به گزارش خبرخوان
به گزارش خبرنگار فرهنگی ، هفته قبل برخی از رسانهها این خبر را انتشار کردن دادند برنامه «از سرگذشت» پرمخاطبترین برنامه ماه محرم بوده است. اما پیش از این مرکز تحقیقات صدا و سیما اظهار کرده می بود برنامه «حسینیه معلی» با ۴۳.۵ درصد پرمخاطبترین برنامه محرم امسال بوده است.
این تضاد در گزارشها سؤالات و ابهاماتی را پیش آورد که چرا بعد از اظهار مرکز تحقیقات، برنامه فرد دیگر غیر از «حسینیه معلی» معارفه میشود. محسن شاکرینژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در او گفتوگویی با خبرنگار تسنیم پافشاری کرد که امکان دارد یک تیم برنامهساز یا سریالساز برای سنجش بازتابها و نظرات مردمیشان از سنجهها و مراکز گوناگون برای برسیشان منفعت گیری کنند و یا مراکزی هم نظرسنجی داشته باشند اما اظهار جدیدی مبنی بر پربیننده شدن برنامهای نداشتیم.
او گفت: ما اظهار کردیم که «حسینیه معلی» با ۴۳.۵ درصد پرمخاطبترین برنامه ایام محرم است. «از سرگذشت» هم جزو پربینندههای ما می بود اما این خواست را دارم از رسانهها حتماً برای اظهارِ این چنین خبرها و سنجههای مهمی از مرکز تحقیقات یا روابط عمومی صداوسیما پیگیری کنند و اخبار و مستندات معتبری را اراعه دهند تا ناظر تناقضهایی نباشیم مخاطب را دچار سردرگمی کند و یا افت مطمعن به رسانهها شود. بهتر است رسانهها برای انتشار کردن آمار و رقم های مرتبط با مخاطبان از گزارشهای دقیق و رسمی منفعت ببرند.
شاکرینژاد این چنین خاطرنشان کرد: دادههای ما از جامعه ۱۲ سال به بالاست که حدوداً جمعیتی ۶۷ میلیون نفره دارند. به این علت این مسئله قطعی است با ۹۷ درصد مطمعن، ۴۳.۵ درصد تماشاگر از بین ۶۷ میلیون جمعیت، «حسینیه معلی» را دیدهاند.
گفتنی است، برنامه «حسینیه معلی» با پخش ۱۳ تکه از شبکه سه در ایام محرم امسال توانست به مخاطب ۴۳.۵درصدی دست اشکار کند و پربینندهترین برنامه تلویزیون در دو سال تازه باشد. حسینیه معلی، سال قبل با ۳۶.۶ درصد مخاطب پربینندهترین برنامه تلویزیون و این چنین پربینندهترین برنامه معارفی تاریخ تلویزیون شده می بود که فصل تازه این برنامه توانست رکوردهای کسب شده قبلی را ارتقاء دهد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع