به گزارش خبرخوان
گوگل در حال اراعه ویژگی سوالوجواب در نسخه iOS اپلیکیشن جیمیل است که به مدیریت صندوق ورودی کاربر پشتیبانی میکند. پنل جانبی هوش مصنوعی جمینای برای جیمیل در اغاز سال جاری میلادی برای نسخه وب و اندروید معارفه شد و به طور بالقوه میتواند راهی آسانتر برای دریافت اطلاعات از ایمیلها باشد.
به گزارش وبلاگ رسمی گوگل، کاربران اپلیکیشن جیمیل در iOS میتوانند از هوش مصنوعی درمورد محتوای صندوق ورودی یا گوگل درایو متصل به جیمیل خود سؤالاتی بپرسند. ویژگی سوالوپاسخ در Gmail میتواند ایمیلهای مربوط به یک نوشته خاص را خلاصه کند، مطلبهای خواندهنشده یا ایمیلهای یک فرستنده خاص را نشان دهد و به سؤالات کلی جستجوی گوگل مستقیماً در صندوق ورودی جواب دهد. یقیناً زمان منفعت گیری از این ویژگی، باید مشکلات و جوابهای نادرست هوش مصنوعی را نیز در نظر بگیرید؛ نباید به هر چیزی که در دسترستان قرار میگیرد، مطمعن کنید.
قابلیت هوش مصنوعی جیمیل در iOS در دسترس چه افرادی قرار خواهد گرفت؟
همانند نسخههای وب و اندروید، ویژگی سوالوپاسخ Gmail در iOS فقط برای مشترکین Google One AI Premium یا حسابهای Google Workspace با افزونههای Gemini Business، Enterprise ،Education یا Education Premium در دسترس است. گوگل میگوید این قابلیت فعلاً برای این گروهها اراعه میشود، اما امکان پذیر چند هفته طول بکشد تا کاربران به آن دسترسی اشکار کنند.
گوگل قبلاً این قابلیت را برای دستگاههای اندرویدی اراعه و اظهار کرده می بود برای iOS نیز در دسترس قرار میگیرد. باید چشم به راه ماند و دید که آیا گوگل در آینده دیگر قابلیتهای هوش مصنوعی اختصاصی خود را در برنامههای دیگر نیز بهکار میگیرند و آیا این قابلیتها باز هم برای نسخه iOS سرویسهای این شرکت در دسترس قرار میگیرند یا خیر.
جمینای هوش مصنوعی اختصاصی گوگل است که در ابتدای اراعه عمومی، مشکلات مختلفی داشت، اما انگارً با تلاش گوگل تعداد بسیاری از این مشکلات رفع شدهاند و اکنون به رقیبی جدی برای دیگر مدلهای هوش مصنوعی تبدیل شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار