به گزارش خبرخوان
سال ۱۴۰۳ تا بحال سالی پرضرر برای فعالان بورس و بازار ماشین بوده است. شاخص کل بازار اندوخته در ۷ ماه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۸.۵۶ درصد کم شدن کرده است.
یقیناً رکورد کم شدن قیمت در اختیار بازار ماشین قرار دارد. بازدید کلی معامله های خودرویی در امسال مشخص می کند شاخص این بازار در ۷ ماه تازه ۱۳.۵ درصد کم شدن کرده است.
در این آمار، شاخصهای طلایی در صدر جدول قرار دارند. صدرنشین جدول داراییها در ۷ ماه تازه سکه طلا مطرح تازه با ۴۴.۵۴ درصد رشد است. در جایگاه دوم، ربع سکه طلا با ۳۴.۷۲ درصد رشد و در جایگاه سوم گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۲.۷ درصد رشد قرار دارد. قیمت دلار آزاد با احتساب نرخ ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان در آخرین روز بازار ۱۴۰۲ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳، نزدیک به ۷.۲۲ درصد رشد کرده است.
نگاهی به روال کم شدن قیمتها در بازار ماشین
کم شدن قیمتها در بازار ماشین از آخر تابستان اغاز شد. با ورود به دومین ماه پاییز، قیمتها زیاد تر در سراشیبی کم شدن قرار گرفتند. درنهایت کار به جایی رسید که قیمت برخی خودروهای مونتاژی از نرخ کارخانهای آنها نیز کمتر شد. ادامه اراعه اقساطی خودروها از سوی خودروسازان نیز به این نوشته دامن زده است که نتیجه آن را میتوانیم در کم شدن قیمت هماهنگ اکثر مدلها مشاهده کنیم.
اگر برای داشته باشید، نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نخستین سری از خودروهای وارداتی به مشتریان تحویل داده شدند. تعداد بسیاری از مالکان خودروهای وارداتی آن زمان با خودروهایشان را با خودروبر حمل کردند تا کیلومتر خودروها از حالت صفر خارج نشود. آن زمان تعداد بسیاری بر این نظر بودند که با گذر زمان، قیمت خودروهای وارداتی تازه افزایش مییابد و سود سرشاری نصیب آنها میشود.
باوجوداین، افزایش تعداد خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۳، علتشد بازار ماشین با کم شدن قیمتها روبه رو شود. این روزها اگر در سطح شهر قدم بزنید، نسخههای مختلفی از نسل تازه تویوتا کرولا، تویوتا لوین و خودروهای جتا را خواهید دید که در خیابانها تردد دارند. این حالت مشخص می کند مطرح مالکان برای کسب سود از خودروهای وارداتی چندان موفق پیش نرفته و آنها اکنون ناچار به منفعت گیری از این خودروها می باشند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار