چند مسئله درمورد آگهی های بازرگانی/ آقای مدیر دقت کنید!_خبرخوان

علی باقری
4 Min Read


به گزارش خبرخوان

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، بازرگانی صدا و سیما از جایگاه اختصاصی‌ای برخوردار است؛ همان‌جایی که در آن درمورد نوع انتشار کردن، ساماندهی و دیگر مسائل مربوط به آگهی‌ها و تیزرهای تبلیغاتی که از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی صورت می‌گیرد.

برنا فیروزی به‌گفتن مدیر تازه این مجموعه معارفه خواهد شد. پیش از این، حامد بابایی مسئولیت اداره کل بازرگانی صدا و سیما را بر مسئولیت داشت و اخیراً این مسئولیت به فیروزی، معاون قبل گسترش مدیریت و منبع های وزارت ورزش و جوانان، واگذار شده است. یقیناً پیگیری‌های خبرنگار تسنیم مشخص می کند که وی به‌طور رسمی انتخاب شده و به زودی حکم او از سوی رئیس رسانه ملی صادر خواهد شد.

برنا فیروزی مدیرکل تازه اداره بازرگانی صداوسیما

اما مسئله‌ای که فراتر از انتخاب برنا فیروزی اهمیت دارد، جایگاه اداره کل بازرگانی صدا و سیماست که به‌گفتن با اهمیت ترین کرسی مدیریتی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تبلیغات رسانه‌ای سرزمین شناخته می‌شود. این قسمت در حالی ماموریت ساماندهی تبلیغات را بر مسئولیت دارد که به‌تازگی مسائلی همچون قرار دادن بیلبوردهای تبلیغاتی در سریال‌های قدیمی، حائز اهمیت و قابل تأمل می بود.

همزمان با طوفان الاقصی؛ «کفر قاسم» در شبکه نمایش- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم
ادامه مطلب
آخرین مطالب

علاوه بر این، تا این مدت هم ناظر تکثر آگهی‌هایی هستیم که به معارفه برندهای تجاری خارجی می‌پردازند، و برخی تبلیغات لاکچری و عدم دقت کافی به مشکلات اخلاقی و اجتماعی ناشی از تبلیغ کالاهای زیان اور، نیاز به بازنگری جدی در تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌های این اداره کل را نمایان می‌کند.

حتی در ساخت برنامه‌های تبلیغاتی، اداره کل بازرگانی صداوسیما می‌تواند نقشی اساسی در تعیین ریل‌گذاری آژانس‌های تبلیغاتی تحت نظر خود ایفا کرده و نظارت اختصاصی‌ای بر تبلیغات پلتفرم‌ها و شبکه‌های نمایش خانگی داشته باشد.

فیروزی و همکارانش باید مواظب آگهی‌های تبلیغاتی باشند که آزاردهنده‌اند؛ یعنی به کلمه «روی اعصاب مردم» می‌آید. به عبارت دیگر، مخاطبی که شنونده رادیوست، چرا باید لحظه به لحظه با آگهی‌های تبلیغاتی مواجه شود به جای آنکه محتوا، مفهوم و حتی موسیقی دلنشین بشنود؟ مخاطبی که سریال تماشا می‌کند یا فوتبال از تلویزیون می‌بیند، چرا باید با این چنین تکثر و تعدد تبلیغات رنگارنگ تلویزیون روبه رو شود؟ یا در تلوبیون، پلتفرم زیر نظر صداوسیما که هر لحظه امکان پذیر با اختلال اینترنت برنامه متوقف شود و در ورود مجدد، مجدد با آگهی تبلیغاتی مواجه گردد؟ در دیگر پلتفرم‌ها هم که مخاطب ناچار است چند دقیقه را به دیدن تبلیغات بگذراند!

هراس و امیدی که برای ساخت مستند از یک عالم دینی توانایی کردم_خبرخوان
ادامه مطلب

مدیر تازه بازرگانی صداوسیما با این چنین چالش‌هایی مواجه است.

علاوه بر این مسائل، الزامی است که در معارفه و حمایتاز تولیدکنندگان صنایع داخلی، بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان کسب‌وکار و صنعت سینما نیز نقشی اساسی ایفا شود. سینما به‌گفتن یک صنعت فرهنگی می‌تواند به جای تبلیغ کالاهای لوکس و اغواگرانه، به معارفه آثار فرهنگی و هنری بپردازد. این‌گونه نیست که حلقه معارفه آثار فرهنگی تنها به چند فیلم و کتاب محدود شود.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

برنا فیروزی، علاوه بر وجود سه ساله در معاونت گسترش مدیریت و منبع های وزارت ورزش و جوانان، دکترای مدیریت رسانه دارد و در قبل مسئولیت‌هایی همچون مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست سازمان صداوسیما، عضو هیئت امنای صندوق بازنشستگی، عضو هیئت مدیره شرکت صوتی و تصویری سروش و مدیرکل سیستم‌های فنی صداوسیما را برعهده داشته است. با این حال، دقت به این نکات و تشکیل تحول در بازرگانی صداوسیما امری الزامی است.

اغاز «سنجرخان» در روزهای پایانی پاییز یا اول زمستان؟/سریالی که سر از شبکه یک درمی آورد
ادامه مطلب

در دنیای امروز که او گفت و گو تحول در رسانه ملی نقل است، یکی از قسمت‌هایی که باید دچار تغییرات جدی شود، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در عرصه تبلیغات رسانه‌ای سرزمین است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article