به گزارش خبرخوان
به گزارش خبرنگار فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی «شوهر ستاره» ساخته ابراهیم ایرج زاد، با وجود عوامل این فیلم در برج میلاد برگزار شد.
ابراهیم ایرج زاد در این نشست خبری او گفت: خوشحالم که سپس از پنج سال با فیلم سوم در اینجا وجود دارم. چراغ این فیلم را خانم نرگس محمدی روشن کردند.
او در ادامه گفت: عنکبوت سال ۱۳۹۸ ساخته شد و از آن سال تا به امروز کرونا، مسائل اجتماعی مهم سال ۱۴۰۱ و تأثیر آن بر مردم ایران پوشیده نیست و من نمیتوانستم بدون تأثیرپذیری از آن وقایع دست به دوربین و قلم ببرم. من و گروهم تلاش کردیم به وسع خود اشارهای به چالشهایی که زنان این سرزمین دارند و سالها است با آن دست و پنجه نرم میکنند، داشته باشیم.
او در جواب به این سوال که مطلب فیلمش چیست، او گفت: هیچ پیامی به جز این که زنان این سرزمین با لیاقت احترام می باشند در این فیلم وجود ندارد.
نرگس محمدی، تهیه کننده شوهر ستاره، او گفت: وقتی که فیلمنامه را خواندم این قدر دوستش داشتم که به علی اوجی گفتم اگر قرار است تهیه کنم، میخواهم این فیلم را تهیه کنم. دوست داشتم اولین کارم این چنین اثری باشد. همیشه از تهیهکنندگی هراس داشتم اما ۳-۴ فیلم در کنار علی اوجی بودم. از آنجا که این فیلم زنانه است، دوست داشتم در تهیهکنندگی آن نقش داشته باشم.
فریبا نادری، بازیگر فیلم، فرمود: این فیلم میتواند نقطه عطفی در کارنامه کاری من باشد. من پیشتر در انتخاب نقش اشتباهاتی داشتم و امیدوارم از این فیلم به سپس، انتخابهای درستی داشته باشم.
حامد بهداد نیز اظهار کرد: در طول ۲۴-۲۵ سال مسیر بازیگری خود دریافتم که همیشه در شرایط انتخاب نیستیم و توانایی زیاد اهمیت دارد؛ آشنایی من با آقای ایرج زاد به فیلم چای تلخ ناصر تقوایی برمیگردد و مسیر، ما را به همکاری در این تاثییر سوق داد.
او او گفت: مطلبهای فیلم و این که فیلمساز درمورد زن سخن بگویید میکند را کنار میگذارم؛ دریافت من از فیلم این است که چه مقدار آدمهای تنها و بینام و نشانی اطراف ما زندگی میکنند و ما از کنار آنها میگذریم. در جامعه و در کنار خود ما، افرادی تبعیدی زندگی میکنند. من قصه این آدمها را در اطراف خودم میبینم. آیا از این که این افراد را نمیبینیم بخشی از وجودمان غمگین نیست. چرا به این افراد بیدقت هستیم؟
ایرج زاد در جواب به سؤالی درمورد این که مطلب اجتماعی فیلمش چیست، او گفت: در هر دو فیلم قبلی من یعنی تابستان داغ و عنکبوت و فیلم تازه، بهانه مهم خانواده است و نگاه من به این بنیان اجتماعی است. معتقدم که اگر خانوادهای سالم نباشد، مشکلات آن به سطح جامعه هم میرسد.
او در ادامه گفت: اگر بخواهم درمورد دختران ایران، اسیدپاشی، خوانندگی آنان و حضورشان در ورزشگاهها بگویم، امکان پذیر به زندان بروم. به این علت باید پرانتزهایی باز کنم که به واسطهاش هم حرفم را بزنم و هم مخاطب در سینمای ایران به تماشای این فیلم بنشینند. بنده معتقدم در جامعه ایران دچار قشر رادیکال حداقلی هستیم که خود را حداکثری میداند و تصویری که از خدا مشخص می کند عکس شلاق به دست است که این عکس اصلاً درست نیست.
اوجی در جواب به پرسشی درمورد این که آیا به کسب سیمرغ فکر میکند یا خیر، او گفت: کار ما فیلمسازی است نه پیشبینی؛ خوشحالم که تنها تهیهکننده زن جشنواره امسال، نرگس محمدی است و امیدوارم فیلمهای اجتماعی بیشتری را با محوریت زنان بسازد.
فریبا نادری او گفت: برای رسیدن به کاراکتر ستاره پله به پله پیش رفتیم و سخن بگوییدهای آقای برازنده و ایرج زاد لحظه به لحظه به ما سخن میرساند. به این علت به تنهایی به «ستاره» نرسیدم.
ابراهیم ایرجزاد او گفت: من عادت دارم هر روز صبح صفحه گوناگون روزنامهها به اختصاصی صفحه حوادث را میخوانم؛ خاطرم هست یک روز تیتری را دیدم که یک مرد همسرش را کشته و پیش پلیس رفته و اعتراف کرده می بود. همین نوشته تبدیل به انگیزهای برای من برای تشکیل این فیلم شد. جستوجو این بودم که چطور قصه ستاره را تعریف کنم بدون آنکه راه تابستان داغ را بروم. در این مسیر بانوان بسیاری مرا پشتیبانی کردند تا لحن فیلم زنانه شود؛ ندا رسولی، نویسنده نامآشنای سرزمین، من را در نگارش فیلمنامه پشتیبانی کرد. تدوینگر فیلم هم یک خانم می بود و فیلمنامه را اولین بار نرگس محمدی خواند.
او فرمود: نقش یونس، بدون وجود حامد بهداد در این کیفیت رقم نمیخورد. فیلم صد دقیقه است و ما در دقیقه ۹۲ سراغ آخربندی میرویم. قصه با یونس اغاز شده و با همان هم همه میشود. هنگامی درمورد زنان سخن بگویید میکنیم، بخشی از این سخن بگویید به مردان نیز باز میگردد و یونس، نماینده این مردان است.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع