به گزارش خبرخوان
مطرح «همنوا» بر پایه به اشتراکگذاری ظرفیتهای هر دو طرف با مقصد رشد و گسترش آموزشهای مهارتی و نیز گسترش عدل آموزشی تدوین شده است که با ترکیب منبع های و امکانات حاضر، نه تنها منفعت وری را افزایش میدهد بلکه امکان اراعه آموزشهای توانایی محور با کیفیت بالاتر را نیز فراهم میآورد.این مطرح با استناد به قوانین جاری سرزمین و با منفعتگیری از مثالهای موفق جهانی، گامی عملی در جهت تحقق اهداف کلان نظام آموزش مهارتی و حرفهای سرزمین خواهد می بود.
به گزارش خبرنگار برنا، در این مطرح ۱۰ مرکز منتخب در سراسر سرزمین به طور پایلوت برای اجرای این برنامه تعیین خواهد شد، هر مرکز شامل یک هنرستان وابسته به آموزش و پرورش و یک مرکز آموزش فنی و حرفهای خواهد می بود که با هم همکاری مستقیم دارند.
غلامحسین محمدی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای سرزمین در او گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درمورد نقش و همکاری این سازمان با آموزش و پرورش درراستای گسترش هنرستانها اظهارکرد: اکنون یکی از بهترین همگرایی و همراهیها بین آموزش و پرورش و سازمان اموزش فنی و حرفهای دراین دوره مدیریتی شکل گرفته وآقای آذرکیش به گفتن معاون متوسطه آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفهای ایده داشتند.
او گفت: مطرح همنوا یک مطرح همه جانبه از جمله زیر ساخت ها، گسترش آموزشها و گسترش زمانهای آموزشی است. وجود مربیان به طور اشتراکی و هنرآموز، مربیان هنرستانها در مراکز آموزشی، مناسب سازی مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفهای برای وجود دانشجویان، منفعت گیری از منبع های ملی برای گسترش زیر ساختهای مراکز در دستورکار است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای سرزمین گفت: با اهمیت ترین دستاورد این مطرح همنوا انشالله این خواهد می بود که ما منبع های ملی را ملی هزینه کنیم نه بخشی. وقتی ما ناظر این بودیم که یک زیرساختی رو گسترش دادیم و تنها یک قشر خاصی از این ظرفیت منفعت گیری میکند و آموزش موردی نیست که تنها برای یک قشرباشد و زیاد فراگیر است، به اختصاصی برای دانش آموزانی که مقرر است؛ جمعیت مهم آموزشی را راه اندازی دهند.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع