پای عابدینی هم به ۱۶۲ باز شد/پیگیری دغدغه های حوزه خبر_خبرخوان

علی باقری
10 Min Read


به گزارش خبرخوان

به گزارش ، حسن عابدینی، معاون سیاسی رسانه ملی در دومین برنامه از سلسله‌ برنامه‌های «مستقیم _جام‌جم» توانایی حضورش در ۱۶۲ را مثبت برسی کرد و درمورد تماس‌های برقرار شده در زمان حضورش در این واحد این‌گونه گفت: هم‌صحبتی مستقیم با مردم از گوشه‌وکنار سرزمین توانایی مورد قیمت و خوبی است.

او گفت: مخاطبان فهیمی داریم که در حوزه‌های گوناگون اظهارنظرهای حرفه‌ای و آگاهانه دارند؛ تاآنجاکه بعضاً ما را متعجب می‌کند و سر ذوق می‌آورد. مخاطبان تلویزیون نسبت به موضوعات و برنامه‌های سیاسی حساس‌اند و آن‌ها را با دقت جستوجو می‌کنند.

معاون سیاسی رسانه ملی درمورد سؤالات و دغدغه‌های مردمی‌که با ۱۶۲ تماس گرفتند هم او گفت: بنده خودم را به‌گفتن معاون سیاسی معارفه می‌کردم؛ اما از آنجا که در سابقه ذهنی مخاطب به‌گفتن مجری و کارشناس مسائل بین‌الملل شناخته می‌شوم، به‌شدت موضوعات را در این حوزه نقل می‌کردند و زیاد تر درمورد تغیرات منطقه، امریکا، جنگ غزه و لبنان و همانند آن دغدغه‌ها و سوال‌هایشان را در بین می‌گذاشتند.

عابدینی تکرار این توانایی را برای مدیران سازمان صداوسیما در حوزه‌های گوناگون، توانایی خوبی قلمداد کرد و او گفت: مدیران، به‌اختصاصی در حوزه مطلب، این امکان را اشکار می‌کنند که بی‌واسطه با مخاطبانی از اقشار گوناگون او مباحثه کنند و دغدغه‌های آن‌ها را با جدیت بیشتری نسبت به قبل پیگیری کنند.

وی با گفتن این که مخاطبان تقاضاهایی مبنی‌بر ساخت برنامه‌هایی در حوزه‌های گوناگون و مطرح برخی موارد در قسمت‌های خبری گوناگون، به‌خصوص ۲۰:۳۰ داشتند، اظهار کرد: یکی از انتقادها به زیرنویس‌های شبکه خبر می بود. برایم دلنشین می بود که یک خطای املایی در یک زیرنویس به چشم مخاطب آمده و تماس گرفته است تا آن را گوشزد کند. همه این‌ها حاکی از مقدار دقت و دقت‌نظر بالای مخاطبان است.

مطرح نکات دقیق مردم درمورد محتوای خبرها

ایوب نصیری، قائم‌مقام معاون سیاسی رسانه ملی نیز حضورش در واحد ۱۶۲ را رضایت‌قسمت و توانایی‌ای خوب و متفاوت خواند و با گفتن این که خبر از نظرات، دغدغه‌ها، ایده‌ها و مطالبات مردم در حوزه خبر، زیاد سودمند است، او گفت: نزدیک به دو ساعتی که با مردم در قالب تماس‌های تلفنی سخن می‌گفتیم، دریافتم که آن‌ها تلویزیون و خبر را زیاد دقیق مشاهده و درمورد خبرنگاران و محتوای خبرها نکات دقیقی را نقل می‌کنند.

وی عمده مطالبات مخاطبان از خبرنگاران را مرتبط با پیگیری مسائل معیشتی دانست و او گفت: مردم می‌خواستند اگر مسئولان وعده خواهند داد، بر سر پیمان خود بمانند. مردم درمورد غزه و لبنان نیز مسائلی را نقل می‌کردند و می‌خواستند ترقی روحیه عمومی مردم و انسجام ملی را در خبرها بیش‌ازپیش مورد نظر قرار دهیم.

پاسخگویی به طیف وسیعی از مخاطبان در ۱۶۲

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

حسن روزی‌طلب، مدیرکل برنامه‌های سیاسی نیز با گفتن این که پاسخگویی به مردم از طریق ۱۶۲ برایم دلنشین‌دقت و اتفاقی خوب می بود، گفت: پاسخگویی به مخاطبان کار ساده‌ای نیست؛ همکاران اداره‌‌کل روابط عمومی‌باید پاسخگوی طیف وسیعی از تماس‌ها، انتقادها و پیشنهادهای مخاطبان باشند و رضایتمندانه هم جواب بدهند. به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم.

او گفت: تکرار این چنین توانایی‌ای برای دیگر قسمت‌های سازمان، به‌خصوص معاونت‌های سیما، صدا و سیاسی که مستقیم با آنتن سروکار دارند، می‌تواند اثربخش و سودمند باشد.

تعامل با مخاطب، امری الزامی و لازمه خبر‌رسانی

شهرام وثوقی‌راد، رئیس خبرگزاری صداوسیما نیز تعامل با مخاطب را امر الزامی و جدایی‌ناپذیر خبر‌رسانی، برنامه‌سازی و تشکیل محتوا در رسانه ملی دانست و او گفت: مأموریت ما در سازمان صداوسیما و به‌طور خاص، در معاونت سیاسی، تشکیل محتوا برای مردم است و ازاین‌حیث، باخبر شدن از نظرات، پیشنهادها و انتقاداتشان درخصوص آنچه در طول روز پخش می‌کنیم، راهگشا و هدایت‌کننده است.

او گفت: در جریان پاسخگویی به تماس‌ها در ۱۶۲ زمان کوچکی هم فراهم شد تا درمورد برخی ابهاماتی که مردم دارند، توضیح بدهیم.

خبرنگاران همه واحدها پیگیر دغدغه‌های مخاطبان خواهد شد

هادی البرزی، مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما نیز در رابطه با توانایی مکالمه مستقیم با مردم گفت: مخاطبان زیاد هوشمندانه اظهارنظر می‌کنند و بعضی اوقات دقت‌نظر آن‌ها جهت شگفتی ما می‌شود. برای مثال، یکی از مخاطبان نقدی نسبت به زمان‌زمان گزارش‌های رسانه ملی داشت و مسئله دلنشین این است که معاون سیاسی، پیش‌ از این در همین باره تذکر و دستوری داده بودند  و ابلاغ شده می بود که گزارش‌ها بیشتر از ۱۵۰ ثانیه نباشند.

او گفت: درواقع مخاطبان ما اخبار و گزارش‌های رسانه ملی را موثر جستوجو می‌کنند. از همین رو، هنگامی انتقاد یا پیشنهادی دارند، حتماً نقد و نظر به جایی است. هرچه به مخاطبان نزدیک‌تر باشیم، بهتر می‌توانیم از مطالبات آن‌ها مطلع شویم و از این منظر، عمل اداره‌کل روابط عمومی رسانه ملی و تشکیل فرصتی برای او گفت‌وگوی مستقیم با مخاطبان ارزنده است.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری صداوسیما با گفتن این که مجموع خواسته‌هایی که مخاطبان رسانه ملی امروز با من در بین گذاشتند، قطعاً به گروه‌های خبری مرتبط منتقل خواهد شد و از آن‌ها می‌خواهیم پیگیری کنند، پافشاری کرد که رسانه ملی در سراسر سرزمین جستوجو‌کننده‌های جدی دارد. در زمان کوتاهی که به تماس‌های امور مخاطبان جواب می‌دادم، از تهران، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان در جنوب سرزمین با ما تماس گرفتند.

البرزی در ادامه گفت: دقت به نخبگان، به‌خصوص دانش‌آموزان مستعد خواسته فرد دیگر می بود که هموطنی از من تقاضای پیگیری آن را داشت و خواست که رسانه ملی برای پوشش اخبار این افراد همت بیشتری داشته باشد. اخبار جنگ غزه و لبنان از دیگر خواسته‌های مخاطبان برنامه‌های خبری رسانه ملی است؛ مردم از احوالات خبرنگاران ایرانی اعزام‌شده به غزه و لبنان سؤالاتی پرسیدند و از این که اخبار غزه و لبنان با دقت توسط خبرنگاران اعزامی مخابره می‌شود ابراز رضایت می‌کردند.

مطمعن مردم به رسانه ملی

محمدعلی صائب، مدیر شبکه خبر نیز درمورد دغدغه‌های مخاطبانی که امروز با ۱۶۲ تماس گرفته بودند، او گفت: بخشی از مخاطبان به افزایش تشکیل برنامه‌های برجسته برخی شبکه‌‌ها علاقه‌مند بودند و از ما خواستند این دست تولیدات افزایش اشکار کند.

او گفت: شبکه خبر قرار است تحولاتی همه جانبه داشته باشد و این نگاه تازه نیز بخشی دیگر از خواسته مخاطبان می بود که در او گفت‌و‌گوی مستقیم به ما منتقل کردند. زیاد تر نکاتی که در ربط تلفنی مستقیم با بینندگان صداوسیما باحضور در واحد امور ربط با مخاطبان دریافت کردم، نقد می بود. یقیناً نقدها و اظهارنظر مخاطبان نسبت به کلیت صداوسیما و شبکه خبر یعنی بینندگان و جستوجو‌کنندگان رسانه ملی اخبار صداوسیما را مرجع می‌دانند و به‌گفتن یک مجرای رسانه‌ای رسمی و قابل مطمعن پیگیر تولیدات خبری ما می باشند.

از او مباحثه با فردی که خبر تلویزیون نمی‌بیند تا خبربین‌های حرفه‌ای

محمدصالح مفتاح، رئیس باشگاه خبرنگاران جوان نیز با گفتن این که وجود در واحد ۱۶۲ از آن دست تحربیات دلنشین‌دقت می بود او گفت: مردمِ گرامی نکاتی درمورد برنامه‌های سیاسی و خروجی خبرها با ما در بین گذاشتند. ما با افرادی از روستاها و شهرها و اقشار گوناگون سخن بگویید کردیم؛ از شخصی که می‌گوید خبر تلویزیون را نمی‌بیند تا شخصی که خبربین حرفه‌ای است. از یک کارشناس تخصصی حوزه نفت گرفته تا یک بانوی خانه‌دار، همه انها نکاتشان را نقل کردند و دلنشین‌دقت می بود که عمدتا درمورد موضوعات مرتبط با سیاست سرزمین دغدغه داشتند و نقدهایی به نحوه خبررسانی ما داخل می‌کردند. امید است در زمان‌های فرد دیگر بتوانیم ازاین طریق  بازهم پاسخگوی مردم باشیم.

علی بشیری، مدیر روابط‌عمومی معاونت سیاسی نیز در این‌باره او گفت: امروز اتفاق خوبی افتاد و معاون و مدیران ارشد معاونت سیاسی در ۱۶۲ وجود یافتند و توانستند بدون واسطه با مردم سخن بگویید کنند. به‌واسطه کارمان با تعداد بسیاری مسائل بیگانه نیستیم، اما این که مردم هم همین نکات را نقل می‌کنند برای ما مورد قیمت و در جهت‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌ها مؤثر است.

تداوم وجود مدیران ارشد رسانه ملی در ۱۶۲ در هفته‌های آینده

حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی رسانه ملی نیز در خاتمه این نشست، با گفتن این که امروز دومین برنامه پاسخگویی مسئولان رسانه ملی به مخاطبان برگزار شد، اظهار کرد: معاون سیاسی به‌همراه مدیران ارشد این معاونت با وجود در واحد ۱۶۲ بی‌واسطه و شفاف با مخاطبان سخن انها گفتند و به سؤالات آن‌ها جواب دادند.

او گفت: این پاسخگویی را ادامه خواهیم داد. هفته آینده میزبان یکی دیگر از معاونین رسانه ملی خواهیم می بود و این روال در هفته‌های آتی ادامه دارد. امیدواریم مدیران ارشد رسانه ملی، از نظرات مردم درراستای بهبود برنامه‌های روی آنتن منفعت‌برداری کنند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article