گفتگو با ماشین! فولکس‌واگن با ChatGPT تعامل را هوشمندتر می‌کند_خبرخوان

دستیار صوتی فولکس واگن


به گزارش خبرخوان

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن مطابق وعده خود در نمایشگاه CES، عمل به افزودن هوش مصنوعی ChatGPT به دستیار صوتی خودروهای خود کرده است و اکنون محصولات این شرکت می‌توانند توانایی متفاوت و بهتری را برای سرنشینان و راننده رقم بزنند.

ChatGPT چه امکاناتی را برای خودروهای فولکس‌واگن به‌همراه دارد؟

فولکس‌واگن تا بحال دستیار صوتی و هوش مصنوعی مبتنی‌بر پردازش ابری اختصاصی خود را در اختیار مشتریان این شرکت قرار می‌داد؛ اما اخیراً قوت ChatGPT را هم به خودروهایش اضافه کرده است. یقیناً افزوده شدن مدل هوش مصنوعی OpenAI به محصولات فولکس‌واگن به‌منظور بازطراحی سیستم تعامل با کاربر خودروها نیست؛ بلکه به‌گفتن یک افزونه با امکانات زیاد تر عمل خواهد کرد که می‌تواند قابلیت‌های فراتر از مسیریابی یا کنترل تنظیمات ماشین را برای راننده و سرنشینان به ارمغان آورد.

خودروهای فولکس‌واگن اکنون به دستیار صوتی Ida تجهیزمی باشند که سرنشینان می‌توانند دستور انجام کارهای گوناگون مرتبط با تنظیمات یا مسیریابی را به آن بدهند. این چنین اگر این دستیار قادر به انجام دستورات نباشد، هوش مصنوعی ابری Cerence داخل کار می‌شود که توان پردازش فرمان‌های پیچیده‌تر را دارد و می‌تواند از اطلاعات آنلاین برای انجام خواست‌ها پشتیبانی بگیرد. اکنون به لطف همکاری با OpenAI، سرویس Cerence Chat Pro می‌تواند از اطلاعات اراعه‌شده توسط ChatGPT هم منفعت‌مند شوند و گزینه‌های مختلفی از جمله نظر مقاصد مناسب با کاربر تا سرگرم کردن سرنشینان با پرسیدن سوالات و برگزاری کوئیز را اراعه دهد.

گفتگو با ماشین! فولکس‌واگن با ChatGPT تعامل را هوشمندتر می‌کند_خبرخوان ۴

منفعت گیری از هوش مصنوعی در خودروها، نگرانی‌هایی را حوالی امنیت و نگه داری حریم خصوصی افراد در پی داشته است. یقیناً فولکس‌واگن رسماً اظهار کرده است که سرویس‌های هوش مصنوعی به هیچ‌کدام از اطلاعات حساس ماشین دسترسی نخواهند داشت و داده‌های ثبت‌شده نیز بعد از هربار منفعت گیری از دستیار صوتی، حذف خواهند شد. زیاد تر مدل‌های قابل اراعه از سال آینده میلادی، شامل نسخه آزمایشی هوش مصنوعی خواهد شد و دارندگان خودروهای قدیمی‌تر نیز باید عمل به خرید اشتراک سرویس Plus Speech این شرکت نمایند.

فولکس‌واگن اولین شرکتی است که امکانات مبتنی‌بر ChatGPT را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و احتمالا این قضیه بتواند در آینده، روی مقدار فروش محصولات آن تأثیر داشته‌باشد. یقیناً دیگر شرکت‌ها از جمله مرسدس‌بنز هم درحال آزمایش قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی OpenAI روی خودروهای خود می باشند؛ اما هیچ‌کدام تا بحال عمل به اراعه سرویس عمومی به مشتریان خود نکرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که فولکس‌واگن می‌خواهد از چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌گفتن گزینه‌ای فراتر از دستیار هوشمند منفعت گیری کند و ترتیبی دهد تا سرنشینان بتوانند تعامل طبیعی‌تر و آسان‌تر با ماشین خود داشته‌باشند.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی