آموزنده باشد و نمی تواند همانند وب سایت یک رستوران باشد. این اولین برداشتی است که مخاطبان شما از شما خواهند داشت و به تشکیل اعتبار برند پشتیبانی می کند.

به این علت، کسب‌و‌کارها نباید نقش طراحی وب‌سایت در برندسازی را نادیده بگیرند و باید طراحی سایتی با یک رابط کاربرپسند، یکپارچه و تعاملی برای برند خود در برتری قرار دهند.

ویژگی های یک طراحی سایت خوب کدامند؟

یک وب سایت متشکل از عناصری است که با هم متحد می شوند تا مخاطبان را از نام تجاری آگاه کنند و آنها را برای تبدیل کاربران به مصرف کنندگان بالقوه ترغیب کنند.

برای این منظور طراح وب سایت باید موارد زیر را به درستی (با فهمیدن درست از کسب‌و‌کار شما و آشنایی کامل با مخاطبانتان) اجرا کند:

  • ریسپانسیو بودن طراحی سایت (سازگاری با دستگاه‌های گوناگون از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ)
  • اضافه کردن رنگ‌های مناسب، تایپوگرافی و تصاویری که برند را به‌طور کامل مشخص می کند.
  • افزودن دکمه‌های فراخوان برای عمل یا همان CTA
  • اتصال سایت به اکانت های شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی موبایل فرندلی
  • منفعت گیری از عناصر بصری دلنشین همانند اسلایدها و محتوای ویدیویی
  • تشکیل محتوای آشکار، کاربر پسند و دلنشین که ماهیت برند و محصولات آن را منتقل می‌کند.
تلویزیون شهری، ویدئو وال(رنتال)، تابلو روان، تلویزیون شهری سه بعدی
ادامه مطلب

و …

چطور یک سایت حرفه‌ای داشته باشیم؟

طراحی سایت، یکی از با اهمیت ترین ابزارهای برندسازی در دنیای دیجیتال است. با اندوخته‌گذاری در طراحی یک سایت حرفه‌ای، می‌توانید به اهداف بازاریابی خود دست یافته و برند خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کنید.

برای انجام این‌ کار ۲ روش متداول وجود دارد:

1724495157 36 نقش پررنگ طراحی وب سایت در برندینگ یک کسب‌و‌کار خبرخوان.webp

۱- منفعت گیری از سایت‌سازها و فروشگاه‌سازها

یکی از راه حلهای متداولی که در چند سال تازه زیاد مورد دقت کسب‌و‌کارها قرار گرفته است، منفعت گیری از سایت‌سازهایی نظیر سایت ساز وبزی، پرتال و … است.

شما با منفعت گیری از این سایت‌سازها می‌توانید بدون نیاز به دانش کدنویسی، خودتان وب‌سایتتان را طراحی کنید. به نظر عالی می‌رسد اما این همه ماجرا نیست.

طراحی سایت فقط منوط به دانش کدنویسی نیست. همانطور که گفتیم آگاهی از کسب و کار، شناخت مخاطبان، داشتن دید مارکتینگی و … از ویژگی‌های بارز یک طراح سایت به حساب می اید. این چنین وب‌سایت‌های تشکیل شده با سایت سازها زیاد تر به علت شدت پایین، مشکلات تکنیکال و … در فرآیند سئو به مشکل می‌خورند.

فضاپیمای جوتو دومین پرواز خود را با زمین انجام داد_خبرخوان
ادامه مطلب

۲- خواست طراحی سایت به یک مجموعه یا شخص

این روش در قیاس با روش قبلی منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در این روش شما باید یک مجموعه یا شخص را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید. (این مرحله مقداری سخت‌ است.)

سپس هر آنچه در ذهنتان دارید را با ایشان در بین می‌گذارید و از نظرات تخصصی ایشان نیز منفعت می‌برید. در نهایت به یک نتیجه مشترک خواهید رسید.

تفاوت مهم این روش با روش قبل در اجرای آن است. چون در این روش یک متخصص روی وب‌سایت شما کار می‌کند، گمان تشکیل مشکلات نکنیکالی کمتر است. این چنین سایت شما کاملا مشابه با برندتان طراحی خواهد شد.

شرکت‌های تعداد بسیاری در ایران این خدمات را اراعه خواهند داد. وب‌رمز، ایران سایت، وب وان و … برخی از این مجموعه‌ها می باشند. من افتخار همکاری با مجموعه وب‌رمز را داشته‌ام و زیاد از این همکاری خوشنودم.

برای خواست طراحی سایت وب‌رمز فقط کافیست فرم حاضر در صفحه طراحی سایت آنها را پر کنید. بعد از تماسی که با شما می‌گیرند، خودتان فهمید خواهید شد که چرا از همکاری با این مجموعه حس رضایت دارم.

ممنون میشم نظرات خودتان را با ما در بین بگذارید.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

Share This Article