به گزارش خبرخوان
مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در او مباحثه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درمورد دانش آموزان با نیازهای اختصاصی اظهارداشت: ما در مجموعه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ۴۸ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای اختصاصی داریم و نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز با نیازهای اختصاصی در آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تحصیل میکنند.
او همین طور گفت: از این تعداد دانش آموز نزدیک به ۳ هزار و ۱۵۰ دانش آموز کم توان ذهنی، ۱۲۰ دانش آموز دارای اختلال اوتیسم، ۲۰۶ دانش آموزدر گروه تلفیقی، ۲۰۰ دانش آموز دارای اختلال شنوایی از جمله کم شنوا و ناشنوا، ۱۰۰ دانش آموز دارای اختلال بینایی و نزدیک به ۶۰ دانش آموز دارای چند معلولیت می باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران درمورد توانمندی سازی نیروهای انسانی فرمود: مطابق جذبهایی که اخیراً در آموزش و پرورش انجام شد، نیروی انسانی قویتر و جوان شده است، برهمین مبنا توانمندسازی را در برتری عمل های خود قرار دادیم، از مدرسین کشوری و استانی دعوت کردیم و برای هزارو ۳۰۰ نفر از نیرویهای انسانی در قالب توانمندسازی ۲۱۰ دوره برگزار کردیم که هم چنان این عدد رو به افزایش است. حاصل این دورههای توانمندسازی این است که با پشتیبانی این معلمان توانمند بتوانیم دانش آموزان توانمند پرورش کنیم.
بهرامی در ادامه گفت: برتری اول و آخر ما برای دانش آموزان با نیازهای اختصاصی توانایی است، حتماً تمرکز ما بر توانایی آموزی است. ارزیاب های تخصصی هوش و اختلالات یادگیری به علت این که دانش آموزان دارای نیاز های اختصاصی می باشند، آنهار ا مورد برسی قرار می دهند. در این راستا برای ما زیاد اهمیت دارد که تشخیص به موقع انجام شود تا مداخله به موقع صورت گیرد، این چنین در این راستا توانمندسازی ارزیابان و مدیران مدارس در دست عمل بوده است. برتری مهم ما در این دوره توانمندسازی، نیروی انسانی با مقصد سوق دانش آموزان به رشتههای مهارتی بوده است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع