به گزارش خبرخوان
در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴، فروش آیفون اپل در چین ۰.۳ درصد افت یافت، درحالیکه رقیب آن، هواوی افزایش ۴۲ درصدی را ثبت کرد. ویوو که عمدتاً تلفنهای ارزانقیمت بهفروش میرساند، با سهم بازار ۱۸.۶ درصدی، در رتبه اول قرار گرفت. بعد از ویوو، اپل در جایگاه دوم و هواوی در جایگاه سوم دیده خواهد شد.
بر پایه تجزیهوتحلیل شرکت IDC، هواوی با ۱۵.۳ درصد از سهم بازار چین در جایگاه سوم – سپس از اپل با ۱۵.۶ درصد از سهم بازار – قرار دارد. بااینحال، فروش تلفنهای هوشمند این شرکت چینی نسبت به زمان شبیه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.
غول فناوری چینی با معارفه سری Pura 70، موقعیت اپل را بیشازپیش به چالش کشیده است. از سویی نیز، اپل در چین با مشکلات فرد دیگر از جمله محدودیت منفعت گیری از آیفون توسط برخی از سازمانهای دولتی روبه رو شده است.
مقدار فروش تلفنهای اپل و هواوی در چین
بر پایه گزارش IDC، اپل در سهماهه سوم ۲۰۲۴ از نظر سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. این غول فناوری سهمی ۱۵.۶ درصدی از بازار چین را در این دوره به خود تعلق داد که نسبت به ۱۶.۱ درصد در سهماهه سوم سال قبل میلادی افت داشت.
از سویی هواوی با ۱۵.۳ درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار دارد. بااینحال، فروش تلفنهای هوشمند این شرکت نسبت به زمان شبیه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است و این شرکت هم چنان به احیای خود در بزرگترین بازار تلفنهای هوشمند جهان ادامه میدهد.
اپل و هواوی از وقتی که این غول فناوری چینی گوشی هوشمند میت ۶۰ خود را معارفه کرد که به یک تراشه بومی تجهیزمی بود، دچار نبرد شدیدی در این بازار می باشند. هواوی در چند سال قبل تحتتأثیر تحریمهای ایالات متحده قرار گرفته که دسترسی این شرکت به نیمهرساناهای پیشرفته را محدود کرده است. بااینحال، میت ۶۰ تبدیل احیای هواوی در بازار داخلی چین شده است و بعد از آن نیز این شرکت تلفنهای جدیدی از جمله یک گوشی را که دو بار تا میشود، با نام میت XT، روانه بازار کرده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار