به گزارش خبرخوان
گوگل قابلیت جدیدی را برای توانایی خرید آنلاین معارفه کرده که به کاربران اجازه میدهد لباسها را بهصورت مجازی و با منفعت گیری از عکس خود امتحان کنند. این ویژگی که فعلاً بهطور آزمایشی از طریق قسمت Search Labs در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته، قدم تازه غول فناوری در جهت شخصیسازی توانایی خرید آنلاین محسوب میشود.
با فعالسازی این قابلیت، کاربران میتوانند در نتایج جستجوی گوگل و کنار گزینههایی همانند شلوار، پیراهن، پیراهنهای بلند و دامن، دکمهای با گفتن «Try it on» را مشاهده کنند. سپس گوگل از آنها میخواهد یک عکس همهقد را بارگذاری کنند تا با منفعت گیری از هوش مصنوعی، تصویری از کاربر با لباسی که انتخاب کرده تشکیل شود. این عکس را میتوان دانلود یا با دیگران به اشتراک گذاشت.
به حرف های گوگل، این ویژگی بر پایه مدلی از هوش مصنوعی گسترش یافته که «فهمیدن دقیقی از فرم بدن انسان و جزئیات لباسها، همانند نحوه تا خوردن، کش آمدن یا قرارگیری پارچههای گوناگون روی بدنهای گوناگون» دارد.
دیگر قابلیتهای گوگل برای توانایی بهتر خرید آنلاین
همزمان، گوگل تصمیم دارد توانایی خرید از طریق AI Mode را نیز گسترش دهد. این قابلیت که از ماه مارس با حمایتمدل هوش مصنوعی جمینای در اختیار کاربران بیشتری قرار گرفته، به کاربران اجازه میدهد با مکالمه و بهصورت هوشمند خرید کنند.
به گفتن مثال، اگر کاربری به AI Mode اظهار کند که به جستوجو یک کیف مناسب برای سفر ماه مه به پورتلند است، گوگل با تحلیل شرایط، کیفهایی با ویژگیهایی همانند ضدآب بودن و داشتن جیبهای زیاد تر را نظر میدهد.
در نهایت، گوگل ویژگی جدیدی با گفتن Agentic Checkout را نیز در دست آزمایش دارد. این قابلیت در ماههای آینده در اختیار کاربران آمریکایی قرار میگیرد و به آنها اجازه میدهد بعد از تعیین اندازه، رنگ و محدوده قیمتی دلخواه، دکمه «Buy for me» را انتخاب کنند تا گوگل از طرف آنها و از طریق Google Pay خرید را نهایی کند. پیشتر کاربران تنها امکان ردیابی قیمت محصول را داشتند، اما اکنون خرید کامل نیز بهصورت خودکار انجام میشود.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار