یوتوب درحال آزمایش قابلیتی همانند AI Overviews گوگل است_خبرخوان

علی باقری
3 Min Read


به گزارش خبرخوان

یوتوب درحال آزمایش قابلیتی همانند AI Overviews است که پیش‌ازاین اراعه نتایج با هوش مصنوعی در موتور جستجوی گوگل را ممکن کرده می بود.

بر پایه گزارش‌ها، این ویژگی به‌طور خاص برای مشترکان یوتوب پریمیوم در ایالات متحده و فقط در جستجوهای محدود به زبان انگلیسی آزمایش می‌شود. مقصد این ابزار اراعه خلاصه‌ای سودمند از ویدیوهاست که به کاربران پشتیبانی می‌کند اطلاعات موردنظر خود را به‌شدت اشکار کنند.

یوتوب قابلیتی همانند AI Overviews گوگل را آزمایش می‌کند

AI Overviews طبق معمولً از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات حاضر در نتایج جستجو منفعت گیری می‌کند و اطلاعاتی را که فکر می‌کند برای جستجوی شما سودمند است، مختصر و سودمند اراعه می‌دهد.

در جستجوهای گوگل، این ویژگی زیاد تر متنی ظاهر می‌شود و کمکتان می‌کند در کمترین زمان به نتیجه برسید اما همیشه از دقت این پیش‌نمایش‌ها انتقاد می‌شود و بعضی اوقات نتایج نیستند یا حتی کامل نادرست‌اند.

یوتوب نوع جدیدی از تبلیغات غیرقابل ردکردن را آزمایش می‌کند_خبرخوان
ادامه مطلب
آخرین مطالب

گوگل تصمیم دارد این ویژگی را به یوتوب بیاورد. در نسخه آزمایشی تازه، AI Overviews ویدیوهای خاصی را در قالب خلاصه‌ای از جستجوی مرتبط با ویدیوها نمایش می‌دهد. این ویژگی شبیه کلیپ هایلایت برای ویدیوهاست که احتمالا به‌اختصاصی برای جستجوهای مرتبط با خرید محصولات یا اطلاعات گردشگری کاربردی باشد؛ برای مثال، اگر به‌جستوجو بهترین هدفون‌های حذف نویز باشید، این ویژگی امکان پذیر ویدیوهایی را از یوتوب نشان دهد که اطلاعات مفیدی درمورد این محصولات به شما خواهند داد.

یقیناً این ویژگی سؤالاتی برای سازندگان محتوا به وجود اورده است. ازآنجایی‌که AI Overviews می‌تواند کلیپ‌هایی از ویدیوهای گوناگون را به‌گفتن پیش‌نمایش نشان دهد، این سوال نقل می‌شود که این کلیپ‌ها می‌توانند بر مقدار درآمد سازندگان محتوا تأثیر بگذارند یا نه؛ چون امکان پذیر کاربران با دیدن این کلیپ‌ها نیازی به تماشای کامل ویدیوها نداشته باشند و ترافیک و درآمد کمتری برای تولیدکنندگان محتوا تشکیل شود.

اخترشناسان بزرگ‌ترین جت‌های سیاه‌چاله‌ای را کشف کردند_خبرخوان
ادامه مطلب

گوگل برای بهبود این ویژگی بازخورد کاربران پریمیوم را جمع‌ کرده است. این بازخوردها شامل رأی‌دهی به کلیپ‌های هایلایت است تا گوگل بتواند کارایی و دقت این ابزار را بهتر برسی کند اما تا این مدت اشکار نیست این آزمایش تا کی ادامه خواهد داشت یا گوگل تصمیم دارد این ویژگی را برای دیگر کاربران یوتوب نیز گسترش دهد یا خیر.

درنهایت، این تغییرات می‌تواند به‌طور چشمگیری بر نحوه تعامل کاربران با ویدیوها این چنین بر مدل درآمدی یوتوب و سازندگان محتوا تأثیر بگذارد.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

TAGGED:
Share This Article