به گزارش خبرخوان
شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، خبرداد که برنامه جدا گانه بازدید حقایق این شرکت در استرالیا به شناسایی و حذف محتوای جعلی و دیپ فیکها پشتیبانی خواهد کرد. این عمل در راستای افت انتشار کردن اطلاعات نادرست پیش از انتخابات ملی استرالیا که قرار است تا ماه مه برگزار شود، انجام میشود.
به گزارش رویترز، بر پایه بیانیه انتشار شده در وبلاگ این شرکت، هرگونه محتوایی که میتواند به خشونت و صدمه فیزیکی منجر شود یا در فرآیند رأیگیری اختلال تشکیل کند، حذف خواهد شد. این چنین، توزیع محتوای گمراهکننده در پلتفرمهای این شرکت محدود خواهد شد.
چریل سیتو، رئیس سیاستگذاری متا در استرالیا، خبرداد: «هنگامی که محتوایی توسط بازدیدکنندگان حقایق رد شود، ما برچسب هشدار به آن اضافه کرده و توزیع آن را در قسمت فید و اکسپلور افت میدهیم تا کمتر دیده شود.» او گفت که خبرگزاریهای فرانسپرس (AFP) و خبرگزاری ملی استرالیا (AAP) ماموریت بازدید محتوای انتشار شده در متا را بر مسئولیت خواهند داشت.
متا در ماه ژانویه برنامههای بازدید حقایق خود را در ایالات متحده متوقف و محدودیتهای مربوط به موضوعات او گفت و گوبرانگیزی همانند مهاجرت و هویت جنسیتی را افت داد. این عمل بعد از سختی محافظهکاران برای تغییرات اساسی در سیاستهای مدیریت محتوای سیاسی متا انجام شد.
مقابله با دیپ فیکها در اغاز انتخابات
علاوه بر محتوای جعلی، شرکتهای رسانههای اجتماعی در تلاش می باشند تا دیپ فیکها – ویدئوها، تصاویر یا فایلهای صوتی بسیار واقعی که با الگوریتمهای هوش مصنوعی تشکیل شده و بهگفتن محتوای واقعی اراعه خواهد شد – را نیز کنترل کنند.
متا خبرداد که هرگونه محتوای دیپ فیکی که سیاستهای این شرکت را نقض کند، حذف خواهد شد. این چنین، محتواهایی که تحول یافته، اما ناقض قوانین نیستند، برچسب «ویرایششده» دریافت کرده و رتبه آنها در فید افت خواهد یافت تا توزیع کمتری داشته باشند. علاوه بر این، کاربران زمان انتشار کردن یا اشتراکگذاری محتوای تشکیل شده با هوش مصنوعی ملزم به افشای ماهیت آن خواهند می بود.
چریل سیتو در اینباره او گفت: «برای محتوایی که قوانین ما را نقض نمیکند، هم چنان معتقدیم که مهم است کاربران بدانند محتوای فوتورئالیستی که مشاهده میکنند با هوش مصنوعی تشکیل شده است.»
انتخابات نزدیک و چالشهای نظارتی برای متا
نظرسنجیها مشخص می کند که انتخابات پیشروی استرالیا رقابتی نزدیک خواهد داشت و ائتلاف لیبرال-ملی ناموافق با اختلافی اندک از حزب حاکم کارگر (مرکز-چپ) پیشی گرفته است.
متا خبرداد که رویکرد این شرکت در استرالیا مطابق با کوششهای آن برای جلوگیری از انتشار کردن اطلاعات نادرست در انتخابات تازه هند، بریتانیا و ایالات متحده است.
این در حالی است که متا با چالشهای نظارتی بسیاری در استرالیا روبه رو است. دولت این سرزمین تصمیم دارد مالیاتی بر شرکتهای بزرگ فناوری وضع کند تا درآمد حاصل از تبلیغاتی که از طریق انتشار کردن محتوای خبری محلی به دست میآورند، جبران شود.
علاوه بر این، شرکتهای رسانههای اجتماعی، از جمله متا، باید تا آخر سال جاری محدودیتهای سنی را برای کاربران زیر ۱۶ سال اعمال کنند. اکنون، این شرکتها در حال مشاوره با دولت برای نحوه اجرای این محدودیتها می باشند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع