به گزارش خبرخوان
یکی از با اهمیت ترین دستاوردها در صنعت ماشین، انتقال نیرو از موتور به چرخها توسط پلوس بوده است. این قطعه مکانیکی متصل به چرخ ماشین، نیروی تولیدشده توسط موتور را به نیروی حرکتی تبدیل میکند. در این نوشته از دیجیاتو علائم خرابی پلوس را بازدید میکنیم. به این علت اگر میخواهید بدانید خرابی پلوس ماشین چه نشانههایی دارد، صدای خرابی پلوس چطور است، نشانه خرابی پلوس چیست و انواع خرابی پلوس ماشین را بشناسید، با ما تا انتهای نوشته همراه باشید.
انواع علائم خرابی پلوس
در ابتدا باید به انواع خرابی پلوس ماشین بپردازیم. هروقت که بخشی از پلوس ماشین دچار عیب شود، نشانه خاصی را نمایان میکند. در این تکه انواع نشانهها را بازدید میکنیم.
لرزش ماشین در میانه رانندگی؛ نشانه خرابی مشعلی پلوس
پلوس دقیقا در کنار چرخهای ماشین قرار دارد، به این علت هرگونه صدمه به آن مستقیما روی رانندگی تاثییر میگذارد. اگر وسیله نقلیه شما بیشتر از حد معمول میلرزد یا جهشهای غیرمعمولی دارد، امکان پذیر پلوس آن خراب شده باشد.
صدای کلیک زمان دور زدن؛ نشانه خرابی بلبرینگ پلوس
پلوس علاوه بر انتقال نیرو به چرخها، به آنها اجازه چرخش میدهد. روکش پلاستیکی روی پلوس از مفصلی که به چرخ اجازه چرخش میدهد، محافظت میکند. اگر این روکش پلاستیکی صدمه ببیند، در میانه دور زدن (چه در یک جهت یا همه جهات) صدای کلیک بلندی شنیده میشود که امکان پذیر نشانه خرابی پلوس باشد.
شنیدن صدای تق تق؛ نشانه خرابی سر پلوس
اگر در میانه رانندگی یک دفعه صدای تق تق شنیدید، امکان پذیر علت آن خرابی پلوس باشد. یقیناً همیشه خرابی پلوس علتایجاد صداهای غیرعادی نمیشود و امکان پذیر دلایل فرد دیگر نیز داشته باشد.
اگر این صداها زمان معاوضه دنده زیاد تر به گوش برسد یا ماشین برای نیرو گرفتن و حرکت کردن تقلا کند، امکان پذیر مفصل پلوس صدمه دیده باشد.
روغنی شدن داخل لاستیکهای ماشین؛ نشانه خرابی پلوس
روکش پلاستیکی دور پلوس روغنکاری شده تا اصطکاک نداشته باشد و کارکرد مناسبی اراعه دهد. اگر آسیبی به روکش پلاستیکی داخل شود، روغن روانکننده روی چرخها نشت میکند و باید فورا روکش پلاستیکی روی پلوس را معاوضه کنید.
عدم حرکت ماشین؛ آخرین علت خرابی پلوس
بعضی اوقات اوقات ماشین به خوبی استارت میخورد، داخل دنده میشود، صدای موتور کاملا عادی است و هیچ گونه اخطاری در چراغهای داشبورد دیده نمیشود؛ اما ماشین حرکت نمیکند. در این چنین شرایطی گمان شکستگی مفصل پلوس وجود دارد.
اگر با فشردن پدال گاز فقط دور موتور زیاد میشود و ماشین حرکت نمیکند، باید سلامت پلوس را بازدید کنید. یقیناً این مورد را نباید با علائم همه شدن دیسک و صفحه نادرست گرفت، چون در آن حالت ماشین حرکت میکند اما شدت آن با دور موتور سازگاری ندارد.
دستورالعمل برای تعمیر خرابی پلوس ماشین
با دقت به نشانههایی که در بالا ذکر کردیم، میتوانید فهمید شوید کدام یک از تکههای پلوس دچار عیب شدهاند و نسبت به رفع کردن خرابی آن تکه عمل کنید. یقیناً بهتر است تا زمان مراجعه به تعمیرگاه، از تعمیرکار خبره خود بخواهید تا این تکه را به طور دقیق بازدید کند. در کل یک دستورالعمل چهارمرحلهای برای انجام تعمیرات پلوس وجود دارد:
اول، علت خرابی را تشخیص دهید
در مرحله اول باید نشانه خرابی پلوس را اشکار کنید. این کار با دقت به نشانههای خرابی هر قسمت مقدور است اما برای دقت زیاد تر، ملزوم است تا چرخها باز شوند و جلوبندی ماشین مورد بازبینی قرار گیرد. امکان پذیر برخی قطعات نیز در اغاز خرابی باشند که در این صورت باید در همان لحظه نسبت به معاوضه آنها عمل کنید.
دوم، به تعمیرگاه مراجعه کنید
تعمیرات پلوس ماشین در منزل مقدور نیست، مگر آنکه یک مکانیک حرفهای باشید و به ابزاری کامل دسترسی داشته باشید! به همین خاطر ملزوم است تا مرکز تعمیراتی معتبر و امنی را برای انجام تعمیرات اتومبیل خود بیابید.
سوم، قطعات یدکی مرغوب و باکیفیت را جانشین قطعه خراب کنید
به هیچ گفتن از قطعات دستدوم برای جایگزینی تکههای صدمه دیده منفعت گیری نکنید. قطعات ماشین را از مراکز معتبر تهیه کنید و آنها را با تکههای صدمه دیده پلوس جانشین کنید. پلوس ماشین به طور مستقیم با سیستم فرمان ماشین ربط دارد، از این رو باید برای انجام تعمیرات آن سختگیر باشید.
چهارم، مدام مواظب ماشین باشید
اگر از ماشین به طور دائم و در مسافتهای طویل منفعت گیری میکنید، باید دورههای وقتی خاصی را برای بازبینی پلوس ماشین در نظر بگیرید. با بازبینی دورهای، شانس خرابی پلوس ماشین شما به نحوه چشمگیری افت مییابد، چرا که خرابیها را پیش از وقوع یافتهاید!
جمعبندی
در نوشته امروز به علائم خرابی پلوس ماشین در هر قسمت پرداختیم. باید به این مسئله دقت داشته باشید که قطعات پلوس ماشین همانند تعداد بسیاری دیگر از قسمتها، عمر محدودی دارند و با دقت به نحوه منفعت گیری و مقدار منفعت گیری کاربر از ماشین، نیاز به تعمیر و نگهداری خواهند داشت.
در صورتی که هرکدام از نشانههایی که در نوشته به آنها اشاره کردیم را مشاهده کردید، در سریعترین زمان ممکن به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و از آنها بخواهید تا پلوس اتومبیل شما را تعمیر کنند.
سوالات متداول
شایعترین مشکل در پلوس خودروهای پژو، خرابی بلبرینگهای پلوس است. نشانههای این مشکل با انتشار کردن صدای جیرجیر، غژغژ یا تقتق و این چنین ارتعاش فرمان می باشند.
ابراز مشکل در سهشاخه پلوس و این چنین پاره شدن گردگیر پلوس، از جمله مشکلات شایع در رنو تندر ۹۰ و رنو ساندرو می باشند. تکان خوردن دسته دنده مخصوصا در شدت پایین نشانه بارز ابراز مشکل در پلوس رنو تندر ۹۰ به حساب میآید.
بله، رانندگی با پلوس خراب مشکلات تعداد بسیاری را برای راننده به همراه خواهد داشت. لرزش بیشتر از حد، افزایش لرزش با بالا بردن شدت و جهشهای غیر عادی میانه رانندگی، قفل شدن چرخها، خردشدن محفظه ساچمه، قفل شدن فرمان و صدمه دیدن گیربکس از جمله این مشکلات می باشند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار