به گزارش خبرخوان
سرزمین کهن قاره اروپا تصمیم دارد از هوش مصنوعی در عرصه تحصیل منفعت گیری کند. ایتالیا درحالی هوش مصنوعی را در مدارس خود معارفه میکند که «جورجیا ملونی»، نخستوزیر این سرزمین، راههای جدیدی را برای ازبینبردن شکاف تواناییهای دیجیتال این سرزمین با دیگر اعضای اتحادیه اروپا بازدید میکند.
به گزارش رویترز، «جوزپه والدیتارا»، وزیر آموزش و پرورش ایتالیا، میگوید که این هوش مصنوعی در چهار منطقه و ۱۵ کلاس درس آزمایش میشود تا در صورت پیروزی، بعداً در سرزمین گسترش یابد. والدیتارا به کانال خبری TGcom24 او گفت ابزارهای هوش مصنوعی روی تبلتها و رایانههای کلاس درس بهگفتن دستیار مجازی عمل خواهند کرد و میتوانند یادگیری را برای دانشآموزان آسانتر کنند. این کار این چنین به معلمان پشتیبانی میکند تا راه حلهای بهتری را برای آموزش به کار بگیرند.
بااینحال، فعلاً جزئیات مقداری در رابطه این برنامه اراعه شده است. دفتر والدیتارا تا این مدت نام مدارسی را که این فناوری تازه را آزمایش میکنند و کارکرد آن را گسترش خواهند داد، قبول نکرده است.
دلایل دولت ایتالیا برای منفعت گیری از هوش مصنوعی در تحصیل دانشآموزان
بر پایه گزارش آژانس آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، ایتالیا یکی از بدترین نمرات تواناییهای دیجیتال پایه را در بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا دارد و تنها از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی بهتر است.
سختی منفعت گیری از هوش مصنوعی در مدارس ایتالیا درحالی صورت گرفته است که وزیر آموزش این سرزمین، منفعت گیری از گوشی در کلاسهای درس را حتی برای اهداف آموزشی نیز ممنوع کرده است.
بر پایه دادههای OECD، کوششهای قبل ایتالیا برای دیجیتالیکردن مدارس ازجمله در طول همهگیری کووید، تا حدودی به علت سن بالای کادر آموزشی دشوار می بود؛ تقریباً نیمی از کادر آموزش این سرزمین بالای ۵۰ سال سن داشتند و همین نوشته دیجیتالیکردن مدارس را سخت کرده می بود.
نخستوزیر این سرزمین هوش مصنوعی را به یکی از موضوعات اجلاس G7 امسال که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، تعلق داده می بود. رهبران کشورهای اروپایی در بیانیه پایانی خود انها گفتند که «همکاریشان را برای منفعت گیری از مزایا و مدیریت خطرات هوش مصنوعی عمیق تر خواهند کرد».
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار