به گزارش خبرخوان
به گزارش ، محمدحسن خلعتبری درمورد برنامههای متنوع غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» توضیحاتی را اراعه داد و اظهارکرد: ترقی سواد رسانهای و جلب شراکت مخاطبان سکوها در رفعسازی نقاط ضعف از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه رصتا توسط ساتراست.
او گفت: مراجعان ما عمدتاً مردم و مخاطبان سکوها می باشند و یکی از اهداف ما، ترقی سواد رسانهای بازدیدکنندگان است.
معاون تنظیم بازار و گسترش کسبوکار ساترا افزود: امسال ناظر اتفاق خوب فرد دیگر هم در نمایشگاه «رصتا» خواهیم می بود و هر روز به ۲ هزار نفر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه اعتبار هدیه برای خرید اشتراک و خدمات سکوهای حاضر در نمایشگاه اهدا خواهد شد.
او درمورد دیگر برنامههای غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» خاطرنشان ساخت: یکی از عمل های حمایتی ساترا درخصوص سکوها، برگزاری نمایشگاه «رصتا» است و یکی از غرفههای این نمایشگاه، غرفه ساتراست. در این غرفه ما درصدد هستیم برای مردم زیاد تر جنبههای تنظیمگری اجتماعی را به نمایش بگذاریم، یکی از مواردی که در این غرفه نقل خواهد شد، نحوه کار و تعامل سازمانهای مردمنهاد با سازمانهای تنظیمگر است، در حقیقت با این مجامع او مباحثه می کنیم که چطور به سازمانهای تنظیمگر پشتیبانی کنند تا فضای مجازی قاعدهمند شود.
شبکه ممیزان مردمی
خلعتبری گفت: یکی از دغدغههای والدین ردهبندی سنی و نحوه دسترسی کودکان به محتواهای گوناگون است. ما شبکه ممیزان مردمی را داریم که مقصد آن نظارت مردم بر کارکرد ویاودیها است.
او همین طور گفت: در این غرفه این چنین مراجعهکنندگان با «سامانه پایش مردمی ساترا» آشنا خواهد شد، سامانهای که در آن، مردم بر فضای مجازی نظارت میکنند و مشکلات حاضر را گزارش خواهند داد.
تبیین عمل های در حوزه تعرفهگذاری
خلعتبری با اشاره به نقش ساترا در تنظیمگری اقتصادی گفت: مردم امروز مصرف رسانهای دارند؛ اشتراکهای گوناگون تهیه میکنند، برخی اعتراض دارند که چرا اشتراکها زیاد شده است و سوال میکنند؛ آیا قاعدهای برای تعیین تعرفه اشتراکها وجود دارد؟ در غرفه ساترا، عمل های در حوزه تعرفهگذاری نیز تبیین خواهد شد.
دریافت و بازدید گله هایها و شکایات مخاطبان سکوها
او گفت: یکی از گله هایهای مردم تبلیغات تعداد بسیاری است که علیرغم تهیه اشتراک روی محتوای سکوها میبینند، ما در صدد هستیم در غرفه ساترا شکایتها در این حوزه را دریافت کنیم و مورد بازدید قرار دهیم.
معارفه لایههای گوناگون تنظیمگری ساترا
خلعتبری درمورد تنظیمگری محتوایی ساترا گفت: بازدید محتواهای تولیدی همانند سریالها یکی از ماموریت های ساتراست. معارفه نحوه نظارت بر محتوای تولیدی از لایه صفر تا خروجی نهایی یکی از برنامههای ساترا در نمایشگاه سوم در نظر گرفته شده است.
او همین طور گفت: قسمت دیگر تنظیمگری بینالمللی و ربط ساترا با نهادهای شبیه در دیگر کشورها است، چراکه حکمرانی فضای مجازی شبیههایی در دنیا دارد. بهطورکلی معارفه لایههای گوناگون تنظیمگری ساترا از برنامههای مهم ما در نمایشگاه است.
سومین نمایشگاه ملی رسانههای صوتوتصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار میشود.
انتهای مطلب/+
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع