به گزارش خبرخوان
دیوان عالی ایالات متحده خواست شرکت متا پلتفرمز، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، را برای جلوگیری از یک شکایت گروهی چند میلیارد دلاری از سوی تبلیغکنندگان رد کرد.
به گزارش رویترز، در این شکایت، تبلیغکنندگان متا را متهم کردهاند که تعداد مخاطبان بالقوه تبلیغات را بیشتر از حقیقت اظهار کرده و از این طریق هزینه بیشتری از آنها دریافت کرده است.
دادگاه تجدیدنظر حوزه نهم ایالات متحده، که در سانفرانسیسکو مستقر است، در مارس ۲۰۲۴ با رأی ۲ به ۱ به سود تبلیغکنندگان تصمیمگیری کرد و خبرداد که تبلیغکنندگان میتوانند به طور گروهی برای اثبات خسارات خود عمل کنند.
شاکیان، به رهبری شرکتهای *DZ Reserve* و *Cain Maxwell*، ادعا کردهاند که متا با تمرکز بر تعداد حسابهای کاربری شبکههای اجتماعی و نه تعداد واقعی افراد، به طور کاذب تعداد بینندگان بالقوه تبلیغات را تا ۴۰۰ درصد زیاد تر از حقیقت اظهار کرده است.
متا در خواست خود از دیوان عالی حرف های می بود که دادگاههای تجدیدنظر فدرال دیگر، برخلاف حوزه نهم، با معیار «رویه مشترک حرکت» موافقت نکردهاند و این معیار میتواند تبدیل تصمیمگیریهای نادرست شود.
ملزوم به ذکر است که تبلیغات منبع مهم درآمد متا است و این شرکت در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیشتر از ۱۱۶.۱ میلیارد دلار درآمد از این طریق پیدا کرده است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع