به گزارش خبرخوان
«الیور زیپسه»، رئیس بی ام و، در حاشیه نمایشگاه ماشین پاریس ۲۰۲۴، خواستار آخر دادن به ممنوعیت تشکیل موتورهای احتراق داخلی در اتحادیه اروپا شد. به حرف های او، بدبینی به موتورهای درونسوز و این چنین اتکا به چینیها برای فراهم باتری خودروهای برقی، صنعت خودروسازی اروپا را به نابودی خواهد کشاند.
سخنان الیور زیپسه درحالی گفتن میشود که فروش خودروهای برقی تا حد بسیاری افت یافته است. بعد از تدوین قوانین تازه زیستمحیطی در اتحادیه اروپا که بهصورت خوشبینانه وضع شده بودند، اکنون ورق درحال بازگشتن است. اتحادیه اروپا در اغاز سال ۲۰۲۳ قوانین سختگیرانهای را برای جلوگیری از انتشار کردن گازهای گلخانهای تصویب کرد. این قوانین فروش خودروهای تازه با موتورهای احتراق داخلی را ممنوع میکند. بااینحال حالت تحول کرده است و چشمانداز فروش خودروهای برقی همانند قبل درخشان نیست. رئیس بی ام و بهگفتن یکی از بزرگترین و مشهورترین خودروسازان اروپا، خواستار آخر دادن به این ممنوعیت شده است.
رئیس بی ام و تنها مرد دلواپس اروپا نیست
به حرف های الیور زیپسه، بقای خودروسازان اروپایی درصورت پابرجا ماندن این ممنوعیت به خطر خواهد افتاد. او این چنین نسبت به کم شدن فروش خودروهای الکتریکی در قاره سبز هشدار داد. تحقیقات مشخص می کند که حرف هایهای زیپسه صحیح است. بعد از آنکه یک موج اولیه از خریداران در سال ۲۰۲۰ داخل بازار خودروهای برقی شد، تعداد بسیاری نسبت به افزایش فروش این خودروها خوشبین شدند. بااینحال از سال ۲۰۲۰ تا بحال فروش خودروهای الکتریکی تا حد بسیاری افت یافته است.
به حرف های رئیس بی ام و، مقصدگذاری تشکیل ۱۰۰ درصدی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۳۵ علتمیشود تا خودروسازان اروپایی به صنایع چینی وابسته شوند. علت این وابستگی، نیاز به خرید باتریهای ارزان در مقیاس بالا است که تنها چینیها قادر به فراهم آن می باشند.
یقیناً الیور زیپسه تنها مرد دلواپس اتحادیه اروپا نیست. دولت آلمان و هفت سرزمین اروپایی دیگر نیز با این ممنوعیت ناموافق می باشند. دولت آلمان و هفت سرزمین اروپایی دیگر بهجستوجو گسترش سوخت مصنوعی می باشند تا حیات خودروهای درونسوز را تمدید کنند. این چنین «لوتز مشکه»، مدیر مالی پورشه، در اظهار نظری شبیه از امیدواری خود برای لغو این ممنوعیت سخن او گفت. فولکس واگن و بی ام و اکنون نسل تازه موتورهای احتراق داخلی را گسترش خواهند داد. «ژیلبرتو پیچتو فراتین»، وزیر محیطزیست و امنیت انرژی بریتانیا، نیز از مخالفان این ممنوعیت است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار