به گزارش خبرخوان
به نظر میرسد استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity تصمیم ندارد فقط با گوگل رقابت کند، بلکه میخواهد دقیقاً رفتارهای گوگل را نیز در پیش بگیرد.
به گزارش تک کرانچ، «آراویند سرینیواس»، مدیرعامل Perplexity که در پادکست TBPN وجود یافته می بود، در اظهارنظری شگفت او گفت یکی از دلایلی که این استارتاپ در حال ساخت مرورگر اختصاصی خود است این است که تصمیم دارد دیتاهای کاربران درمورد هرکاری که خارج از این اپلیکیشن انجام خواهند داد را جمعآوری کند. سرینیواس این چنین او گفت که این کار به این علت است که Perplexity بتواند تبلیغات شخصیسازی شده و پریمیوم بفروشد.
مرورگر Perplexity میخواهد دیتاهای شما را جمعآوری کند
مدیرعامل Perplexity در ادامه او گفت:
«یکی از دلایل فرد دیگر که ما میخواستیم یک مرورگر بسازیم این است که میخواهیم حتی خارج از برنامه هم دادهها را دریافت کنیم تا شما را بهتر فهمیدن کنیم. چون برخی از خواستهایی که افراد در این هوش مصنوعیها انجام خواهند داد، فقطً مربوط به کار است. اینطور نیست که شخصی باشد.»
سوالهای مربوط به کار انگارً در ساخت پروندهها و دیتاهای دقیق چندان کمکی به شرکتهای هوش مصنوعی نمیکند و به همین علت این شرکتها به جستوجو جمعآوری دیتاهای شخصی کاربران می باشند.
به حرف های سرینیواس، این که شما چه چیزهایی میخرید، به کدام هتلها میروید، به کدام رستورانها میروید و برای گشتوگذار در چه چیزهایی زمان میگذارید، اطلاعات زیاد بیشتری در رابطه شما به این استارتاپ میدهد. مدیرعامل Perplexity معتقد است که کاربران مرورگر این شرکت با این قضیه مشکلی نخواهند داشت؛ چون در نهایت تبلیغات مرتبطتری به آنها نمایش داده میشود. مرورگر استارتاپ Perplexity با نام Comet شناخته میشود و انگارً قرار است ماه آینده میلادی رسماً اراعه شود.
یقیناً مدیرعامل Perplexity در عرصه جمعآوری دیتاهای کاربران کاملاً درست میگوید؛ چون گوگل باتکیهبر همین تکنیک توانست رشد خیرهکنندهای را توانایی کند و به شرکتی با قیمت چند تریلیون دلاری تبدیل شود. Perplexity در کنار اراعه مرورگر اختصاصی خود در حال برسی خرید مرورگر کروم از گوگل نیز هست.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار