خودروهای برقی قابل اعتمادتر از خودروهای درون‌سوز می باشند؛ وجود یک مشکل مشترک_خبرخوان

علی باقری
4 Min Read


به گزارش خبرخوان

او گفت و گو خودروهای الکتریکی در روبه رو خودروهای درون‌سوز دیگر فقط درمورد کارکرد یا انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای نیست، بلکه این چنین به قابلیت مطمعن هم مرتبط است. به حرف های شرکت ترابری آلمانی ADAC، بزرگ‌ترین سازمان امداد ماشین در اروپا، امکان پذیر خودروهای برقی در این عرصه بهتر عمل کنند.   

کارکنان این شرکت که بعضی اوقات به‌خاطر یونیفرم‌های درخشانشان به «فرشته‌های زرد» معروف‌اند، در یک سال قبل به خواست خرابی بیشتر از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ماشین جواب داده‌اند. جزئیات این مأموریت‌ها مشخص می کند خودروهای الکتریکی کمتر از خودروهای درون‌سوز خراب خواهد شد.   

خودروهای برقی خرابی کمتری دارند

ADAC اولین بار سال ۲۰۲۴ خبرداد داده‌های کافی در اختیار دارد تا بگوید خودروهای برقی نسبت به همتایان درون‌سوز خود قابلیت مطمعن بیشتری دارند. با گذشت یک سال و جمع‌آوری داده‌های زیاد تر، این برتری بهبود اشکار کرده است. این شرکت به خرابی خودروهای برقی بیشتری نسبت به قبل جواب داده است اما این خواست‌ها فقط شامل ۴۳ هزار و ۶۷۸ مورد از مجموع ۳ میلیون و ۶۰۰ هزا خواست یا فقط ۱.۲ درصد آنها بوده است.

گروه بهمن با کامیونت فورس F38، آماده رویایی با نیسان آبی می‌شود!_خبرخوان
ادامه مطلب

این سازمان در تحقیق تازه خود اشاره کرده این رشد به گمان زیادً به‌علت افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی است. علاوه‌بر‌این، نتایج امسال دقیق‌ترند؛ چون برخی خودروهای الکتریکی حاضر در جاده‌ها یک سال قدیمی‌تر شده‌اند.

به گزارش نشریه آلمانی Handelsblatt، برای مدل‌هایی که بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ فروخته شده‌اند، خودروهای الکتریکی به‌ازای هر هزار دستگاه ۴.۲ مورد خراب شده‌اند. برای خودروهای درون‌سوز در همان محدوده سنی، این رقم ۱۰.۴ بوده است.

نقطه ضعف مشترک خودروهای درون‌سوز و الکتریکی

دلنشین اینجاست که رایج‌ترین مشکل هر ۲ مدل یکی می بود: باتری‌های ۱۲ ولتی. این قطعه علت مهم خرابی ۵۰ درصد خودروهای برقی و ۴۵ درصد خودروهای درون‌سوز می بود. تقریباً در هر دسته‌بندی طی چند سال قبل، خودروهای درون‌سوز در قیاس با خودروهای الکتریکی، خرابی زیاد تر یا برابری در قسمت سیستم الکتریکی، مدیریت موتور و روشنایی داشته‌اند.

نظر کارشناسان مجله آمریکایی موتور ترند در مورد جک E10X چیست؟
ادامه مطلب

یکی از قسمت‌هایی که خودروهای الکتریکی در آن مشکلات بیشتری دارند، تایرها می باشند. ۱.۳ خواست‌ها برای سرویس از هزار خواست به‌علت مشکل تایر خودروهای برقی می بود ولی این مشکل در خودروهای درون‌سوز فقط ۰.۹ از هزار خواست می بود. یقیناً خودروهای الکتریکی جدیدتر این چنین مشکلی نداشتند.

تعمیر و نگهداری

این چنین خودروهای برقی بدون درنظرگرفتن عمر خودشان، از مشکلات احتمالی خودروهای درون‌سوز در امان‌اند؛ برای مثال، آنها نیازی به معاوضه روغن ندارند. این چنین پیشرانه آنها نسبت به مدل‌های درون‌سوز پیچیدگی کمتری دارد؛ در نتیجه قطعات کمتری از آنها امکان پذیر خراب شود.

ADAC می‌داند که قیاس خودروهای الکتریکی و درون‌سوز در دوران جاری درست نیست. این داده‌ها محدود می باشند؛ چون خودروهای برقی به‌تازگی رونق اشکار کرده‌اند و نمی‌توانیم گمان بزنیم بعد از ۱۰ سال تا چه حد قابل‌مطمعن خواهند می بود اما این پژوهش مشخص می کند خودروهای برقی روبه‌بهبودند و می‌توانند وسایل نقلیه کاربردی‌تری نسبت به خودروهای درون‌سوز باشند.

همکاری مایکروسافت و تام‌تام؛ دستیار هوش مصنوعی به خودروها می‌آید
ادامه مطلب

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

Share This Article